Auteur Topic: Barbour  (555960 keer gelezen)

MrBrookfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Barbour
Reactie #720 Gepost op: 20 juli 2012 - 12:33:37
Ach, ik ben laatst ook van Noordwijk naar Roermond gereisd in een dag, je moet er wat voor overhebben ;-)
Fashion can be bought, style one must possess

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Re: Barbour
Reactie #721 Gepost op: 20 juli 2012 - 12:50:33
Dat hangt maar net van het model af. Een Beaufort hoeft helemaal niet strak te zitten. Ikzelf heb bijvoorbeeld ook nog een Chelsea en die heb ik helemaal niet hoeven aanpassen, afgezien van de mouwen.

Condoomstrak, zo hoort die te zitten en niet anders :wink:

Charlie

• Gast
Reactie #722 Gepost op: 20 juli 2012 - 12:58:30
Condoomstrak, zo hoort die te zitten en niet anders :wink:

Heh.  :)

Jaguarlover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #723 Gepost op: 20 juli 2012 - 19:10:49
Weet iemand of er in Maastricht Barbour wordt verkocht?
Die grote jachtkledingwinkel in het centrum is al een paar jaar weg.
Schuin tegenover montulet is nog een winkeltje met outdoor-kleding, daar misschien ?
Maasmechelen Village hangt lang niet alles, kan je misschien best even naar bellen om te vragen wat ze hange hebben...

Bienno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #724 Gepost op: 20 juli 2012 - 19:37:34
Schuin tegenover Montulet, ik zal het even onthouden, want via google maps zie ik daar verder geen outdoor winkel.
Weet je toevallig ook de naam van de winkel?

Jaguarlover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #725 Gepost op: 20 juli 2012 - 19:41:14
kan er niet opkomen ](*,)
je hebt laurier bome en 2 winkels naar links denk ik...je zal het wel zien er staan altijd Aigle botten in de etalage

Bienno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #726 Gepost op: 20 juli 2012 - 20:04:43
Oke, bedankt voor de tip, ik zal morgen zeker eventjes gaan kijken.
Mocht je de naam te binnen schieten, mag je het altijd even melden :-)

Bienno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #727 Gepost op: 22 juli 2012 - 16:52:02
Helaas geen Barbour tegengekomen in Maastricht. Dan moet ik toch maar online gaan bestellen.
Zijn de jassen van Barbour over het algemeen geschikt voor de winter? (De Beaufort en de Liddesdale).
De jas die ik aan wil schaffen moet namelijk wel het liefst lang gedragen kunnen worden (dus ook de winter goed doorstaan).
Iemand misschien andere betaalbare tips van Barbour?

Charlie

• Gast
Reactie #728 Gepost op: 22 juli 2012 - 17:42:35
Zijn de jassen van Barbour over het algemeen geschikt voor de winter? (De Beaufort en de Liddesdale).
De jas die ik aan wil schaffen moet namelijk wel het liefst lang gedragen kunnen worden (dus ook de winter goed doorstaan).
Iemand misschien andere betaalbare tips van Barbour?

Het hangt geheel van het model jas af. Je kunt de Beaufort voor in de winter gebruiken, maar dan zou ik er wel een uitneembare voering bij bestellen. De Liddesdale is vrij dun en zou ikzelf niet zo snel in de winter dragen. Het is meer een herfst jas. Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe koud/warm je het normaal gesproken hebt. Als je echt een winterjas van Barbour wilt hebben, zou je eens kunnen kijken naar de Duracotton Polarquilt. De meeste jassen van Barbour liggen rond de €200. De waxjassen zijn wat duurder en dan moet je denken aan bedragen rond de €350 tot €400.

Jaguarlover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #729 Gepost op: 22 juli 2012 - 20:45:55
ik heb alleen maar Barbours, verder geen jassen...
Zo'n wax chelsea kan je toch makkelijk onder de 200€ vinden dacht ik ?
Verder heb ik nog een Eskdale (60€) en een Liddesdale limited edition (90€) allemaal uit de outlet zeg maar  :P

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #730 Gepost op: 22 juli 2012 - 21:18:56
En welke outlet moet ik daar dan voor bezoeken? :)

Charlie

• Gast
Reactie #731 Gepost op: 22 juli 2012 - 21:54:57
ik heb alleen maar Barbours, verder geen jassen...

En ik maar denken dat Barbour jassen ook jassen zijn.

Zo'n wax chelsea kan je toch makkelijk onder de 200€ vinden dacht ik ?
Verder heb ik nog een Eskdale (60€) en een Liddesdale limited edition (90€) allemaal uit de outlet zeg maar  :P

Dan moet je ze in de outlet vinden ja, anders zijn die dingen toch wel tussen de €160 en €200.

En welke outlet moet ik daar dan voor bezoeken? :)

Maasmechelen heeft een outlet.

Bienno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #732 Gepost op: 23 juli 2012 - 00:21:02
Nu dat ik steeds wat meer over Barbours lees, ben ik er wel achter gekomen dat zo'n wax jas niet echt bestemd is voor plaatsen anders dan het platteland.
Zelf vind ik de Bristol wel wat hebben, wat ook een waxjas is. Echter ben ik niet actief op het land, dus dan valt zo'n in feite meteen af?

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #733 Gepost op: 23 juli 2012 - 01:12:20
dus dan valt zo'n in feite meteen af?

Only if you give a shit.

Niet doen dus.

Charlie

• Gast
Reactie #734 Gepost op: 23 juli 2012 - 11:08:40
Nu dat ik steeds wat meer over Barbours lees, ben ik er wel achter gekomen dat zo'n wax jas niet echt bestemd is voor plaatsen anders dan het platteland.
Zelf vind ik de Bristol wel wat hebben, wat ook een waxjas is. Echter ben ik niet actief op het land, dus dan valt zo'n in feite meteen af?

Barbour waxjassen zijn gemaakt om in de countryside/platteland gedragen te worden. Je kunt ze wel in de stad dragen, maar dat heeft dan wel een hoog 'kijk mij eens' gehalte. Je draagt immers ook niet zo snel een zeiljack in de stad. Bovendien, een beetje waxjas gaat er naar verloop van tijd niet echt stadswaardig uit zien. Zo'n ding hoort gewoon gebruikssporen te hebben en dan wil je 'em niet eens meer in de stad dragen. ;)