Auteur Topic: Barbour  (555969 keer gelezen)

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Re: Barbour
Reactie #630 Gepost op: 13 april 2012 - 23:39:07
Slaap lekker vannacht Floris..

guest45

• Gast
Reactie #631 Gepost op: 13 april 2012 - 23:41:01
Oh, die zien er anders uit dat een willekeurige groep Marokkaanse jongens?

Zeg je nou dat alle mocro's op elkaar lijken?
Racist! :mrgreen:

Charlie

• Gast
Reactie #632 Gepost op: 13 april 2012 - 23:53:32
Oh, die zien er anders uit dat een willekeurige groep Marokkaanse jongens?

Nee, dat is het probleem. :P

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #633 Gepost op: 14 april 2012 - 00:24:37
Ik kan mij best voorstellen dat je niet met onaangename (vaak luidruchtige) mensen geassocieerd wilt worden. Of ze nu van buitenlandse afkomst zijn of niet doet wat mij betreft niet ter zake.

Aan de andere kant moeten we nu ook niet xenofoob worden en daarnaast accepteren dat bepaalde luxe goederen nu eenmaal steeds meer geliberaliseerd worden. Ik bedoel het is de hele reden dat er zoveel studenten (moi incluis) op dit forum zitten nietwaar?

Ik vermoed bovendien dat je aan de verdere combinatie en bovendien de kleur van de jas (zwart?!) wel het verschil ziet tussen een luidruchtige knul en een welgekleed fatsoenlijk mens. Oké dat klinkt vast enorm braaf maar ik weet even niet hoe mij anders uit te drukken...  :wink:

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Barbour
Reactie #634 Gepost op: 14 april 2012 - 00:28:41
Als er blanke jongens in een barbour worden gezien wordt het hier als SF-spot gemeld, zijn ze getint wordt er gepraat over de liberalisering en teloorgang van bepaalde luxegoederen.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #635 Gepost op: 14 april 2012 - 00:40:51
Dat weet ik niet zo zeker Bill. Nou oké, laat ik voor mezelf spreken, ik zou het minstens zo apart vinden als een blanke onaangepaste knul zo een jas heeft. Maar ik kan me voorstellen dat dat voor sommigen minder opvalt.

Overigens wil ik niet automatisch zeggen dat het teloorgang is. Het zou alleen wel jammer zijn als hele volksstammen hip gaan doen met een klassieke jas en daarmee de plank mis slaan (nu geef ik niet zoveel om de 'SF-ovenwant', maar toch).

Snap je wat ik bedoel?

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #636 Gepost op: 14 april 2012 - 08:32:29
Slaap lekker vannacht Floris..

Heerlijk geslapen, in de stad nog wel waarvan meer dan de helft volgens jouw logica zo in Opsporing Verzocht thuishoort. Jij ook?

Maar ik wacht nog op een antwoord van je. Voorlopig lijkt deze hele discussie een gekunstelde poging om vooral niet te zeggen dat alle gekleurde medemensen eng zijn..
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #637 Gepost op: 14 april 2012 - 08:38:18
Haha ja dat begreep ik al, maar ik heb armen als gevlochten staalkabels dus voor mij is zo'n groepje noord-afrikaanse jongens geen enkel probleem :wink:

Die houden we er in.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #638 Gepost op: 14 april 2012 - 09:02:37
Iemand als xenofoob of racistisch afschilderen als 'ie niks moet hebben van 'bontkraagjes' is al net zo ongenuanceerd als zeggen dat 'alle bontkraagjes in opsporing verzocht zouden thuishoren'. Relax jongens. ;-) Overigens draag ik zelf geen bontkraagje of ovenwant en ook als ik dat wel zou doen, dan zou het mij werkelijk aan mijn bleke bips roesten wat die snotporkjes dragen.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #639 Gepost op: 14 april 2012 - 09:10:20
Toch maar even een serieuze vraag:
Is het eigenlijk comme il faut om een (barbour) waxjas over een tweedjasje of ander jasje te dragen?
Op het blog van The Armour staat een aantal lui die dat doen.

Hoewel het de inzetbaarheid voor mij zou vergroten is het niet echt een overjas en voelt het als de (gruwel) parka-over-een-pak-combinatie...

Wat vinden jullie?

Edit:
Ik hoor je, MF. We maken er een te groot punt van denk ik. Wilde juist nuance aanbrengen, maar wellicht was het woord 'xenofoob' juist een trigger ;-)
Laatst bewerkt op: 14 april 2012 - 09:13:32 door Mad Hatter

Emilio

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #640 Gepost op: 14 april 2012 - 10:49:15
Voorlopig lijkt deze hele discussie een gekunstelde poging om vooral niet te zeggen dat alle gekleurde medemensen eng zijn..

Ik vraag me nou werkelijk af of je een grap maakt, of dat je een domme gans bent?

Zoals ik al eerder heb gesteld wil ik niet met het type gucci tasje en Botticelli schoenen worden geassocieerd. Net zo min als dat ik geassocieerd wil worden met Lonsdale jongeren, dan wel punkers of andere associalen.

En ik wil net zo goed niet geassocieerd worden met Nederlanders die een Gucci tasje dragen en Botticelli schoenen aanhebben.

Emilio

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #641 Gepost op: 14 april 2012 - 10:49:57
Iemand als xenofoob of racistisch afschilderen als 'ie niks moet hebben van 'bontkraagjes' is al net zo ongenuanceerd als zeggen dat 'alle bontkraagjes in opsporing verzocht zouden thuishoren'. Relax jongens. ;-)

Dit dus...

Looking to improve

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #642 Gepost op: 14 april 2012 - 10:56:54
Toch maar even een serieuze vraag:
Is het eigenlijk comme il faut om een (barbour) waxjas over een tweedjasje of ander jasje te dragen?
Op het blog van The Armoury staat een aantal lui die dat doen.
Kan prima. Barbour wax coat is van origine een jas voor op het platteland. Zo ook de tweedjasjes, van origine sportief en voor op het landgoed... Andersoortige losse jasjes kunnen n.m.m. meestal ook goed: een combinatie is meestal sportiever/informeler dan een pak. Het 'probleem' ligt 'm volgens mij juist in het dragen van een Barbour wax coat op een pak. Zie ook deze discussie op SF.net: http://www.styleforum.net/t/294890/how-to-wear-a-barbour-waxed-jacket.

MtB
Waar zal ik nu eens niet op reageren...

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #643 Gepost op: 14 april 2012 - 11:29:18
Zullen we dit soort discussie elders voeren en het hier gewoon over de jassen zelf hebben?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Charlie

• Gast
Reactie #644 Gepost op: 14 april 2012 - 11:43:27
Op het blog van The Armour staat een aantal lui die dat doen.

Hoewel het de inzetbaarheid voor mij zou vergroten is het niet echt een overjas en voelt het als de (gruwel) parka-over-een-pak-combinatie...

Een tweedjasje of tweedpak moet geen probleem zijn. Bij een daadwerkelijk ander pak zou ik het niet doen.