Auteur Topic: Brillen  (308183 keer gelezen)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #90 Gepost op: 25 februari 2008 - 14:55:20
In dezelfde stal als bijvoorbeeld Persol en Ray-Ban, dus.

Evan_S

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #91 Gepost op: 25 februari 2008 - 15:02:23
Citaat van: "Daedalus"
Citaat van: "Evan_S"
Citaat van: "Jesper"
Fraaie bril, zeg. Ik vind het al bijna jammer dat ik (nog) geen bril nodig heb. :wink:
Er zijn ook brillen zonder sterkte  :-$   :wink: .
Heb er nog wel ergens eentje liggen, ooit van een vriendin in het buitenland gekregen. In NL draag ik 'em bijna nooit, kan ik aan iedereen gaan lopen uitleggen waarom ik een bril draag (en ook nog eens zonder sterkte)..

Een bril dragen zonder sterkte is de grootst mogelijk onzin die ik bedenken kan. Het is voor mij een noodzakelijk kwaad. Je gaat toch ook geen mitella dragen als je er geen nodig hebt?  :lol:
Zit nogal wat verschil in.. Een mitella voegt nou niet bepaald esthetische waarde toe aan een outfit (tenzij je dit écht mooi vindt, moet je het vooral doen), terwijl een bril dit wel kan.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #92 Gepost op: 25 februari 2008 - 15:18:48
Fraaie bril, zeg. Ik vind het al bijna jammer dat ik (nog) geen bril nodig heb. :wink:
Heb er nog wel ergens eentje liggen, ooit van een vriendin in het buitenland gekregen. In NL draag ik 'em bijna nooit, kan ik aan iedereen gaan lopen uitleggen waarom ik een bril draag (en ook nog eens zonder sterkte)..

Een bril dragen zonder sterkte is de grootst mogelijk onzin die ik bedenken kan. Het is voor mij een noodzakelijk kwaad. Je gaat toch ook geen mitella dragen als je er geen nodig hebt?  :lol:
Zit nogal wat verschil in.. Een mitella voegt nou niet bepaald esthetische waarde toe aan een outfit (tenzij je dit écht mooi vindt, moet je het vooral doen), terwijl een bril dit wel kan.

NEE. Carwo legt uit waarom.

Citaat van: "Carwo"
Brillen zijn voorbehouden aan mensen die slecht zien. Mogen die ook nog een voordeeltje van hun handicap hebben? De rest moet het maar met een zonnebril doen. Zo.

QFT

Evan_S

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #93 Gepost op: 25 februari 2008 - 15:32:45

NEE. Carwo legt uit waarom.

Brillen zijn voorbehouden aan mensen die slecht zien. Mogen die ook nog een voordeeltje van hun handicap hebben? De rest moet het maar met een zonnebril doen. Zo.

QFT

Ik respecteer de mening, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat ik het ermee eens ben  :wink:

Mensen met de handicap van slecht zien gebruiken ook contactlenzen om te maskeren dat ze deze handicap hebben. Vice-versa moet ook kunnen uit esthetisch oogpunt vind ik.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #94 Gepost op: 25 februari 2008 - 15:40:32
[...] QFT

Voor degenen die net zomin als ik wisten wat dat betekent:

"QFT", internet slang usually meaning "quoted for truth". This term applies on forums and posting boards where users can edit their posts, and describes a re-posting of another user's statement in order to counteract subsequent changes. Since the repost is not made by the original author, it can not be edited by him and will always preserve an unaltered copy of his initial contribution. Thus the QFT holds the poster to his original statement. It is also used - in the form of the slightly-altered "quoted from truth" - to express agreement with a previous poster's statement and validate its veracity. Other variations include "quoted for truthiness," "quoted for truthery," and "quite fucking true" (used to indicate complete agreement with the previous post in toto). QFT can also mean "quit fucking trolling" or "quit fucking typing".

(Bron: Wikipedia.)

Ik gok op de vette betekenis en ik ben het roerend eens met Daedalus die het met mij eens is.

Pom sedar S. Marela

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #95 Gepost op: 25 februari 2008 - 21:56:18
even over oliver peoples: ben ook op zoek naar een bril en werd bij oogappel in amsterdam zéér goed geholpen. ze hebben daar veel van oliver peoples, en hebben al een paar keer "beste opticien van nederland" gewonnen. ga denk ik zelf voor een tom ford bril.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #96 Gepost op: 25 februari 2008 - 22:03:06
Citaat van: "Pom sedar S. Marela"
oogappel in amsterdam zéér goed.
Dacht dat die zaak, om de hoek van de PC, inderdaad gold als één van de beste brillenzaken van het land als het om de betere monturen gaat.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #97 Gepost op: 25 februari 2008 - 22:10:01
Citaat van: "paulbrussel"
oogappel in amsterdam zéér goed.
Dacht dat die zaak, om de hoek van de PC, inderdaad golf als één van de beste brillenzaken van het land als het om de betere monturen gaat.

Als jij je bril er ook hebt gekocht, ga ik er niet heen.

Pom sedar S. Marela

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #98 Gepost op: 25 februari 2008 - 22:11:23
slaat dat op mij? ik moet mn bril nog kopen.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #99 Gepost op: 25 februari 2008 - 22:12:15
slaat dat op mij? ik moet mn bril nog kopen.

Nee, nee. Let op het cursiefje in de quote.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #100 Gepost op: 25 februari 2008 - 22:19:20
Als jij je bril er ook hebt gekocht, ga ik er niet heen.
Mijn laatste OP-bril kocht ik uiteraard in Brussel - nee: het was Antwerpen, op de Eiermarkt waar ook een mooie brillenzaak zit.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #101 Gepost op: 23 maart 2008 - 23:00:37
Helaas geen Oliver Peoples, maar toch:

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #102 Gepost op: 23 maart 2008 - 23:02:22

Is dit 'm geworden, D? Meer info (materiaal, merk en zo)?

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #103 Gepost op: 23 maart 2008 - 23:25:50
Vind de bril toch mooi, D.!

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #104 Gepost op: 23 maart 2008 - 23:27:23
Meer info (materiaal, merk en zo)?
Wat ik zie, is het een SM-bril - wat dat dan ook wezen moge...