Auteur Topic: Brillen  (308169 keer gelezen)

Charlie

• Gast
Brillen
Reactie #480 Gepost op: 01 augustus 2014 - 11:09:09
Precies, RB is verneukt na de overname en is helemaal niets in vergelijking met de B&L periode. Als je nog van die vintage kunt scoren, zou ik dat zeker doen.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #481 Gepost op: 05 augustus 2014 - 15:09:30
Een bevriende opticien gaf mij het advies om géén persol op sterkte te nemen, daar de glazen blijkbaar gaan werken tpv het frame waardoor ze vaak los gaan zitten.

Hangt dat van het montuur af of het materiaal?

Heb een Persol en RB, beide niet op sterkte, maar zit erover te denken om de Persol wel op sterkte te laten maken voor de dagen dat ik geen contactlenzen draag.

TBD

• Moderator
  • Gebruiker
  • Eén miljoen zevenhonderdduizend en nogwat
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #482 Gepost op: 05 augustus 2014 - 15:36:02
Ze gaf aan het materiaal, dat schijnt meer te 'werken'. Ik heb daarom gekozen om de RB op sterkte te laten maken.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #483 Gepost op: 05 augustus 2014 - 16:14:31
Ze gaf aan het materiaal, dat schijnt meer te 'werken'. Ik heb daarom gekozen om de RB op sterkte te laten maken.

Hmm.. beiden acetaat lijkt me?

TBD

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #484 Gepost op: 05 augustus 2014 - 16:27:59
I dont know. Zegt google niets over beide brillen op sterkte?

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #485 Gepost op: 05 augustus 2014 - 16:30:29
Ha! Ace & Tate komt dus gewoon van acetaat (eng=acetate). Lollig.

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #486 Gepost op: 05 augustus 2014 - 16:56:54
No shit Sherlock. ;-)
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

guest45

• Gast
Brillen
Reactie #487 Gepost op: 05 augustus 2014 - 16:58:35
Ik dacht dat het was omdat het merk verbonden is aan het museum.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #488 Gepost op: 05 augustus 2014 - 17:01:40
No shit Sherlock. ;-)

Ik had het écht niet door.

Charlie

• Gast
Brillen
Reactie #489 Gepost op: 05 augustus 2014 - 17:46:58

Lijkt me sterk dat ze daar geen rekening mee houden bij Persol.

TBD

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #490 Gepost op: 05 augustus 2014 - 18:06:26
Ik geef slechts aan wat haar advies aan mij was. Ze (de opticien) is een vriendin wat voor mij een reden was om er in mee te gaan. C'est tout.

mjrc

• Bekijk profiel
Brillen
Reactie #491 Gepost op: 23 september 2014 - 11:53:01
Door het defect en verlies van mijn laatste twee brillen, ben ik nu met enige spoed op zoek naar een nieuwe. Mijn laatste was een Ray Ban op sterkte (waarvan uiteindelijk ook de glazen uit het frame staken), en in eerste instantie was ik van plan weer voor een rb te gaan; en dan wel de (new) wayfarer. Toen ik eenmaal ging lezen op SF en verschillende andere merken en collecties bekeek, zag ik al snel door de bomen het bos niet meer. In de wetenschap dat een bril blijvend zichtbaar is voor lange termijn, is het natuurlijk een gewaagde en zeer persoonlijke kwestie. Daarnaast heb ik mijzelf hier ingeschreven om mijn eigen stijl te vinden, en zit ik nu met een aantal vragen/onduidelijkheden:

- In hoeverre is de 'stijl' (hip/klassiek) relevant t.o.v. de rest v/d kleding? Wat zijn in die zin gewaagde/veilige keuzes?
- Hoe herken je kwaliteit in een bril, en in hoeverre is die afweging belangrijk voor een bril t.o.v. andere kleding/accessoires?
- Leuke acties als 2e (zonne)bril op sterkte gratis zijn zeer mooi meegenomen maar vaak enkel bij de 'massa-opticiens'; Hoe zijn jullie ervaringen met deze opticiens en in hoeverre zijn jullie merk dan wel opticien gericht?

Bij voorbaat dank. :)

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #492 Gepost op: 23 september 2014 - 12:15:02
In antwoord op je laatste vraag: ik heb me mijn leven lang blauw betaald aan opticiens. Ken er ook een paar persoonlijk, zowel franchisenemers als onafhankelijken, en die wonen altijd het grootst van iedereen in de groep (wel zonder uitzondering smakeloos). Voor een eerstvolgende bril zou ik gewoon naar Ace en Tate gaan, want bij mij overheerst het gevoel dat er iets kromloopt in dat wereldje.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #493 Gepost op: 23 september 2014 - 12:32:00
Ik kom bijna veertig jaar bij dezelfde, waar ik al die tijd waarschijnlijk ook te veel heb betaald. : ) Alhoewel, goed glas is gewoon duur, denk ik (duur glas niet altijd ook goed, helaas), net als bij cameralenzen. En een merkmontuur is duurder dan iets 'generieks'.

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Brillen
Reactie #494 Gepost op: 23 september 2014 - 13:50:04
Ik laat mijn ogen testen bij mijn oude opticien, en bestel daarna brillen online. Volgende wordt ook ace & tate.