Door het defect en verlies van mijn laatste twee brillen, ben ik nu met enige spoed op zoek naar een nieuwe. Mijn laatste was een Ray Ban op sterkte (waarvan uiteindelijk ook de glazen uit het frame staken), en in eerste instantie was ik van plan weer voor een rb te gaan; en dan wel de (new) wayfarer. Toen ik eenmaal ging lezen op SF en verschillende andere merken en collecties bekeek, zag ik al snel door de bomen het bos niet meer. In de wetenschap dat een bril blijvend zichtbaar is voor lange termijn, is het natuurlijk een gewaagde en zeer persoonlijke kwestie. Daarnaast heb ik mijzelf hier ingeschreven om mijn eigen stijl te vinden, en zit ik nu met een aantal vragen/onduidelijkheden:
- In hoeverre is de 'stijl' (hip/klassiek) relevant t.o.v. de rest v/d kleding? Wat zijn in die zin gewaagde/veilige keuzes?
- Hoe herken je kwaliteit in een bril, en in hoeverre is die afweging belangrijk voor een bril t.o.v. andere kleding/accessoires?
- Leuke acties als 2e (zonne)bril op sterkte gratis zijn zeer mooi meegenomen maar vaak enkel bij de 'massa-opticiens'; Hoe zijn jullie ervaringen met deze opticiens en in hoeverre zijn jullie merk dan wel opticien gericht?
Bij voorbaat dank.