Auteur Topic: Horloges  (6760349 keer gelezen)

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Re: Horloges
Reactie #9510 Gepost op: 13 september 2010 - 02:24:37
Nog even meer de Fifty Fathoms spammen :) nu een vintage:

Erik van Voorst

• Gebruiker
  • First of all you dress like shit...(Julian)
    • Bekijk profiel
Reactie #9511 Gepost op: 13 september 2010 - 12:51:37
Leuke klok maar als dit naast de Rolex ligt is het eerder andersom een schrale kopie....Rolex anyday of the week... ;-)

Dat proces met goud/groen ben ik ook wel benieuwd naar in het echt....misschien krijg ik mijn vrouw volgend jaar zo ver (jubileum trouwdag) om mijn 3e Rolex aan te schaffen... :-#
Iedere dag is een feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen !!

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #9512 Gepost op: 13 september 2010 - 16:15:25
Leuke klok maar als dit naast de Rolex ligt is het eerder andersom een schrale kopie....Rolex anyday of the week... ;-)

Hehehe. Ik vind het prima dat jullie allemaal Rolex fans zijn hoor, maar wil er hiermee weer even op wijzen dat Rolex dus niet de eerste was met het duikhorloge-met-draaiende-ring idee en dat opmerkingen over hoe schraal andere merken Rolex kopieren (wat al geroepen wordt zodra er een duikring op zit) dus nogal cru zijn ;)

Tevere

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9513 Gepost op: 13 september 2010 - 16:24:39
Hehehe. Ik vind het prima dat jullie allemaal Rolex fans zijn hoor, maar wil er hiermee weer even op wijzen dat Rolex dus niet de eerste was met het duikhorloge-met-draaiende-ring idee en dat opmerkingen over hoe schraal andere merken Rolex kopieren (wat al geroepen wordt zodra er een duikring op zit) dus nogal cru zijn ;)

Eens, ik vind het een beetje kortzichtig om elke klok met bezel tot kopie-van te bestempelen.
Zo vind ik bijvoorbeeld de hierboven afgebeelde Blancpain(s) een heel andere uitstraling hebben dan een Rolex. Of een Breitling. Of een Omega, en zo kan ik wel even doorgaan.

Erik van Voorst

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9514 Gepost op: 13 september 2010 - 16:35:46
Blijft smaak maar als je de klok puur op uiterlijk bekijkt is de Rolex de mooiere  :twisted: even ongeacht wie de eerste was met het model....en laten we eerlijk zijn ...om een horloge op diepte af te lezen dan blijft er qua design niet zoveel mogelijkheden  over...je zit vast aan een tijdsring en zeer goede afleesbaarheid ...het blijft een optimaal ontworpen instrument... :)

De Blancpain is een mooie vintage klok daar is niets op af te dingen ..ik ben geen specifieke Rolex-fan en waardeer juist ook vintage horloges maar ook "eenvoudige uurwerkjes".

Ik kijk onderaan de streep of ik er wel een warm gevoel bij krijg (dus niet alleen de bouwwijze maar ook LOOKS) dus dan eindig ik in extremen bv. met een Zwitserse Rolex Daytona uit 1981 evenals een Japanse Canteen TW Steel (jawel Quartz :-^) uit 2009 om de pols... :mrgreen:

acour_jeroen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9515 Gepost op: 13 september 2010 - 20:53:40
Design van duikers werd ook vaak ingegeven door de eisen van de klant (m.n. defensie). Daardoor lijken er veel gewoon op elkaar.

Geleverd naast de Rolexen (onder dezelfde specificatie) voor de Franse marine:

Edgar

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9516 Gepost op: 13 september 2010 - 20:57:44
Hij blijft mooi, Jeroen. Neem je deze mee naar CH of ga je 'patsen' met je Panerai? ;)
The question then becomes, do you want to be part of the original group, or do you want be part of the cover band?

acour_jeroen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9517 Gepost op: 13 september 2010 - 21:02:31
Hij blijft mooi, Jeroen. Neem je deze mee naar CH of ga je 'patsen' met je Panerai? ;)

Dacht aan deze en de Futurematic, maar wellicht i.p.v. de Titus de Zenith?

Edgar

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9518 Gepost op: 13 september 2010 - 21:05:07
De Zenith zou ik inderdaad graag willen zien. De Futurematic ook (is die al terug van de dokter?).
The question then becomes, do you want to be part of the original group, or do you want be part of the cover band?

Erik van Voorst

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9519 Gepost op: 13 september 2010 - 21:10:02
Mooie klok en functioneel...maar goed ze hadden dan ook aan de referentie (de Submariner) een heel goed voorbeeld.

Dit is dus de klok voor de franse beginnende duiker en alleen de instructeurs dragen Rolexen...hoe moet ik dit zien...de term "naast Rolex"...(serieuze vraag) :?:

acour_jeroen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9520 Gepost op: 13 september 2010 - 22:20:50
De Zenith zou ik inderdaad graag willen zien. De Futurematic ook (is die al terug van de dokter?).

Ja, is terug...

@Erik, volgens mij was het geheel willekeur destijds, wat het uitdelen van horloges aan manschappen betrof. Rolex was een merk als vele andere... Vintage Omega Seamaster 300 zou ik nog wel eens willen bezitten. Misschien ooit een Rolex sub (nodate), maar dan zéker een vintage...

acour_jeroen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9521 Gepost op: 15 september 2010 - 08:39:46
hoe moet ik dit zien...de term "naast Rolex"...(serieuze vraag) :?:

Het betekende dat het merk Rolex geen argument was voor aankoop. Zie het als een aanbesteding: als je aan de door defensie opgegeven specificatie voldoet en je prijs is goed, mag je leveren... Rolex was dus een of meerdere keren niet de goedkoopste en dus werd er voor een andere aanbieder gekozen...

Ter illustratie: De britse mil-sub (miltairy Rolex) heeft een andere draairing dan de submariner die jij kent. Defensie wilde het gewoon anders dan Rolex standaard kon bieden. Idem voor de wijzervorm.

Vandaag de Zenith (op een donkerbruine struisvogelband echter):
Laatst bewerkt op: 15 september 2010 - 08:42:50 door acour_jeroen

Mediaman

• Gast
Reactie #9522 Gepost op: 15 september 2010 - 19:30:39
Mooie ingetogen klok, complimenten.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9523 Gepost op: 15 september 2010 - 19:58:37
Heet dat ingetogen in de horlogewereld?

Mediaman

• Gast
Reactie #9524 Gepost op: 15 september 2010 - 20:00:48
Heet dat ingetogen in de horlogewereld?

Ingetogen is misschien niet het juiste woord, wel mooi.