Auteur Topic: Horloges  (6760348 keer gelezen)

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #9435 Gepost op: 12 augustus 2010 - 11:01:57
Even een (serieuze) vraag; Waarom vragen horlogefreaks elkaar om wristshots? Zelf kan ik mij niet voorstellen dat je zo'n horloge liever ziet om een harig stuk mannenvlees dan gewoon los, maar ik ben dan ook geen horlogefreak. Freak is overigens niet negatief bedoeld.

Omdat er anders geschermd kan worden met oneigenlijke horloges? Het liefst een wristshot met een briefje in de hand: 'groet aan al mijn virtuele vrienden op SF of DZL' en een krant met de datum op de achtergrond.

Een test dat het niet allemaal bluf en suf gelul in de ruimte is maar dat er daadwerkelijk freaks zijn die zich in een duikboot of straaljager wanen, en die er een paar duizend euro voor overhebben om deze waan kracht bij te zetten. OK, dit laatste zal ik voor de goede orde maar terugnemen.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9436 Gepost op: 12 augustus 2010 - 11:44:08
Waarom wordt in WDDHV altijd om een shot van gedragen kleding gevraagd, en wordt een foto van een losse collectie kleren op een bed afgeschoten?

Daarom dus :)

Ik vind dat een beetje appels met peren vergelijken. Bij een wristshot zie je niks anders dan een vaak harig stuk vlees, maar waarschijnlijk is dat meer mijn perverse beeldvorming. :P Bovendien zijn dimensies ook maar moeilijk in te schatten als je niet de omtrek van iemands pols kent.

acour_jeroen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9437 Gepost op: 12 augustus 2010 - 13:42:09
Leuk! Heb je daar ook wristshots van? Ben erg benieuwd hoe dat zeebaars staat. En hoe je dat combineert met kleding, eigenlijk.

Even niet bij de hand, maak ik wel gelijk met die van de LeCoutre, kun je gelijk het verschil zien. Die zeebaars combineert natuurlijk waardeloos, maar voor de zomer bij een donkerbruine of bierflessegroene polo gaat het prima. Gelukkig heb ik er ook een donkerbruine kroko-band bij...

acour_jeroen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9438 Gepost op: 12 augustus 2010 - 13:43:23
Gefeliciteerd, Jeroen. Eindelijk heb je hem. Staal of goud? Waar komt ie vandaan?

LeCoultre dus (zoals de meeste) verguld. Komt uit Frankrijk (als alles goed gaat). Dan krijgt hij een paar dagen 'test-wrist-time' en dán foto's ;)

Edgar

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9439 Gepost op: 12 augustus 2010 - 14:02:46
(...) maar voor de zomer bij een (...)  bierflessegroene polo gaat het prima.

Die rode ster op je borst maakt het geheel dan ook wel prachtig af. ;)

LeCoultre dus (zoals de meeste) verguld. Komt uit Frankrijk (als alles goed gaat).

Oké. Dank.
The question then becomes, do you want to be part of the original group, or do you want be part of the cover band?

acour_jeroen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9440 Gepost op: 12 augustus 2010 - 15:33:38

Vooruit dan, 2 crappy foto's van mijn harige onderarm en één van de overige banden voor de PAM:

Verder eens met Mikey, deze wristshots zeggen niets over hoe het horloge in 3D 'draagt'. Lijkt hier lomper dan het is. Grappig: Een stalen Panerai 'draagt' (ook in 3D) veel groter dan een titanium exemplaar met dezelfde diameter.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9441 Gepost op: 12 augustus 2010 - 15:35:54
Mooi Titus en Pam natuurlijk.

Caesarius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9442 Gepost op: 12 augustus 2010 - 15:39:24
Die Titus vind ik errug mooi!
Always have a better answer.

acour_jeroen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9443 Gepost op: 12 augustus 2010 - 16:00:12
Die Titus vind ik errug mooi!

Heb ik ook best lang naar gezocht... Gekocht via eBay op basis van slechte foto's. Wat binnen kwam viel 200% mee. Hoort origineel een glaasje met een loupje op, maar dat heb ik laten vervangen (origineel bewaard) door een nieuwe zónder. Begin jaren 60...

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #9444 Gepost op: 12 augustus 2010 - 16:22:25
Ik vind dat een beetje appels met peren vergelijken. Bij een wristshot zie je niks anders dan een vaak harig stuk vlees, maar waarschijnlijk is dat meer mijn perverse beeldvorming. :P Bovendien zijn dimensies ook maar moeilijk in te schatten als je niet de omtrek van iemands pols kent.

Neem als voorbeeld deze shot van Samuel in WDDHV:
http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php/topic,59.msg323325.html#msg323325

Als ik het horloge los gezien had was ik daar niet positief over geweest. Een two-tone Rolex is voor mij standaard een vies, bling kamper horloge. Voor omhoog gevallen jaren 80 nieuw geld dat in verkeerde Benzen rijdt.

Maar als deel van de combinatie in deze wristshot vind ik 'm prachtig. Dat is het verschil wat een wristshot kan maken.

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #9445 Gepost op: 12 augustus 2010 - 16:29:48
dat er daadwerkelijk freaks zijn die zich in een duikboot of straaljager wanen, en die er een paar duizend euro voor overhebben om deze waan kracht bij te zetten.

Ach, hier wanen mensen zich ook in dat ze van adel zijn of bij een polowedstrijd aan kunnen schuiven. Het is maar net welke afwijking je hebt...

De Kemmner Marine is trouwens binnen. Heb 'm tijdelijk op een Steinhart bandje gezet, aangezien ik geen andere 22mm in huis heb. Beauty shots volgen als er een meer passend leer voor gekocht is, for now even uit de crappy iPhone:

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9446 Gepost op: 12 augustus 2010 - 16:32:51
Bij dat plaatje van die Lolex begrijp ik het, maar een bloot stuk arm, met een horloge. Kom op! Aaaahhh! Je doet het weer! :lol:

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #9447 Gepost op: 12 augustus 2010 - 16:41:49
Aaaahhh! Je doet het weer! :lol:

Mijn excuses voor het ontolereerbare naakt, MF. Zal het niet meer doen ;)

acour_jeroen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9448 Gepost op: 12 augustus 2010 - 16:44:18
De Kemmner Marine is trouwens binnen. Heb 'm tijdelijk op een Steinhart bandje gezet, aangezien ik geen andere 22mm in huis heb. Beauty shots volgen als er een meer passend leer voor gekocht is, for now even uit de crappy iPhone:

*wristshot verwijderd*

Deze is 44 mm? Flink horloge... Bevestigt in dat geval mijn stelling dat glanzende horloge 'groter' dragen?
Laatst bewerkt op: 12 augustus 2010 - 16:48:32 door acour_jeroen

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9449 Gepost op: 12 augustus 2010 - 16:51:13
Gewoon, om MF te f*cken  :twisted: