Auteur Topic: Horloges  (6760323 keer gelezen)

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Re: Horloges
Reactie #9570 Gepost op: 29 september 2010 - 14:25:03
Wat een beauties zitten er tussen zeg.. ik vond Rolex eerst altijd een "patser" merk maar kan het echt steeds meer waarderen echt super horloges!  =P~ =P~ =P~ =P~

Same. Maar dat kwam ook doordat ik op horlogefora steeds meer verschillende boeiende Rolexen zag in plaats van de standaard 2dehands autoverkoper two-tone yachtmasters...

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9571 Gepost op: 29 september 2010 - 16:05:52
Over Rolex hebben mensen snel een mening, zonder te weten welke modellen er uberhaupt zijn en de historie achter sommige klokken.

Zelf heb ik een vrij opvallend groot model en dacht eerst daar ga ik vast negatieve reacties op krijgen. De waarheid is echter dat de mensen die een reactie geven het model als een Rolex kennen en dus liefhebber zijn.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9572 Gepost op: 29 september 2010 - 17:45:42
Ik ben echt een nitwit op horloge gebied. Maar ik zag recent bij iemand een rolex met een rood/groene rand. Is dat een Sea Dweller?
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9573 Gepost op: 29 september 2010 - 20:11:02
Dat is toch een GMT-master II? Of niet? Ik ben geen kenner dus excuses als het niet klopt.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9574 Gepost op: 29 september 2010 - 20:20:20
Yea could be maar dan de andere kleurstelling inderdaad.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #9575 Gepost op: 29 september 2010 - 20:44:39
Een Rolex met een rood/groene bezel? Vraag me af of die ooit gemaakt zijn, wellicht heb je een replica voorbij zien komen.

Naast de 'Pepsi' GMT had je iig ook de 'Rootbeer' variant.

"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9576 Gepost op: 29 september 2010 - 20:48:26
Zal geen sea dweller geweest zijn. De sea dweller is vergelijkbaar met een submariner alleen is de kast wat dikker, helium ventiel en geen vergrootglasje voor de datum. (vloeken in de kerk voor de experts)

Zelf heb ik de sea dweller deepsea. Rood groene combinatie ken ik ook niet, kan ook een eigen projectje zijn van iemand. Er zijn verschillende Rolex bezel inlays te koop.

Mitchell

• Gebruiker
  • 100% Cashmere
    • Bekijk profiel
Reactie #9577 Gepost op: 29 september 2010 - 20:50:50
Was het deze, Orno? :mrgreen:

Rolex GMT-Master II Automatic Red/Green Bezel with Black Dial S/S
Our Price:US $108

http://www.top10brand.com/rolex-gmt-master-ii-automatic-red-green-bezel-with-black-dial-s-s-55855.html

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9578 Gepost op: 29 september 2010 - 20:52:14
Lol. Ja zoiets kan natuurlijk ook.  :mrgreen:

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9579 Gepost op: 30 september 2010 - 10:24:44
Nieuwe aanwinst, een Stowa Marine2801 met verzilverde wijzerplaat.

Eerste inruk: een heel aardig ding. De wijzerplaat is mooi in balans en niet te druk. Vooral de wijzers springen eruit, in positieve zin. De kast "voelt" niet zo fijn, al heb je er geen enkele last van. De randen zijn wat scherp, waardoor het geheel wat industrieel aanvoelt. Het bandje is crap, daar moet zsm wat nieuws voor komen. Wellicht dit weekend even op zoek.

Verder komt 'ie niet in de buurt van Dornblüth. (maar das ook een oneerlijk vergelijk)

Kortom, een prima horloge voor erbij.

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #9580 Gepost op: 30 september 2010 - 11:52:22
Fraai! Is de verzilverde wijzerplaat in het juiste licht zichtbaar 'metaal' kleurig, of moet ik me voorstellen dat het meer een off-white kleur is die wat reflectief is?

En verder blijf ik het erg grappig vinden dat wat voor mij toch echt een tophorloge zou zijn, voor jou een beater is die je draagt als je bang bent dat je Dornblüth beschadigd kan worden :')...

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9581 Gepost op: 30 september 2010 - 12:26:45
Fraai! Is de verzilverde wijzerplaat in het juiste licht zichtbaar 'metaal' kleurig, of moet ik me voorstellen dat het meer een off-white kleur is die wat reflectief is?

Iets er tussenin. Het hangt er een beetje van af hoe het licht erop valt. Het is wel een klein beetje "metalig", maar ik had kleine iets glinsterende spikkeltjes verwacht en dat zie je dus niet.
Al met al wel mooier en chiquer dan gewoon wit of dat hoogglans wit wat ze nu ook hebben. Althans, als ik de foto's op hun site zie.

RdB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9582 Gepost op: 30 september 2010 - 12:28:42
Erg mooi horloge, Stromen. Handwinder?

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #9583 Gepost op: 30 september 2010 - 12:47:43
Volgens mij kan je als je goed kijkt nog net "Handaufzug" op de achterzijde ontwaren onder het woordje Marine, al is het lastig te lezen. Dus dat zou betekenen dat het een handopwinder is. Fraai horloge.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9584 Gepost op: 30 september 2010 - 12:59:08
Ik word gebeld zodra ze de 116610LV hebben liggen om deze Hulk eens te bekijken; KLIK!

Ik kreeg zojuist een belletje...  :-D