Vrijdag was
An evening with... in Den Haag. Gerard Nijenbrinks en Frank Geelen hadden een bijzonder mooie avond georganiseerd. Beat Weinmann van
Embassy uit Luzern, Zwitserland, hield een zeer fraaie presentatie over de prachtige
MIH Watch en de schitterende modellen van
Ochs und Junior.
Het meesterbrein achter Ochs und Junior en MIH is
Ludwig Oechslin. Hij streeft ernaar om complexe aspecten van een horloge, bijvoorbeeld een kalender, te vereenvoudigen. Bij de MIH bestaat de kalender nog uit 9 onderdelen, bij de Anno Cinquanta van Ochs und Junior bestaat de volledige kalender (dag, datum, maand) uit slechts 3 onderdelen. Wow.
De horloges van Ochs und Junior waren tot vrijdag jl. volledig onbekend voor mij. Ik kan nu zeggen: ze zijn echt prachtig gemaakt. We kregen eigenlijk het hele proces van ontwerp tot eindproduct te zien, inclusief de diverse prototypes die steeds zijn gemaakt. Erg leuk om te zien hoe een horloge evolueert van schets naar het juweeltje dat je uiteindelijk in de winkel ziet liggen.
De MIH Watch stond al een tijdje hoog op mijn verlanglijstje. Een prachtig horloge met een volledige kalender, een mono-poussoir chronograaf in een kast van titanium. De 30-minuten indicator zit aan de onderkant van de kast. Op het einde van de avond ging ik naar huis als gelukkige eigenaar van de MIH Watch. Ik ben er blij mee!