Auteur Topic: Horloges  (6760348 keer gelezen)

Mediaman

• Gast
Re: Horloges
Reactie #9540 Gepost op: 17 september 2010 - 11:12:51
Sjesus, wat lelijk!  :shock:

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #9541 Gepost op: 17 september 2010 - 15:45:00
Ja ik ook. Om nou een Bugatti motor in je kamer te hebben.. :)

Dat is een winder voor in de garage. Kun je je beaters voor tijdens het klussen aan de wagens in stallen ;)

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9542 Gepost op: 17 september 2010 - 18:37:14
Parmigiani Fleurier Bugatti horloge moet je hebben, hoef je je pols niet te draaien als je op topspeed rijdt:

Kost maar $ 233.900

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #9543 Gepost op: 17 september 2010 - 18:45:53
Sowieso had je vroeger een tijdje 'driving watches', die zo in de kast waren gedraaid dat je ze goed zag als je je handen op het stuur had :). Bv deze Vacheron:

Jaguarlover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9544 Gepost op: 17 september 2010 - 18:51:04
alsof je een uurwerk nodig zou hebben als je met een Veyron rijdt ??!!
kom je toch ALTIJD en overal mee op tijd  :wink:

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9545 Gepost op: 17 september 2010 - 19:22:28
Ja voor elke gelegenheid een horloge om maar wat te noemen.Maar dat doe ik maar niet.

Erik van Voorst

• Gebruiker
  • First of all you dress like shit...(Julian)
    • Bekijk profiel
Reactie #9546 Gepost op: 17 september 2010 - 20:06:31
Wat een lelijke horloges en dito winders komen er nu voorbij... :r

Dit is een mooi alternatief en volledig instelbaar (linksom, rechtsom, snelheid enz enz...at a price ofcourse.. :-^)

Iedere dag is een feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen !!

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9547 Gepost op: 17 september 2010 - 20:09:08
De prijs moet niet uitmaken als je dure horloges kan kopen.

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #9548 Gepost op: 17 september 2010 - 20:11:57
Dit is een mooi alternatief

En dat vind ik dus helemaal niks :)

Erik van Voorst

• Gebruiker
  • First of all you dress like shit...(Julian)
    • Bekijk profiel
Reactie #9549 Gepost op: 18 september 2010 - 09:20:39
Als je meerdere dure automatische horloges hebt dan valt 2500 euro wel mee inderdaad.
Maar goed voor 500 euro heb je ook al veel functionele winders hoor....

Dit is eindelijk een serieuze watchwinder want veel automatische horloges hebben een afwijkende optimale manier om de veer te spannen en dan is dit een mooi instrument.

Ik denk dat je de looks niet mooi kunt vinden maar over de doordachte mogelijkheden valt niet te discuseren dit is geen gadget...de gepostte andere winders koop je voor de looks... :wink:
Iedere dag is een feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen !!

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #9550 Gepost op: 18 september 2010 - 12:10:37
En dat vind ik dus helemaal niks :)

Eens. Dat is een behoorlijk lelijke winder. Ik zou iets bescheideners kopen, zoiets als dit o.i.d. (niet per se in deze kleur trouwens, maar even voor het idee).

"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #9551 Gepost op: 18 september 2010 - 16:17:39
Ik denk dat je de looks niet mooi kunt vinden maar over de doordachte mogelijkheden valt niet te discuseren dit is geen gadget...de gepostte andere winders koop je voor de looks... :wink:

Ik ben me volledig bewust van het nut en de waarde van zoveel instelbaarheid boven een crappy windertje van eBay, maar desondanks ziet het apparaat eruit alsof het een nietszeggend decorstuk is bij een omhoog gevallen middenstands juwelier. Dan heb ik haast nog liever dat Veyron blok ;)

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #9552 Gepost op: 20 september 2010 - 02:39:20
Ah, ik wist helemaal niet dat die fraaie nieuwe Tudor Heritage een reissue was van een ouder model. Gelukkig hebben we Hodinkee :)

http://www.hodinkee.com/blog/2010/8/22/the-original-tudor-homeplate-meet-the-watch-that-inspired-th.html

Vintage Tudor Homeplate:

Vergelijkingsshot Tudor 1970 vs 2010:

Edgar

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9553 Gepost op: 26 september 2010 - 10:46:18
Vrijdag was An evening with... in Den Haag. Gerard Nijenbrinks en Frank Geelen hadden een bijzonder mooie avond georganiseerd. Beat Weinmann van Embassy uit Luzern, Zwitserland, hield een zeer fraaie presentatie over de prachtige MIH Watch en de schitterende modellen van Ochs und Junior.

Het meesterbrein achter Ochs und Junior en MIH is Ludwig Oechslin. Hij streeft ernaar om complexe aspecten van een horloge, bijvoorbeeld een kalender, te vereenvoudigen. Bij de MIH bestaat de kalender nog uit 9 onderdelen, bij de Anno Cinquanta van Ochs und Junior bestaat de volledige kalender (dag, datum, maand) uit slechts 3 onderdelen. Wow.
De horloges van Ochs und Junior waren tot vrijdag jl. volledig onbekend voor mij. Ik kan nu zeggen: ze zijn echt prachtig gemaakt. We kregen eigenlijk het hele proces van ontwerp tot eindproduct te zien, inclusief de diverse prototypes die steeds zijn gemaakt. Erg leuk om te zien hoe een horloge evolueert van schets naar het juweeltje dat je uiteindelijk in de winkel ziet liggen.

De MIH Watch stond al een tijdje hoog op mijn verlanglijstje. Een prachtig horloge met een volledige kalender, een mono-poussoir chronograaf in een kast van titanium. De 30-minuten indicator zit aan de onderkant van de kast. Op het einde van de avond ging ik naar huis als gelukkige eigenaar van de MIH Watch. Ik ben er blij mee!

The question then becomes, do you want to be part of the original group, or do you want be part of the cover band?

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9554 Gepost op: 26 september 2010 - 10:59:08
Mooi ding, Edgar. Scheelt dat veel in gewicht, titanium, vergeleken met staal?