Auteur Topic: Horloges  (6760389 keer gelezen)

Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #11355 Gepost op: 30 november 2011 - 10:31:28
Hehehe. Sowieso vind ik dat wel grappig, wat er precies zo nodig op een dial moet worden gezet. Zo vind ik het ook vrij onnodig om de WR of dat er een automaat in zit op de plaat te vermelden, maar dat gebeurt ook nu nog regelmatig :)

Dat er automatic op staat snap ik dan nog wel, is wel een essentiële USP t.o.v. een handwinder of een quartz ;)
//

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #11356 Gepost op: 30 november 2011 - 16:00:14
Dat er automatic op staat snap ik dan nog wel, is wel een essentiële USP t.o.v. een handwinder of een quartz ;)

Maar meestal weet ik wel of ik een auto of quartz om m'n pols heb, daar hoeft het niet voor op de plaat te staan ;)

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11357 Gepost op: 30 november 2011 - 16:31:09
Ondanks dat het een erg doorzichtige trolpoging is, zal ik toch maar happen.

Botte lul.

rustig, vinexhaantje.
heb gewoon niet zoveel met dat sentimentele gedoe om opa's certina. of tissot. of andere lelijke meuk met batterij. harde cash daarentegen... :twisted: :mrgreen:
live and let die

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11358 Gepost op: 30 november 2011 - 16:53:34
Bij de les blijven, treurneus. Vinex, das war einmal.

Prima, maar als een ander daar wel blij mee is en het heeft voor hem een gevoelswaarde omdat het een erfstuk is, is het wel erg bot om daar op te reageren op de manier zoals jij deed.

Waarom ga ik hier nog op in eigelijk...

Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
Reactie #11359 Gepost op: 30 november 2011 - 19:49:45
Maar meestal weet ik wel of ik een auto of quartz om m'n pols heb, daar hoeft het niet voor op de plaat te staan ;)

Nee ok, maar ik bekeek het meer vanuit de maker. Als verkoopargument.
//

Edgar

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11360 Gepost op: 01 december 2011 - 10:30:29
Hehehe. Sowieso vind ik dat wel grappig, wat er precies zo nodig op een dial moet worden gezet. Zo vind ik het ook vrij onnodig om de WR of dat er een automaat in zit op de plaat te vermelden, maar dat gebeurt ook nu nog regelmatig :)

Of erger: het aantal stenen.
The question then becomes, do you want to be part of the original group, or do you want be part of the cover band?

acour_jeroen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11361 Gepost op: 01 december 2011 - 10:48:40
Lange und Söhne spant wat mij betreft dan wel de kroon qua nutteloze tekst. De kroon zelf (Rolex) kan er ook wat van trouwens... 4 lijnen tekst aan de onderkant, 2 lijnen erboven...

MR

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11362 Gepost op: 01 december 2011 - 20:26:51
Onlangs een vintage Omega Seamaster de Ville uit 1960 aangeschaft als dress watch

Voor geïnteresseerden: http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,330238

Fraai! Mag ik vragen in welke prijsklasse de Seamaster De Ville vallen? (Mag ook per PB) Heb er niet echt een gevoel bij..

SergeduTemps

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11363 Gepost op: 01 december 2011 - 20:51:36

Mijn eerste "vintage" die ik kocht en sindsdien nooit meer omgekeken, Zenith Cal. 120 met secondestop uit ongeveer '55.
Dit horloge gaat overal goed bij, zowel casual als dress.
Echter draag ik het horloge niet zo vaak meer, de verzamelwoede richt zich nu meer op chronografen uit de periode '60 - '69.
“Looking good and dressing well is a necessity. Having a purpose in life is not.” - Oscar Wilde

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Be yourself no matter what they say

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11365 Gepost op: 02 december 2011 - 09:35:17
Die Zenith vind ik mooi.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

E.J.

• Gebruiker
  • Niets boven nieuw.
    • Bekijk profiel
Reactie #11366 Gepost op: 02 december 2011 - 18:47:53
Ik heb er geen foto van, maar misschien leuk toch te vertellen.

Mijn opa had een gouden Longines, hij is omgekomen bij een auto ongeluk en daar is dat horloge ook beschadigd. Althans, de metalen band was helemaal verbogen en het liep niet meer.

Mijn ouders hebben onlangs dit horloge laten herstellen - zelf heb ik het nog niet gezien. Mede omdat hier grotendeels (hele mooie) nieuwe horloges voorbij komen, vond ik het een beetje onzin om foto's te maken en te posten. Na de getoonde liefde naar al die erfstukjes zal ik binnenkort eens een foto maken en die hier posten. Als ik geluk heb dan hebben mijn ouders ook nog een 'before' foto.

Verder, erg leuk om te zien al die oude horloges. Ik draag vaak:
Met bijkans beschamend gemak te plagiëren te parodiëren en via enigerlei andere vormen van ordinair jatwerk te exporteren.

Mediaman

• Gast
Reactie #11367 Gepost op: 02 december 2011 - 20:13:49

Mediaman

• Gast
Reactie #11368 Gepost op: 02 december 2011 - 21:49:14
Kan iemand mij vertellen welk model en type deze Omega precies is; Omega Speedmaster Chronometer,...nog meer?

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11369 Gepost op: 02 december 2011 - 21:56:14
Speedmaster Day-Date.