Auteur Topic: Horloges  (6760436 keer gelezen)

Mediaman

• Gast
Re: Horloges
Reactie #11415 Gepost op: 15 december 2011 - 11:34:05
Een beetje de Mercedes onder de horloges. Technisch niks mis mee, de looks een kwestie van smaak moet je van houden, maar ja de figuren die er in zitten.
Laatst bewerkt op: 15 december 2011 - 11:43:14 door Mediaman

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11416 Gepost op: 15 december 2011 - 11:38:14

Ja, lelijk die Mercedesen.

Mediaman

• Gast
Reactie #11417 Gepost op: 15 december 2011 - 11:42:23
Dat zeg ik zeker niet, want dat is een prachtige auto.

Net zoals ik de G-klasse briljant vind.

De uitdrukking 'moet je van houden' kies ik niet juist denk ik, heeft een negatieve klank.

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #11418 Gepost op: 15 december 2011 - 12:18:39
Mercedes dat is ook altijd wat in mij opkomt. En dan bedoel ik niet de SLS of de G nee eerder onderstaand Halford apparaat, welke echter zo uit de fabriek is gerold. Zo'n gedrocht zie ik niet snel bij Audi uit de fabriek rollen, om maar een voorbeeld te geven.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #11419 Gepost op: 15 december 2011 - 12:23:30
Iets met moderators (Mikey!!)  :wink:
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

bobvanvliet

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11420 Gepost op: 15 december 2011 - 17:44:08
OK, horloges dan. Mooi:

Van Uniform Wares, sowieso mooi spul.

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #11421 Gepost op: 15 december 2011 - 18:35:05
Ik blijf een dubbel gevoel hebben bij de Uniform Wares modelletjes. Vind het design wel erg leuk, maar wel erg veel geld voor een simpel quartzklokje met mineraalglas... de lijn met saffierglas is weer nog een stuk duurder.

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #11422 Gepost op: 15 december 2011 - 19:14:40
@ Bobvanvliet,

Gelukkig dat iets mooi vinden een kwestie van (persoonlijke) smaak is.

Dit slappe aftreksel van de aloude "Railroadwatch" zou ik nu zeker niet als mooi willen betitelen.

Sorry, voor mijn expliciete mening. Echter dit is spuuglelijk en niet bijster origineel en bovendien voor een simpel quartzhorloge ook nog eens veel te duur.
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11423 Gepost op: 15 december 2011 - 20:20:03
Charlie houdt wel van quartzhorloges.

bobvanvliet

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11424 Gepost op: 16 december 2011 - 00:07:23
Ik blijf een dubbel gevoel hebben bij de Uniform Wares modelletjes. Vind het design wel erg leuk, maar wel erg veel geld voor een simpel quartzklokje met mineraalglas... de lijn met saffierglas is weer nog een stuk duurder.

Ja, klopt. Ik heb alleen het idee dat zo veel horloges in deze prijscategorie te hard hun best doen. Tierelantijnen, te overdreven kasten, net een detail teveel op het bandje, etc. Even los van de kwaliteit van het uurwerk enzo weten ze zich bij deze club vormgevingtechnisch goed in te houden, wat een ingetogen en (imho) toch mooi resultaat oplevert.

Charlie

• Gast
Reactie #11425 Gepost op: 16 december 2011 - 00:54:34
Charlie houdt wel van quartzhorloges.

Werkelijk, waarom altijd zo denigrerend doen over quartzhorloges? Er is totaal niets mis met een quartzhorloge. Die dingen lopen prima en zijn kwalitatief hoogstaand, mits natuurlijk van een goed Zwitsers merk uiteraard. Het is niet voor niets dat bekende merken als Baume et Mercier, Longines, Jaeger LeCoultre nogsteeds gewoon quartz horloges voeren. Een quartzhorloge is niet een synoniem voor een goedkoop horloge. Akkoord, er zijn quartzhorloges van €20, maar er zijn ook quartzhorloges van boven de €2000. Het hoeft voor mij niet allemaal zo'n protserig snelgeld uitstraling te hebben zoals je bij de meeste automatics ziet. Bovendien vind ik een plat horloge veel prettiger dragen en dan kom je toch al snel uit bij een quartzhorloge.

Ik heb een 18k B&M quartzhorloge uit 1995 en ik vind 'em mooier en unieker dan de meeste Stowa shit die je hier voorbij ziet komen.

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #11426 Gepost op: 16 december 2011 - 07:59:02
Ik heb een 18k B&M quartzhorloge uit 1995 en ik vind 'em mooier en unieker dan de meeste Stowa shit die je hier voorbij ziet komen.

En ik vind 'm zielloos. Maar daar hebben we het wel vaker over gehad.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #11427 Gepost op: 16 december 2011 - 09:17:48
Het hoeft voor mij niet allemaal zo'n protserig snelgeld uitstraling te hebben zoals je bij de meeste automatics ziet.

"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11428 Gepost op: 16 december 2011 - 09:35:14
Jammer Charlie, er komt een dag dat je het wel zult/wilt begrijpen.
De "liefhebber" zal eerder jouw horloge als shit betitelen, zeker in vergelijking met een Stowa.
Belangrijk is dat jij jouw horloge wel mooi vindt.

bobvanvliet

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11429 Gepost op: 16 december 2011 - 11:07:31
De "liefhebber" zal eerder jouw horloge als shit betitelen, zeker in vergelijking met een Stowa.

De truc hier lijkt me dan waar je 'liefhebber' van bent, aan welk aspect je als 'fijnproever' prioriteit geeft. Ik zie hier maar weinig horloges langs komen die én een interessant, kwalitatief hoogstaand binnenwerk hebben, én een mooi verhaal of geschiedenis erbij, én aansluiten bij mijn smaak in uiterlijk van accesoires (die een stuk meer naar modern en minimalistisch neigt dan het gemiddelde op SF). Die Uniform Wares horloges zijn een mooi voorbeeld van iets dat technisch misschien niet hoogstaand of heel speciaal is, maar wel van een sympathiek zelfstandig clubje afkomstig is, en er uitziet als een horloge van nu, zonder over the top te zijn. Vandaar dat ze me aanspraken.

Anderen vinden andere aspecten belangrijker en een andere esthetiek meer aanspreken. Dat is nu juist wat (persoonlijke) stijl maakt, niet?