Auteur Topic: Horloges  (6760277 keer gelezen)

Fleming

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #10605 Gepost op: 12 juli 2011 - 10:56:35
Ik ben altijd gecharmeerd geweest van de Portuguese Perpetual Calendar, beetje druk maar die dubbele moonpashe is zo vet...nu alleen nog even doorsparen.

[

Prachtig horloge. De kleur alleen al...

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Reactie #10606 Gepost op: 12 juli 2011 - 11:01:23
@Mr.G ,

Die met dat zwarte bandje is wel heel fraai, voor een horloge met nog 2 extra dials op de wijzerplaat is het helemaal een druk horloge.

@Fleming

Uhuh, en als je het iets minder opzichtig wil vind ik deze ook wel erg mooi:
omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!

Fleming

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10607 Gepost op: 12 juli 2011 - 11:19:34
@Fleming

Uhuh, en als je het iets minder opzichtig wil vind ik deze ook wel erg mooi:

[/quote]

Ik heb zo'n blauwe Perpetual Calendar nog nooit in het echt gezien, maar als dat blauw hetzelfde is als dat van de twee Laureus-modellen in de Portugieser-reeks, dan zou ik het zeker niet opzichtig noemen.

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Reactie #10608 Gepost op: 12 juli 2011 - 11:34:19
Ik bedoelde opzichtig meer in de zin van opvallend, aangezien de versie met de blauwe wijzerplaat ook een paar witte gebieden bevat zal het als je het draag door dat contrastverschil een wat opvallender horloge zijn me dunkt.
Niettemin nog steeds een prachtig horloge.

Wel vind ik de Moonphase met die sterretjes die IWC met grijze wijzerplaat heeft ook wel erg leuk, gedetailleerd maar nog steeds erg strak.
omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!

Fleming

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10609 Gepost op: 12 juli 2011 - 12:53:07
Ik bedoelde opzichtig meer in de zin van opvallend, aangezien de versie met de blauwe wijzerplaat ook een paar witte gebieden bevat zal het als je het draag door dat contrastverschil een wat opvallender horloge zijn me dunkt.

Daar ben ik het met je eens. Ik vind bijvoorbeeld ook de Laureus-uitvoering van de Portugieser Automatic heel mooi, maar het contrast met die twee kleine witte wijzerplaatjes (kleine seconden en gangreservemeter) is m.i. wat te groot.

Geo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10610 Gepost op: 15 juli 2011 - 09:02:35
Best fraai die Portugiesers en eigenlijk heb ik weinig bezwaar tegen een ETA uurwerk.
Het zijn wel uurwerken waar je zelden problemen mee hebt.
GEO

Geo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Rolex & Cartier
Reactie #10611 Gepost op: 15 juli 2011 - 09:17:59
Wat weken terug werd Rolex aangehaald en de kracht van het merk blijft door de jaren heen
ongeevenaard, ondanks dat het eigenlijk maar om een paar modellen gaat.
DateJust, DayDate en Daytona.

In de jaren 80/90 was de Santos van Cartier eigenlijk de grootste tegenhanger en heb ik eigenlijk
nooit mensen gesproken die beide merken ambieerden, of de Santos of de DateJust.
De Santos die er sinds 1978 is, heeft ook wat veranderingen ondergaan en is erg volwassen geworden.
nee ik bedoel niet de Santos 100.
Heb er een artikeltje over geschreven, dat jullie misschien leuk vinden om te lezen.

http://bit.ly/qseWIf

Ik heb het model zelf sinds 1985, maar moet er wel bij zeggen dat ik binnen de Santos lijn,
wel drie keer gewisseld heb. Van staal, naar een staal gouden, naar een XL in geheel staal.
Blijf het een erg betaalbaar en zeer universeel horloge vinden.

Eérste model en laatste XL model

Laatste XL model.

GEO

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Rolex & Cartier
Reactie #10612 Gepost op: 15 juli 2011 - 09:24:51
Wat weken terug werd Rolex aangehaald en de kracht van het merk blijft door de jaren heen
ongeevenaard, ondanks dat het eigenlijk maar om een paar modellen gaat.
DateJust, DayDate en Daytona.

Vergeet de subs niet.

Charlie

• Gast
Reactie #10613 Gepost op: 15 juli 2011 - 11:19:02
De enige mooie Cartier vind ik de Tank.

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10614 Gepost op: 15 juli 2011 - 11:36:18
Vergeet de subs niet.
Idd...

De Cartier is wel echt ook een horloge met een eigen gezicht en een krachtig design. Van grote afstand herkenbaar.

Alleen jammer dat de datum bij het laatste model in de rechteronderhoek staat. Ik kan daar maar niet aan wennen (bij geen enkel horloge). Of bij de 3 of bij de 6 is het voor mij.

Geo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10615 Gepost op: 15 juli 2011 - 12:44:26
@Charlie: Tanks zijn er velen, neem aan dat je de LC Tank bedoelt of de grotere Tank Americaine,
inderdaad prachtige tijdloze horloges. Ben bezig aan een artikeltje over de Tank Cintrée, dat is denk ik de smalste kastvorm en vooral de verschillen tussen de Cintrée en de Americaine. Mag ik het laten weten als het af is?

@Fedor: Grappig dat je dat zegt over de datum. Ik vind datums verschrikkelijk omdat ze echt zo'n gat in de wijzerplaat zijn, zeker als ze de 3 of de 6 vervangen.
Ik was dus héél blij met deze oplossing tussen de 4 en de 5. Zo zie je maar, als merk kan je het nooit iedereen naar de zin maken.
Iedere gebruiker kijkt weer anders naar zijn horloge.
GEO

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #10616 Gepost op: 15 juli 2011 - 13:27:20
Cartier vind ik erg fraaie klokjes maken. Heb wel het gevoel dat ik nog 30 jaar ouder moet zijn voor ik ze kan dragen :)

Geo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10617 Gepost op: 15 juli 2011 - 13:31:11
Als je dat echt zo voelt, dan ben je ook nog een beetje te jong voor dit forum :-D
GEO
Laatst bewerkt op: 15 juli 2011 - 13:34:14 door Geo

Pitti Carabinieri

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10618 Gepost op: 15 juli 2011 - 13:36:05
Eens met Guys, ik ben meer van Panerai & Rolex.
If you believe in telekinetics, please raise my hand.

Geo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10619 Gepost op: 15 juli 2011 - 17:09:42
Panerai vind ik echt prachtig, zeker de historische modellen.
Onder een pak, wat ik wel vaak zie, vind ik het een beetje gek, maar met een casual outfit
zijn het erg mooie horloges, vooral de Radiomir serie.
Of een Luminor in titanium met rubber strap, ideaal, moet je wel een pols voor hebben.
Het is ook een merk dat uitsluitend sport horloges maakt en is daardoor al haast niet te
vergelijken met Cartier, dat toch vaak wat 'dressier' is.
GEO