Auteur Topic: Horloges  (6760313 keer gelezen)

Edgar

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #10560 Gepost op: 01 juli 2011 - 19:37:29
Dit is de wijzerplaat van mijn one of a kind Ochs und Junior Mese. De wijzerplaat is in messing, met de hand behandeld waardoor er een unieke patina ontstaat. De indices (om de twee uur, om iedere vijfde dag in de maand aan te geven :-^) zijn uitgefreesd. Ik vind hem echt supergaaf.

Wordt vervolgd...

Zojuist een paar foto's ontvangen. Ik vind het gaaf!  \:D/

Het oranje banaantje wordt met de hand op de rhodiumplated datumschijf geschilderd.

De datumschijf wordt vervangen.

Basis uurwerk is de ETA 2824. Check even de 39 mm titanium kast.  =D>

De wijzerplaat met uren en minuten wijzer in witgoud. De secondeschijf met oranje stip ontbreekt nog. De datumschijf is al gemonteerd. De foto (crappy iPhone pic ;)) geeft - denk ik - een niet natuurgetrouw beeld van de kleur. De wijzerplaat is immers een stuk donkerder dan op de foto die ik eerder ontving. Ik heb wel de bevestiging dat het a) dezelfde wijzerplaat is en b) dat Lukas niet de allerbeste foto's maakt. :mrgreen:

The question then becomes, do you want to be part of the original group, or do you want be part of the cover band?

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10561 Gepost op: 01 juli 2011 - 19:53:21
Leuke foto's, Edgar.

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10562 Gepost op: 01 juli 2011 - 20:28:49
Mooi Edgar, blijf het ergens wel jammer vinden dat het een 2824 is... ;-)
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Edgar

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10563 Gepost op: 02 juli 2011 - 15:47:06
Gelijk heb je, Tim. ;)
Om die laatste hobbel voor jou weg te nemen: in de Anno Cinquanta van Ochs und Junior tikt het erg fraaie manufactuur uurwerk van Paul Gerber.
The question then becomes, do you want to be part of the original group, or do you want be part of the cover band?

Edgar

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10564 Gepost op: 06 juli 2011 - 00:02:21
Eindresultaat. Volgende week woensdag heb ik 'm om de pols. Ik ga 'm in Luzern ophalen.
Ik vind 'm extreem gaaf geworden.

De titanium kast is 10 mm hoog en heeft een diameter van 39 mm.

Laatste metingen...

Laatst bewerkt op: 06 juli 2011 - 00:22:55 door Edgar

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10565 Gepost op: 06 juli 2011 - 00:13:32
Met veel plezier gevolgd en een mooi eindresultaat. Alvast veel plezier met dragen Edgar.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Reactie #10566 Gepost op: 06 juli 2011 - 02:33:15
Met veel plezier gevolgd en een mooi eindresultaat. Alvast veel plezier met dragen Edgar.

+1

Ik vind die datumaanduiding echt fantastisch, simpel en strak maar toch anders.
omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance

deathrow1986

• Bekijk profiel
Reactie #10568 Gepost op: 08 juli 2011 - 19:56:52
Als ik de vele reacties lees over het hele zwitsers vs. Japans lees dan zijn de meningen wel redelijk duidelijk.
Mag ik vragen wat de meningen zjin van de heren over bijvoorbeeld Seiko.
Ik heb momenteel diverse horloges waaronder omega en technomarine, maar dus ook een seiko.
De Omega draag ik eigenlijk het minst van allen (seamaster met stalen band)
De technomarine is mijn casual model (UF6 day-retrograde) droeg ik vrij veel.
En de Seiko draag ik nu bijna dagelijks (Premier kinetic moonphase)
Ik heb gemerkt dat de seiko zich vele malen beter houd dan de technomarine. (beide automaat)
Ook is mijn oude seiko kinetic automaat (eerste model) dat ik van mijn vader heb gekregen nog in perfecte staat ondanks dat deze vele stoten, krassen en klappen heeft gehad. (zelfs golfen overleefd deze).
De technomarine is in de 3 jaar dat ik deze eb al enkele keren heengeweest ter reparatie.

Ik zou wel eens de meningen van anderen horen over de 2 klokjes.

ps.
Ja ik ben lui geweest en heb de foto's van Chrono24 gejat :P

[attachment deleted by admin]
Laatst bewerkt op: 08 juli 2011 - 19:58:31 door deathrow1986

Atomic

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10569 Gepost op: 08 juli 2011 - 20:12:47
Heb zelf een Seiko automaat.. Ook gekregen van Pa tijdens de middelbare school periode. ONverwoestbaar. Heeft alles overleeft. Je kiest later een ander horloge, terwijl de Seiko eigenlijk de meest verstandige en praktische keuze is ;)

Mr.G

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10570 Gepost op: 08 juli 2011 - 21:07:53
Seiko heeft een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. In het hogere segment plaatst men vaak standaard of minimaal gemodificeerde uurwerken (vaak ETA) in de goedkopere modellen. De kwaliteit van het merk uit zich vaak pas echt bij de manufactuur uurwerken.

De Seiko die je post is trouwens een Kinect model. Dat heeft een ander mechanisme dan een automaat. Simpel gezegd: er zit een chip in die opgeladen wordt door de beweging van de pols. Het horloge loopt vervolgens op de energie van de chip die in deze dus fungeert als een batterij. Daarom tikt de secondewijzer bij een kinect model vaak net als een quartz-horloge en dus niet, zoals bij een automaat, in een vloeiende beweging. Dit is ook de reden dat je met een Kinect horloge bijvoorbeeld wel kunt gaan golfen, zoals je zelf ook al zegt.

Een mechanisch horloge wordt vaak bedoeld als men de term automaat gebruikt. Hierbij beweegt het horloge door de beweging van de pols waarbij een rotor mechanisme het horloge aandrijft. Golfen en dergelijke activiteiten kunnen ongunstig zijn voor de rotor en daarom is het dus beter om met dergelijke activiteiten het uurwerk af te doen. Het horloge is dan ook volledig mechanisch er komt geen elektronica bij kijken. Dit maakt de complicaties bij een automatisch horloge extra indrukwekkend.

Puristen zullen daarom Seiko Kinetic minder kunnen waarderen omdat het geen volwaardig mechanisch horloge is en dat is nu juist een van de weinige dingen die in deze moderne tijden kunnen functioneren op pure techniek en (machinale  :lol:)ambacht. Zonder elektronische inmenging.
Laatst bewerkt op: 08 juli 2011 - 22:19:56 door Mr.G
‘Dressing well is a necessity. Having a purpose in life is not’  -  Oscar Wilde

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10571 Gepost op: 08 juli 2011 - 21:28:54
Pardon? Ik heb nu een Seiko om mijn pols die wel degelijk mechanisch (én automatisch) is. Of bedoel je specifiek dat kinetic-model? In dat geval: duh.

Mr.G

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10572 Gepost op: 08 juli 2011 - 22:18:25
Ik verwijs in de tekst nochtans specifiek naar het plaatje wat deathrow1986 post.

Dat Seiko geen mechanische automaten maakt betwist ik niet. De laatste alinea gaat dus over puristen versus kinetic.
‘Dressing well is a necessity. Having a purpose in life is not’  -  Oscar Wilde

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10573 Gepost op: 08 juli 2011 - 22:22:57
Ik begrijp wat je bedoelt, denk ik  :wink: (Je tweede zin klopt niet helemaal.)

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10574 Gepost op: 09 juli 2011 - 00:38:23

De Omega draag ik eigenlijk het minst van allen (seamaster met stalen band)

Zonde, die vind ik juist enorm mooi