Auteur Topic: Horloges  (6760241 keer gelezen)

Mediaman

• Gast
Re: Horloges
Reactie #10650 Gepost op: 20 juli 2011 - 13:51:33
Minder als in 'Niet', toch? :)

Ik dacht laat ik een keer proberen om subtiel te zijn, het staat me niet.  :mrgreen:

Edgar

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10651 Gepost op: 20 juli 2011 - 20:56:16
De wijzerplaat verandert wanneer er meer of minder licht opvalt. Nu is ie vrij donker. Wanneer de zon erop valt is er een bruine gloed waarneembaar. Erg apart. Erg gaaf.

The question then becomes, do you want to be part of the original group, or do you want be part of the cover band?

Geo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10652 Gepost op: 20 juli 2011 - 21:08:50
Hij is echt prachtig met hoofdletters Edgar, (net als de MIH), maar dat wist je al.
Less is more gat toch vaak op.
Zo'n apart horloge, waar maar weinig mensen voor zullen gaan.
Hoe lang heb je er nu op gewacht?

Edgar

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10653 Gepost op: 20 juli 2011 - 21:26:22
Ik heb er maar een week of zes op gewacht. Ze hebben bij Ochs und Junior alles uit de kast gehaald om mijn horloge met spoed te maken. Vorige week heb ik 'm in Luzern opgehaald. Een compleet feestje heb ik ervan gemaakt. :-)
Het leuke is dat ik verder diverse technische tekeningen kreeg te zien van prototypes die in 2012 en 2013 gemaakt zullen worden. Ze gaan met erg leuke dingen komen...
The question then becomes, do you want to be part of the original group, or do you want be part of the cover band?

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Reactie #10654 Gepost op: 21 juli 2011 - 01:11:22
Prachtig horloge, echt wonderschoon.
Ook mooi dat (onbedoeld?) het ontwerp de "Ten Principles of Good Design" van Dieter Rams volgt.
Alleen jammer dat het vooralsnog te prijzig is voor mij, ik ben jaloers Edgar.  :mrgreen:
omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #10655 Gepost op: 21 juli 2011 - 11:56:47
Heel fraai Edgar 8)
The man with style, is the man who can smile

Edgar

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10656 Gepost op: 21 juli 2011 - 18:57:56
Nog een obligaat polsplaatje.

giuliano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10657 Gepost op: 21 juli 2011 - 22:42:59
@Giuliano
Als jij het mooi vindt, past het kennelijk bij je. (ik weet je vroeg het mij niet)
Ik vind dat er geen horloges zijn die in eens niet meer zouden kunnen, gewoon je eigen smaak
volgen en de groot, groter, groots links laten liggen.
GEO

Vreemd genoeg vind ik de navitimer erg mooi, maar ik draag hem zelden omdat ik eigenlijk niets met Breitling heb. Was benieuwd naar de heersende opinie :-)
(niet dat dat mijn beslissing of gevoel zal beïnvloeden, maar het valt me op dat sommige merken in golven populair zijn - zoals bijv. Panerai of AP - vroeg me af hoe breitling er voor staat)

@ Edgar: mooi!

Laatst bewerkt op: 21 juli 2011 - 23:03:37 door giuliano
Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards.

Geo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10658 Gepost op: 22 juli 2011 - 07:39:38
The Navitimer is een historisch horloge, uit de tijd toen Breitling nog hele andere horloges bouwde.
Ik vond en vind het nog steeds, een van de mooiere Chronografen, in z'n prijs klasse en op één lijn met de Omega Speedmaster, of Breguet XX, kwa stijl en looks.
Geo

Mr. Happy

• Bekijk profiel
Reactie #10659 Gepost op: 22 juli 2011 - 17:28:57
Nieuwe oude aanwinst: Girard Perregaux (net dat rode bandje eraan gezet, oogt nu helemaal klassiek al zeg ik het zelf)

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10660 Gepost op: 22 juli 2011 - 17:32:39
Zeer elegant. Kun je er iets meer over vertellen?

Dichtertje

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10661 Gepost op: 22 juli 2011 - 17:45:30
Heel erg mooi! Is hij gepolijst of (bijna) NOS/heel goed gedragen?
Denk ook dat hij mooi staat aan een (erg) donkerbruine band, zwart ook natuurlijk.

Mr. Happy

• Bekijk profiel
Reactie #10662 Gepost op: 22 juli 2011 - 17:53:25
Het is een handwinder, 17 jewels en het horloge is rond 1960 gefabriceerd. Behalve het glaasje (deze is overigens van kunststof zoals zoveel horloges uit die tijd) en de band is alles origineel. De kast is wel opgeknapt (ziet er weer als nieuw uit) en tja, wat moet ik er verder nog over vertellen? Hier nog een foto van het uurwerk:

Op deze foto was de band overigens nog niet vervangen ;) .

Geo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10663 Gepost op: 22 juli 2011 - 21:43:08
Wat een eenvoud, prachtig.
Een aantal merken, als Patek, Audemars Piguet en Vacheron hebben ook zo'n platte ronde tijdloze dress watch,
ik vind het klasse.

Edgar

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10664 Gepost op: 22 juli 2011 - 21:47:07
Mooie Girard-Perregaux! Die wijzerplaat wordt een 'Shan-tung relief frappé' genoemd. Zie je niet vaak. Mijn Jaeger-LeCoultre uit de jaren '60 heeft dat ook.
Leuk dat ie in staal is. Een stalen vintage is vaak zeldzamer dan een gouden vintage.