Auteur Topic: Horloges  (6760240 keer gelezen)

Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #10680 Gepost op: 02 augustus 2011 - 08:38:19
Er zijn inderdaad slechte replica's, maar er zijn (vooral) Panerai en Rolex replica's die aan de buitenkant echt niet te onderscheiden zijn voor een leek. Ook de punten die je noemt zijn geen probleem. Daar betaal je dan echter ook wel richting de €1000 voor. Treurig maar waar.
//

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10681 Gepost op: 02 augustus 2011 - 09:23:25
Er zijn inderdaad slechte replica's, maar er zijn (vooral) Panerai en Rolex replica's die aan de buitenkant echt niet te onderscheiden zijn voor een leek. Ook de punten die je noemt zijn geen probleem. Daar betaal je dan echter ook wel richting de €1000 voor. Treurig maar waar.

Het verbaast me dat men zo veel geld wil uitgeven voor een replica. Nu zal een replica voor 1000,- geen slecht horloge zijn neem ik aan, maar droevig is het wel.

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10682 Gepost op: 02 augustus 2011 - 09:29:40
Elke replica is droevig. Accepteer gewoon dat je het niet kunt betalen.

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10683 Gepost op: 02 augustus 2011 - 09:32:43
Elke replica is droevig. Accepteer gewoon dat je het niet kunt betalen.

Op de een of andere manier vind ik 1000,- uitgeven aan replica nog wel droeviger, omdat je een behoorlijk origineel horloge kan uitzoeken voor dat bedrag.

Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
Reactie #10684 Gepost op: 02 augustus 2011 - 10:09:13
Klopt inderdaad, al is er dan weinig mis met het horloge, zal ook gewoon een Zwitsers uurwerk in zitten, alleen niet het origineel. Droevig is het zeker, maar voor sommigen bijna een sport. Je ziet ook dat veel replica fanatiekelingen ernaast een echte hebben aangeschaft en de replica's meer als aanvulling zien. Rare wereld.
//

Edgar

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10685 Gepost op: 02 augustus 2011 - 10:57:58
Je ziet ook dat veel replica fanatiekelingen ernaast een echte hebben aangeschaft en de replica's meer als aanvulling zien.

Is dat zo? Ik betwijfel het. Volgens mij wordt dat door die gasten gezegd, dus dat ze eerst een nepper aanschaffen - om te kijken of het iets is - om vervolgens een nieuwe te kopen, maar is de praktijk weerbarstiger. Sterker nog: volgens mij kopen die gasten nooit een origineel, maar blijven ze met neppers rommelen.
The question then becomes, do you want to be part of the original group, or do you want be part of the cover band?

Caesarius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10686 Gepost op: 02 augustus 2011 - 11:06:43
Is dat zo? Ik betwijfel het. Volgens mij wordt dat door die gasten gezegd, dus dat ze eerst een nepper aanschaffen - om te kijken of het iets is - om vervolgens een nieuwe te kopen, maar is de praktijk weerbarstiger. Sterker nog: volgens mij kopen die gasten nooit een origineel, maar blijven ze met neppers rommelen.

+1. Vooral een slap excuus voor gasten die ermee "betrapt" worden.
Always have a better answer.

Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
Reactie #10687 Gepost op: 02 augustus 2011 - 11:09:26
Dat is wat is wel eens tegen kwam op RWGforum.com, heb daar een tijdje met verbazing rond zitten kijken. Wat ik vooral als argument zag is het 'gevoel' bij een echt horloge. Kan me dan ook niet voorstellen dat je vol trots en een goed gevoel met een replica gaat lopen.
//

Caesarius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10688 Gepost op: 02 augustus 2011 - 11:20:07
Inderdaad, je zou zo'n horloge eerder constant verstoppen onder je manchet in de angst dat iemand het opmerkt.

Heb het een tijd geleden gezien bij een jongen, die had een overduidelijk neppe Breitling. Hij liep er nogal opzichtig mee te doen. Hij moest hem even afdoen en gaf hem aan zijn moeder, die hem tot mijn grote pret vanaf zo'n 50cm boven de grond liet vallen. Glas aan diggelen, het ding liep niet meer, etc. Ik kon het niet laten een kleine opmerking net onder de gordel te prikken, het schaamrood stond hem op de kaken.

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10689 Gepost op: 02 augustus 2011 - 11:29:53
Dat is wat is wel eens tegen kwam op RWGforum.com, heb daar een tijdje met verbazing rond zitten kijken. Wat ik vooral als argument zag is het 'gevoel' bij een echt horloge. Kan me dan ook niet voorstellen dat je vol trots en een goed gevoel met een replica gaat lopen.

Die link kende ik niet, dank hiervoor. Kreeg al rillingen op m'n rug van de slogan 'Fine watches, Fine people'.
Volgens mij is er voor ieder budget een leuk horloge te vinden, dus snap het niet zo goed.

Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Reactie #10690 Gepost op: 06 augustus 2011 - 13:38:25
Ik heb het eigenlijk altijd een lelijk horloge gevonden, totdat PG een paar mooie foto's ervan had geschoten. Hij draagt wel de 'kleine' variant.

[plaatje]

45mm is klein :o :shock: Dat is toch gewoon de 'grote' versie?

Maar ben het met je eens, als ik die zo zie wil ik er ook een, terwijl ik geen fan van Panerai was / ben.

Suprageex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10691 Gepost op: 06 augustus 2011 - 15:18:54
Iemand een idee voor een originele NATO/ZULU/... strap voor m'n blauwe Seamaster? Ik heb namelijk al een donkerblauwe ZULU, maar ik zoek eens iets speciaals...

Geen Bond-Nato's ajb :p En liefst ook geen Ebay praktijken :')

Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
Reactie #10692 Gepost op: 06 augustus 2011 - 16:07:30
Speciaal, wat is speciaal, ik kom toch al snel op zoiets uit.
//

Caesarius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10693 Gepost op: 06 augustus 2011 - 17:56:58
Donkerblauw met geel/beige ofzo? Opzich is er met ebay niets mis hoor, gewoon kopen bij de top rated sellers. Even de feedback van de verkoper lezen en je weet genoeg.

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #10694 Gepost op: 06 augustus 2011 - 18:19:08
Ik zie ook niet in wat er bij een kleine uitgave als een NATO strap het gevaar van ebay precies is...