Auteur Topic: Horloges  (6760313 keer gelezen)

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Re: Horloges
Reactie #10545 Gepost op: 15 juni 2011 - 12:50:57
Ik denk er om eerlijk te zijn nog best regelmatig eens over na, een winder, maar vind ze eigenlijk verschrikkelijk duur voor iets wat een elektro student in een middagje in elkaar klust :|

Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
Reactie #10546 Gepost op: 15 juni 2011 - 13:56:14
In verhouding zijn ze zeker duur, maar wind je ze nu elke dag zelf op dan? Of laat je ze gewoon stilstaan en zet je ze weer op tijd als je er een om doet? Lijkt me gaan irriteren...
//

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #10547 Gepost op: 16 juni 2011 - 00:23:07
In verhouding zijn ze zeker duur, maar wind je ze nu elke dag zelf op dan? Of laat je ze gewoon stilstaan en zet je ze weer op tijd als je er een om doet? Lijkt me gaan irriteren...

Die 12-horloge doos zat een tijdje vol, met zowel handwinders als automaten. Dan maakt het niet echt meer uit, je hebt toch nooit genoeg winders om alle automaten in te stoppen de handwinders moeten sowieso opgewonden voor je ze weer draagt. Als je dat gewend bent...

Ondertussen heb ik minder horloges en wil ik eigenlijk voor het gemak naar 2 'everyday' klokken toe - een casual en een dress model. Die zouden dan allebei automaat moeten zijn en het liefst in een winder zitten, zodat ze altijd ready to go zijn. De rest heb ik dan in de doos voor de leuk en kan ik goed zetten wanneer ik ze sporadisch om wil.
Laatst bewerkt op: 16 juni 2011 - 04:00:59 door GuyS

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10548 Gepost op: 16 juni 2011 - 21:26:52
Je kunt ook gewoon een quartz kopen  :mrgreen:

Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
Reactie #10549 Gepost op: 16 juni 2011 - 21:55:19
Da's wel de makkelijkste oplossing :mrgreen:

Er zijn natuurlijk wel flinke watchwinders, denk aan 8 of 16 plekken, maar zijn inderdaad flink aan de prijs. Heb er zelf een met twee 'rotors' om ze zo maar even te noemen, waar op beiden twee horloges passen. Heeft me volgens mij iets van €200 gekost. Maar zou niet meer zonder willen, toch irritant als je in alle haast weg moet. Zeker als je horloge naast de tijd en datum ook nog de dag en maand aangeeft en je hem een maandje niet om hebt gehad.
//

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Reactie #10550 Gepost op: 17 juni 2011 - 00:47:34
Da's wel de makkelijkste oplossing :mrgreen:

Er zijn natuurlijk wel flinke watchwinders, denk aan 8 of 16 plekken, maar zijn inderdaad flink aan de prijs.

Wat dacht je hier van?
Een watchwinder gemaakt uit het cilinderblok van de Buggati Veyron door Origin Times, het is een W16, dus jawel 16 plaatsen voor al je prijzige horloges. Leuk voor in de Westerse garderobe vleugel. Het is wel stevig geprijsd met 75.000 euro exclusief belasting.

Laatst bewerkt op: 17 juni 2011 - 01:21:06 door Laurens
omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #10551 Gepost op: 17 juni 2011 - 01:00:02
Maar zou niet meer zonder willen, toch irritant als je in alle haast weg moet. Zeker als je horloge naast de tijd en datum ook nog de dag en maand aangeeft en je hem een maandje niet om hebt gehad.

Helemaal eens, al valt dat met horloges met quickset wel mee. Kost je 30 seconden meer. Maar ik heb dus bv ook een vintage Shturmanskie, een soviet luchtmacht horloge op basis van een 31659 uurwerk - die zijn dus handwinders EN hebben geen quickset. Als je dus op het horloge op dag 1 bent en het is dag 31, dan moet je 30 dagen doordraaien met de hand voor de datum goed zit...

Bakkerrr

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10552 Gepost op: 25 juni 2011 - 19:53:50
Ik geef liever mijn geld uit aan een knap horloge dan aan een overhemd van 200 euro.  :oops:

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #10553 Gepost op: 26 juni 2011 - 02:27:20
Ik geef liever mijn geld uit aan een knap horloge dan aan een overhemd van 200 euro.  :oops:

Maar met 200 euro heb je nog geen fractie van die Rolex te pakken, natuurlijk ;)

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10554 Gepost op: 29 juni 2011 - 19:55:18
Ik heb echt de ballen verstand van horloges en word er meestal ook niet warm of koud van, maar laatst zag ik dan toch voor het eerst in mijn leven een klokje waar ik heel snel heel hebberig van werd: Vacheron Constantin Historique Ultra-fine 1955. Een smaakvollere dress watch zag ik nooit en kan ik me ook eigenlijk niet voorstellen:

Ding is ook nog eens waanzinnig plat, daar ben ik wel gevoelig voor. Ongetwijfeld onbetaalbaar voor mij, maar het is fijn om te weten dat ik een horloge zo mooi kan vinden.

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10555 Gepost op: 29 juni 2011 - 20:28:36
Dit is inderdaad een mooie dress watch met een zeer platte kast. Kost rond de 15k.

Casper

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10556 Gepost op: 29 juni 2011 - 21:09:59
Ik heb echt de ballen verstand van horloges en word er meestal ook niet warm of koud van, maar laatst zag ik dan toch voor het eerst in mijn leven een klokje waar ik heel snel heel hebberig van werd: Vacheron Constantin Historique Ultra-fine 1955. Een smaakvollere dress watch zag ik nooit en kan ik me ook eigenlijk niet voorstellen:

Ding is ook nog eens waanzinnig plat, daar ben ik wel gevoelig voor. Ongetwijfeld onbetaalbaar voor mij, maar het is fijn om te weten dat ik een horloge zo mooi kan vinden.

Is weer eens wat anders dan een horloge met een ETA uurwerkje. Ik ben nooit zo'n fan geweest van dikke kasten met heel veel complicaties. Hier zijn 2 klokjes waar ik erg hebberig van word, maar helaas niet kan betalen:

Piaget altiplano:

Jaeger LeCoultre Master Ultra Thin:

Zelfs Skagen horloges zijn m.i. erg snazzy

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10557 Gepost op: 29 juni 2011 - 23:08:33

Ik aan beiden ;)

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #10558 Gepost op: 30 juni 2011 - 01:16:35
maar laatst zag ik dan toch voor het eerst in mijn leven een klokje waar ik heel snel heel hebberig van werd: Vacheron Constantin Historique Ultra-fine 1955

Zo, je kiest ze ook wel uit zeg :') Daar wordt ik ook hebberig van ja...

Zelfs Skagen horloges zijn m.i. erg snazzy

Dat platte vind ik ook mooi (die Piaget =P~)! Maar ik heb bij Skagen heel vaak het gevoel dat ze te korte wijzers hebben. Dat klinkt mss wat raar, maar ik wil graag dat m'n minutenwijzer ook tot aan de minuten markers reikt, en niet hip ergens in het midden van de plaat blijft zweven.
Laatst bewerkt op: 30 juni 2011 - 02:19:49 door GuyS

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10559 Gepost op: 30 juni 2011 - 08:59:51
Zo, je kiest ze ook wel uit zeg :') Daar wordt ik ook hebberig van ja...

Ik ben onschuldig, dat horloge koos mij uit! Kan het niet anders zeggen. De Piaget en JLC die Casper hierboven laat zien doen me dan weer niks, terwijl ze oppervlakkig gezien in hetzelfde straatje passen. Maar ik vind het ontwerp van de Vacheron Constantin (schitterende naam ook) oneindig veel eleganter.