Auteur Topic: Horloges  (6760454 keer gelezen)

Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #10245 Gepost op: 14 februari 2011 - 20:33:56
Ik heb vast iets gemist? Maar ik vind 'm weinig bijzonder en het bandje erg lelijk. Uit die periode vind ik eigenlijk alleen Omega Seamasters mooi.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #10246 Gepost op: 15 februari 2011 - 09:00:34
Ja, we weten tenslotte wat stagiairs dragen.

Mijn koffer :mrgreen:
The man with style, is the man who can smile

acour_jeroen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10247 Gepost op: 21 februari 2011 - 08:54:25
Royal Navy Nuclear Submarine Series 3 Single Button Non-Lume Lemania Chronograph (Issue No. 80472)
(flinke naam)

Ik moet nog een excuus verzinnen voor de afgeknipte cijfers op de wijzerplaat waar ik altijd commentaar op heb. Gelukkig is er geen sprake van een datumaanduiding.

This is a non-luminous single button White Dial Series 3 Lemania Chronograph as used by the Royal Navy specifically for use onboard nuclear submarines. These watches were non luminous in order that the onboard radiation measuring devices would not be effected.

The rear case of the watch has the Broad Arrow marking followed by Admiralty Stores Reference Number 0552/924 - 3306 / 3312 and the unique issue number 80683.

The case, dial , hands , crystal and movement are all original to the watch and are all in excellent condition.

The watch is 41.5mm diameter including the crown and 13.5mm in thickness. The movement is the superb Lemania calibre 2220.

The watch has spring strap bars and is designed to take a 20mm strap.

Deze horloges waren al uitgegeven aan de Britse Marine en zijn ten behoeve van het gebruik in kernonderzeeërs aangepast. De casebacks zijn toen van een nieuw nummer voorzien, 3306 is doorgestreept en vervangen door 3312 (erboven). Het is mij onduidelijk of de wijzerplaten door of bij Lemania zijn vervangen. Ik vermoed stiekem van wel. Er zijn wijzerplaten met een (T) markering geweest, die voor deze horloges zijn voorzien van een likje witte verf of een stickertje over deze (T) markering. Ik neem aan dat men hier de lume niet van heeft afgekrabt, dus dat deze als halffabrikaat zijn aangepast. Mijn exemplaar heeft overigens een plaat waarop die (T) nooit aanwezig is geweest. Of een en ander voor Lemania een haastklus is geweest weet ik niet. Wat ik wel weet is dat de witte verf een stukje is losgekomen (het voorstadium van afbladderen?) ter plaatse van de Broad Arrow. Je ziet eronder net de messing kleur van de kale plaat. Op de foto's is het natuurlijk weer een stuk duidelijker dan in 'real life'.

De asymmetrische kast (soort ingebouwde kroonbeschermer) en het feit dat het een single-pusher chrono is ('an sich' ook weer asymmetrisch) maakten dat ik tijdens de ABP meeting direct verliefd werd op dit horloge. Nu dus, mét zijn kleine onvolkomenheid, in mijn collectie. Geleverd met een mooie Union band, zwart met contrasterend stiksel, die ik ga vervangen door iets anders, zeker voor de zomer. Ik heb nog een grijs leren Jürgens NATO liggen die er ook wel stoer en militair op staat...

Foto's?

Laatst bewerkt op: 21 februari 2011 - 09:03:45 door acour_jeroen

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10248 Gepost op: 21 februari 2011 - 09:00:52
Ik vind het best een leuk model. Alleen jammer van dat barstje in de plaat.
if i stop lying i just disappoint you

acour_jeroen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10249 Gepost op: 21 februari 2011 - 09:05:12
Ik vind het best een leuk model. Alleen jammer van dat barstje in de plaat.

Oh, de foto's zijn groter dan het horloge, in het echt valt het minder op. Persoonlijk houd ik er wel van als je aan het een of ander kunt zien dat het horloge al een leven achter de rug heeft. Plaat opnieuw opmaken kan altijd nog.

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10250 Gepost op: 21 februari 2011 - 09:08:39
Ik ben met je eens dat het wel bij het horloge past. Het horloge ziet er verder tiptop uit.
if i stop lying i just disappoint you

Mediaman

• Gast
Reactie #10251 Gepost op: 21 februari 2011 - 09:53:18
Interessant horloge met een mooi verhaal.

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10252 Gepost op: 21 februari 2011 - 14:38:24
Gefeliciteerd.

Zijn de wijzers gedraaid of lopen ze taps toe?
Hoe oud is ie?

acour_jeroen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10253 Gepost op: 21 februari 2011 - 15:06:20
Gefeliciteerd.

Zijn de wijzers gedraaid of lopen ze taps toe?
Hoe oud is ie?

Wijzer lopen taps toe... Leeftijd eind 60-er begin 70-er jaren (is ietwat onduidelijk)

acour_jeroen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10254 Gepost op: 22 februari 2011 - 21:14:57
38mm jaren 40 :o Zenith handopwinder met stalen kast.

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #10255 Gepost op: 06 maart 2011 - 14:27:54
Tijd om de Rolex fans maar weer eens een hartaanval te bezorgen  O:)
http://blog.watchuseek.com/2011/03/kindler-thorpe-profusely-engraved-fine.html

Kindler & Thorpe is een bedrijf dat horloges graveert. En dan heb ik het niet over je trouwdatum of een leuke boodschap voor je vrouw, maar over oldschool diehard met de hand graveren...

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10256 Gepost op: 06 maart 2011 - 15:09:13
Afschuwelijk!  :cry:

Edgar

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10257 Gepost op: 09 maart 2011 - 20:47:09
Ik kan het mis hebben, maar er zijn hier toch lieden aanwezig die een familiewapen (plachten te) hebben. Misschien moet je eens contact opnemen met
Thomas Prescher
. Hij maakt unieke Familycrest horloges.
The question then becomes, do you want to be part of the original group, or do you want be part of the cover band?

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10258 Gepost op: 09 maart 2011 - 21:15:46
Klopt Edgar er zijn mensen hier met een familiewapen.

Charlie

• Gast
Reactie #10259 Gepost op: 09 maart 2011 - 21:21:02
Mijn god... je familiewapen in je horloge... kan het nog erger?