Auteur Topic: Horloges  (6760454 keer gelezen)

Edgar

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #10215 Gepost op: 10 februari 2011 - 16:21:19
Hoe schaf je zo'n Stowa aan, via hun webwinkel?

Ja.

Welke vind je mooi? De Antea? In dat geval: heb je al bij Nomos gekeken? Of vind je de Marine mooi. In dat geval: heb je al bij Dornblüth gekeken? ;)
The question then becomes, do you want to be part of the original group, or do you want be part of the cover band?

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #10216 Gepost op: 10 februari 2011 - 16:23:07
En wellicht heb je gelijk en wenst Advocatus alleen te kijken in het goedkope segment. Ik probeer, als liefhebber van mechanische horloges, altijd beginnende liefhebbers verder te laten kijken dan naar hetgeen er direct voor hun neus (het goedkoopste horloge?) gebeurt. En vervolgens weer verder.

Begrijpelijk. Maar iedereen moet ergens beginnen. En als je nog geen liefhebber bent is het natuurlijk ook wat veel om te verwachten dat je een paar duizend euro neerlegt voor een horloge, hoe liefdevol het horloge dan ook gemaakt is ;)

Ik blijf erbij dat er betrouwbare horloges zijn met Sea-Gull movement.

Daar blijf ik het overigens ook mee eens. Maar die discussie ga ik hier verder maar niet aan :)
Laatst bewerkt op: 10 februari 2011 - 16:24:55 door GuyS

Edgar

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10217 Gepost op: 10 februari 2011 - 16:27:02
Begrijpelijk. Maar iedereen moet ergens beginnen. En als je nog geen liefhebber bent is het natuurlijk ook wat veel om te verwachten dat je een paar duizend euro neerlegt voor een horloge, hoe liefdevol het horloge dan ook gemaakt is ;)

Dat is ook de reden dat ik wees op Stowa en niet op Jaeger-LeCoultre, Girard-Perregaux, Glashütte Original of Blancpain. Oh, nu doe ik het toch. ;)
The question then becomes, do you want to be part of the original group, or do you want be part of the cover band?

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10218 Gepost op: 10 februari 2011 - 16:31:23
Ja.

Welke vind je mooi? De Antea? In dat geval: heb je al bij Nomos gekeken? Of vind je de Marine mooi. In dat geval: heb je al bij Dornblüth gekeken? ;)
Dank voor je advies ik ga eens rondneuzen:
hij moet hier tussen passen
Be yourself no matter what they say

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #10219 Gepost op: 10 februari 2011 - 16:32:26
Wat vinden de kenners van die serie automaten van Swatch? Ik vind ze best leuk voor erbij of is dit helemaal ruk?

The man with style, is the man who can smile

Edgar

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10220 Gepost op: 10 februari 2011 - 16:44:15
Die Swatch is op plaatjes altijd mooi. In de praktijk is er niet snel een klik. Ik weet dat op DZVL dit horloge in een vrij korte periode (iets van een jaar) zeker vier of vijf keer is doorverkocht. Lijkt mij duidelijk. Het is ook een vrij groot horloge. En dat zie je op de plaatjes ook niet.

Bovendien zou ikzelf altijd een Swatch met batterij kopen. Lekker Old Skool.

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #10221 Gepost op: 10 februari 2011 - 16:46:54
Was me er niet eens van bewust dat Swatch ook mechanische chrono's had (dacht alleen quartz). Blijkt een recent budget chrono uurwerk te zijn dat alleen door Swatch en Tissot gebruikt wordt. Grappig, wist niet dat ETA ook in die richting aan het ontwikkelen was.

Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
Reactie #10222 Gepost op: 10 februari 2011 - 19:43:15
Ach, er is net nog een ETA-lid opgepakt in Frankrijk, ze flikken wel meer :mrgreen:

Die Uhr's doen mij qua vormgeving erg gedateerd (en dus niet tijdloos) aan. Overigens is €399 wel een nette prijs voor een basis-7750 horloge.
De Stowa's doen mij qua uitstraling een stuk meer, en inderdaad flink bang for buck, dus hele schappelijke prijzen.
//

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10223 Gepost op: 10 februari 2011 - 20:02:16
Vind het helemaal niks.

Lennon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10224 Gepost op: 10 februari 2011 - 20:39:49
Stowa kan kwalitatief wel goed zijn, maar zien er niet uit.

Cesare

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10225 Gepost op: 10 februari 2011 - 21:37:10
ik vind dat als je graag een automaat wil, dat je beter kunt doorsparen voor een 'echt' exemplaar. Naast een 4 tal echte heb ik ook een mechanische IKE Watch uit Italie, leuk voor erbij, maar ttl geen gangreserve oid.
Voor diegenen met een minder groot budget is wellicht 2e hands een optie. Onder andere bij de Amsterdam Watch Company (www.awco.nl), heb dan al best wat keuze. 2e Hands betekent overigens totaal niet dat er dan iets mis mee is.
grt Cesare

edit: zag zojuist deze Omega:
http://www.awco.nl/index.php?taal=1&id=2002&spec=0
Laatst bewerkt op: 10 februari 2011 - 21:39:57 door Cesare
Winnaar van de kekkeschoentjes -> zie archief

acour_jeroen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10226 Gepost op: 10 februari 2011 - 22:13:21

Tja, automaten... Ik heb meer met handopwinders. Bovenstaand horloge (Universal Genève Polerouter) was een impulsaankoop, de wijzerplaat is mogelijk (al lang geleden weliswaar) refurbished, maar de geschiedenis (een van de eerste ontwerpen van Gerald Genta, die later onder meer de Royal Oak ontwierp voor AP en de Nautilus voor PP) en het uurwerk zijn niet te versmaden. Zo te koop of over een tijdje als ik een andere wijzerplaat (misschien wel een witte) gevonden heb...

Een microrotor-automaat dus...
Laatst bewerkt op: 10 februari 2011 - 22:20:51 door acour_jeroen

acour_jeroen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10227 Gepost op: 10 februari 2011 - 22:19:46
Stowa kan kwalitatief wel goed zijn, maar zien er niet uit.

Tja, 'de gustibus...'

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #10228 Gepost op: 11 februari 2011 - 00:20:04
ik vind dat als je graag een automaat wil, dat je beter kunt doorsparen voor een 'echt' exemplaar.

Dat is alleen net zo subjectief als smaak. Ik vind een Seiko Monster of een Orient Mako al een 'echte' automaat, maar ik kan me voorstellen dat voor sommige personen op SF 'echt' pas begint bij een Rolex.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10229 Gepost op: 11 februari 2011 - 07:41:28
Er bestaan nog wel wat mooiere merken dan Rolex. ;)