Auteur Topic: Horloges  (6760454 keer gelezen)

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Re: Horloges
Reactie #10200 Gepost op: 10 februari 2011 - 15:25:39
Parnis, kende het nog niet, maar voor $90 koop je echte Chinese kwaliteit :mrgreen: Lijkt veel voor weinig zo op het eerste oog, maar kan je garanderen dat hij niet lang loopt.

Want je hebt er zoveel gehad, Peter? Het klinkt voornamelijk als een hoop vooroordelen die je nu opentrekt. Voordat ik een wat meer ontwikkelde smaak in horloges had heb ik een aardig aantal van dit soort goedkope Chinese klokken gehad, en op enkele uitzonderingen na heb ik er alleen prima ervaringen mee gehad. En ze lopen al jaren.

Het is, zoals ik al had gezegd, niet van het niveau wat we hier op SF verwachten. Maar het is ook zeker geen waardeloos prul.

Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
Reactie #10201 Gepost op: 10 februari 2011 - 15:26:07
7750 is dan weer wat aan de dure kant door de chrono, die vind je in de praktijk niet in een horloge onder de € 1.000. Maar alle automaten die wel echt uit Zwitserland komen (meestal ETA), kun je redelijk vanuit gaan dat het soepeltjes werkt ;)
//

Jean

• Bekijk profiel
Reactie #10202 Gepost op: 10 februari 2011 - 15:26:41
Parnis, kende het nog niet, maar voor $90 koop je echte Chinese kwaliteit :mrgreen: Lijkt veel voor weinig zo op het eerste oog, maar kan je garanderen dat hij niet lang loopt. Guys heeft het al over slecht geoliede uurwerken, maar vaak zijn ze ook gewoon ranzig van binnen. Daarnaast is Sea-Dull absoluut niet betrouwbaar, er zijn geen juweliers die dat willen verkopen hoor. Afbrekende rotors, vastlopende datum, etc.
Overigens maakt Parnis maar al te graag gebruik van replica kasten zie ik, alleen stoppen ze er een 'eigen' dial en uurwerkje in.

Parnis or tarnish? Als je weinig van het horloge verwacht, valt het niet tegen. Niet veel van de afwerking enzo verwachten.

Horloges met Sea-Gull worden genoeg verkocht hoor. Ze produceren een kwart van alle movements wereldwijd. Die staan goed bekend. Het zit hem in het controleproces en wie het maakt / assembleerd wat het verschil uitmaakt.

Meer info over de chinese horlogeindustrie: http://www.tractionink.com/watch_wiki/index.php?title=Site_Map

Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
Reactie #10203 Gepost op: 10 februari 2011 - 15:30:36
Want je hebt er zoveel gehad, Peter? Het klinkt voornamelijk als een hoop vooroordelen die je nu opentrekt. Voordat ik een wat meer ontwikkelde smaak in horloges had heb ik een aardig aantal van dit soort goedkope Chinese klokken gehad, en op enkele uitzonderingen na heb ik er alleen prima ervaringen mee gehad. En ze lopen al jaren.

Het is, zoals ik al had gezegd, niet van het niveau wat we hier op SF verwachten. Maar het is ook zeker geen waardeloos prul.

Heb een demomodel gekregen van Sea-Gull in Basel en nog een los uurwerk. Samen met de verhalen van bekenden (geen internetverhalen), trek ik deze conclusie.
Misschien komt het wat negatief over, maar ik heb dan ook weinig goeds over voor dit soort sub-replica's. Je betaalt er $90 voor, maar meer krijg je er ook niet voor terug naar mijn mening.
//

Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
Reactie #10204 Gepost op: 10 februari 2011 - 15:32:50
Parnis or tarnish? Als je weinig van het horloge verwacht, valt het niet tegen. Niet veel van de afwerking enzo verwachten.

Horloges met Sea-Gull worden genoeg verkocht hoor. Ze produceren een kwart van alle movements wereldwijd. Die staan goed bekend. Het zit hem in het controleproces en wie het maakt / assembleerd wat het verschil uitmaakt.

Meer info over de chinese horlogeindustrie: http://www.tractionink.com/watch_wiki/index.php?title=Site_Map

Uiteraard zijn er veel verschillen in QC en assemblage, maar in de praktijk kan 1 of 2 op de 10 Sea-Gull uurwerken terug naar de fabriek. Er wordt veel heel geproduceerd in China, maar het is absoluut nog niet op het niveau van o.a. Zwitserland.
//

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #10205 Gepost op: 10 februari 2011 - 15:33:42
Misschien komt het wat negatief over, maar ik heb dan ook weinig goeds over voor dit soort sub-replica's. Je betaalt er $90 voor, maar meer krijg je er ook niet voor terug naar mijn mening.

*shrug* agree to disagree dan maar :)
Misschien interessanter voor Advocatus, wat vind jij dan een mechanisch horloge van acceptabele kwaliteit in dezelfde prijsklasse die hij kan uitproberen?

Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
Reactie #10206 Gepost op: 10 februari 2011 - 15:40:57
In die prijsklasse is er dus eigenlijk niets automatisch wat de moeite is ;) Of je moet geluk hebben met een goed afgewerkt uurwerk. Als het alleen is om eens een automaat in werking te zien, kun je het natuurlijk gewoon kopen, maar zou het persoonlijk niet met vertrouwen en trots dragen.
Als je rekent dat een eenvoudige ETA vanaf laten we zeggen $90 verkrijgbaar is, vind je in de winkel dus geen fatsoenlijk horloge voor die prijs, reken dan minimaal het (drie)dubbele voor een naamloos internet horloge.
//

Edgar

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10207 Gepost op: 10 februari 2011 - 15:41:11
Da's nog cooler.

Inderdaad. In mijn MIH Watch zit een gemodificeerde Valjoux 7750. Ik vind het wel aardig om zo nu en dan het horloge te voelen.

@Advocatus: kijk eens naar Stowa: niet duur, Duits en - voor velen - 'the best bang for the buck'.
The question then becomes, do you want to be part of the original group, or do you want be part of the cover band?

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #10208 Gepost op: 10 februari 2011 - 15:55:11
In die prijsklasse is er dus eigenlijk niets automatisch wat de moeite is ;)

Hehehe okee, die had ik kunnen zien aankomen. Mijn duit in het zakje, de goedkoopste Zwitserse ETA gebaseerde klokjes die ik ken:
http://www.uhr.info/index.php

ETA 2824 based vanaf 199eu
http://www.uhr.info/en/Three-Hand-watches-from-UHR

Valjoux 7750 based chrono vanaf 399eu
http://www.uhr.info/en/Chronographs-from-UHR

Ben zelf niet zo'n fan van de vormgeving, maar budgetair gezien kan het denk ik niet goedkoper. +1 op Stowa overigens. Mijn Antea zegt Hoi!

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10209 Gepost op: 10 februari 2011 - 15:57:16
Inderdaad. In mijn MIH Watch zit een gemodificeerde Valjoux 7750. Ik vind het wel aardig om zo nu en dan het horloge te voelen.

Er gaat weer een wereld voor me open.

Edgar

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10210 Gepost op: 10 februari 2011 - 16:00:08
Ik zou die horloges van Uhr nooit kopen. Die zien er toch niet uit. Ik weet dat die opmerking subjectief is, maar je koopt toch ook een horloge om ervan te genieten. Het is toch ook een stuk(je) beleving. Waarom dan gaan voor de meest goedkope mogelijkheid die zich voordoet? Is prijs de enige factor bij de beslissing om het ene horloge wel en het andere horloge niet te kopen? Nee, toch? Ik kan me dat (hier!) niet voorstellen.
Laatst bewerkt op: 10 februari 2011 - 16:02:33 door Edgar
The question then becomes, do you want to be part of the original group, or do you want be part of the cover band?

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #10211 Gepost op: 10 februari 2011 - 16:04:30
Waarom dan gaan voor de meest goedkope mogelijkheid die zich voordoet? Is prijs de enge factor bij de beslissing om het ene horloge wel en het andere horloge niet te kopen?

De hiervoor lopende discussie resulteerde in mijn ogen in een vraag vanuit Advocatus voor een entry-level mechanische om eens uit te proberen, met de toevoeging van Peter Bastian dat je dan toch wel Zwitsers moet hebben. Met deze constraints erop lijkt het me dan niet vreemd dat ik de link van Uhr post, toch? Het zou best kunnen dat Advocatus ze prachtig vindt.

Edgar

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10212 Gepost op: 10 februari 2011 - 16:14:58
Mogelijk dat Advocatus het inderdaad prachtig vindt. Ik niet. Maar ik had ook al aangegeven dat het subjectief is.

En wellicht heb je gelijk en wenst Advocatus alleen te kijken in het goedkope segment. Ik probeer, als liefhebber van mechanische horloges, altijd beginnende liefhebbers verder te laten kijken dan naar hetgeen er direct voor hun neus (het goedkoopste horloge?) gebeurt. En vervolgens weer verder. Omdat dan iemand zelf tot de conclusie komt dat het logisch is dat het ene horloge een paar duizend euro duurder is dan het andere horloge. Omdat het ene horloge met liefde, zorg en kwaliteit wordt gemaakt en het andere, al dan niet in een ver en vreemd land, zonder enige emotie, in elkaar wordt geklikt.

Smaken kunnen verschillen. Moeten verschillen.

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10213 Gepost op: 10 februari 2011 - 16:16:40
Hoe schaf je zo'n Stowa aan, via hun webwinkel?
Be yourself no matter what they say

Jean

• Bekijk profiel
Reactie #10214 Gepost op: 10 februari 2011 - 16:18:53
Ik blijf erbij dat er betrouwbare horloges zijn met Sea-Gull movement. Er zijn meer duitse (marketing) merken die sea-gull gebruiken dan chinezen. Een horloge bestaat echter ook uit andere onderdelen. Kwalitatieve kast ja/nee, de kwaliteit van de wijzertjes, uniek design ja/nee, staat de naam je aan, de branding, de wijzerplaat, de kroon, saffier glas of niet, ar coating, aftersale ervice etc. Het is dus goed zoeken als je een kwalitatief chinees klokkie wil hebben.

Tissot le Locle is vaak ook nog wel te krijgen tegen een normaal bedrag. Das een heel mooi horloge.
edit: ook nog goed betaalbaar en volgens mij kunnen ze op verzoek ook voorzien met sea-gull als je wat geld wil besparen http://schuhren.de/
Laatst bewerkt op: 10 februari 2011 - 16:20:39 door Jean