Auteur Topic: Horloges  (6760452 keer gelezen)

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #10230 Gepost op: 11 februari 2011 - 07:55:00
ik vind dat als je graag een automaat wil, dat je beter kunt doorsparen voor een 'echt' exemplaar. (...)

(...) Ik vind een Seiko Monster of een Orient Mako al een 'echte' automaat, maar ik kan me voorstellen dat voor sommige personen op SF 'echt' pas begint bij een Rolex.

Nu ben ik slechts een horlogenitwit met niet meer dan een oude handopwinder en een - waarschijnlijk niet 'echte' - automaat, maar wat maakt een automaat nu een echte automaat? Het feit dat het horloge geen quartz, handopwinder of digitaal horloge is, is blijkbaar onvoldoende. Is het een kwaliteitskwestie? Moeten er bepaalde onderdelen gebruikt zijn? Bepaalde complicaties?

Edit: citaten toegevoegd.
Laatst bewerkt op: 11 februari 2011 - 07:57:03 door Jesper

Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
Reactie #10231 Gepost op: 11 februari 2011 - 11:01:36
Hoeft wat mij betreft helemaal niet, een automaat is een automaat. Heb alleen proberen aan te geven dan een Chinese automaat minder voorstelt dan dat sommigen denken.
We zitten hier wel op SF, dus net als met kleding, kun je ervan uit gaan dat bijvoorbeeld een ETA, waar nog iets van kwaliteit bij komt kijken meer gewaardeerd wordt dan een Chinees. Ter vergelijking een SuSu RTW tegenover een C&A pak...
Uiteraard is er meer dan dat, maar een SuSu pak is toch wel de basis ;)
//

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10232 Gepost op: 11 februari 2011 - 12:50:22
Lemania 5100. Tot 9G. Ofzo.
live and let die

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10233 Gepost op: 11 februari 2011 - 13:33:19
Die Swatch Auto Chrono's zijn best aardig. Feit blijft dat het een hele nette prijs is voor een kwalitatief goed horloge. Natuurlijk zijn er mooiere/betere horloges te koop als je door spaart. Maar waar ligt dan de grens... er zijn mensen die altijd maar blijven roepen je moet door sparen voor zus en zo... Zelfs als iemand een mooie JLC heeft gekocht voor 5-10k heb je nog mensen die zeggen je had moeten door sparen voor een Patek...
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10234 Gepost op: 11 februari 2011 - 14:37:25
Nav de afgelopen 2 pagina's voelde ik de drang om me aan te melden en wat te roepen. Ik ben de afgelopen tijd in de running voor een mechanisch uurwerkje geweest. Ik heb ondertussen de Stowa Flieger besteld en dus idd voor de 'bang-for-buck' optie gegaan.

Als je een mechanisch uurwerkje wil en het niet vervelend vind om met een 'hommage' om je arm te lopen zou je altijd kunnen kijken naar Steinhart horloges. Alle horloges daar zitten tussen de 300,- en 500,- en hebben over het algemeen de ETA 2824 mechaniek erin zitten.

Persoonlijk vind ik bijvoorbeeld zo'n Submariner hommage niet zo sjiek, maar als je daar niet om geeft en toch een horloge met een zwitsers uurwerkje wil is het wellicht een alternatief..

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #10235 Gepost op: 11 februari 2011 - 16:13:27
Nu ben ik slechts een horlogenitwit met niet meer dan een oude handopwinder en een - waarschijnlijk niet 'echte' - automaat, maar wat maakt een automaat nu een echte automaat?

Dat is nou precies wat ik probeerde aan te kaarten ;) 'echt' is een subjectief gevoel dat niet anders is dan smaak.

We zitten hier wel op SF, dus net als met kleding, kun je ervan uit gaan dat bijvoorbeeld een ETA, waar nog iets van kwaliteit bij komt kijken meer gewaardeerd wordt dan een Chinees. Ter vergelijking een SuSu RTW tegenover een C&A pak...

En dat is de reden waarom ik zulke horloges nooit post op SF ;). Net als dat je weet dat je hier weggehoond gaat worden als je trots een H&M shirt post. Maar dat neemt niet weg dat kleding uit de H&M prima functioneel kan zijn. Same met die goedkope Chinese horloges. Het is niet SF-kwaliteit (zoals ik al vanaf het begin riep, overigens) en het zal niet bijzonder veel interesse opwekken onder de liefhebbers, maar dat betekent niet dat ze inherent waardeloos zijn.

Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
Reactie #10236 Gepost op: 11 februari 2011 - 16:26:00
Valt wat voor te zeggen, maar misschien werkt het bij mij wat zwart/witter. Als je eenmaal geproefd hebt aan beter, dan gaat een H&M pak of Chinees uurwerk er bij mij niet meer in. Echter voor een eerste pak of in dit geval automaat kan ik het me goed indenken (zelf ook gehad gok ik, interesseerde me er toen nog niet zo voor).
//

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10237 Gepost op: 11 februari 2011 - 16:32:19
Valt wat voor te zeggen, maar misschien werkt het bij mij wat zwart/witter. Als je eenmaal geproefd hebt aan beter, dan gaat een H&M pak of Chinees uurwerk er bij mij niet meer in. Echter voor een eerste pak of in dit geval automaat kan ik het me goed indenken (zelf ook gehad gok ik, interesseerde me er toen nog niet zo voor).

Valt of staat wel met de prijs en het doel, wat mij betreft. Mijn ding is het niet, maar ik kan me zo voorstellen dat een chinees uurwerkje prima is voor in de kroeg of tijdens het sporten ipv een AP of JLC. En aan de andere kant, als je gewoon iets wil wat de tijd weergeeft kan je voor 10,- al slagen.

Donz

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10238 Gepost op: 11 februari 2011 - 16:47:41
Goh, niet verwacht dat een plaatje van mijn nieuwe "aanwinst" zo veel reacties zou veroorzaken. Leuk om te lezen, met hier en daar ook prima onderbouwde argumenten. Voor uw duidelijkheid, mijn voorkeur gaat ook uit naar het op 17 januari door Carwo geplaatst horloge. Nooit zag ik een mooier exemplaar dan die IWC. Ik wilde even mijn verbazing met jullie delen dat voor deze lage prijs een horloge te vinden is met een gewenst uiterlijk.

Even mijn ervaring IRL: je hoort (of voelt...) het mechanisme niet, de secondewijzer loopt mooi en klokjes doen (vooralsnog) wat ze behoren te doen.

Ik wens u allen een fijn weekend toe!

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #10239 Gepost op: 11 februari 2011 - 17:02:41
En aan de andere kant, als je gewoon iets wil wat de tijd weergeeft kan je voor 10,- al slagen.

Dat soort mensen kijkt gewoon naar hun telefoon ;)
Laatst bewerkt op: 11 februari 2011 - 17:49:34 door GuyS

WA van Buren

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10240 Gepost op: 14 februari 2011 - 15:45:49
Jammer alleen dat Dufour het met Zenith zelf niet zo goed doet.
Charme offensief dit verhaal?

Citaat van: GuySie
Oh, vallen de verkoopcijfers tegen? Ik was zelf wel blij met Dufour's meer conservatieve richting voor Zenith, tov wat Nataf met het merk aan het doen was... jammer als dat door de consumenten niet gesteund wordt.

Was ik ook wel benieuwd naar waarom Bogart dit vind, had nog geen antwoord hierop gevonden terwijl die al wel had gereageerd.
If plan A fails, remember there are 25 more letters.

Robbie

• Bekijk profiel
Reactie #10241 Gepost op: 14 februari 2011 - 17:55:10
Oef, die Ulysse Nardin op de AWCo site spreekt me heel erg aan..  ](*,)

http://www.awco.nl/index.php?taal=1&id=1737&spec=1865

Mediaman

• Gast
Reactie #10242 Gepost op: 14 februari 2011 - 18:40:11
Oef, die Ulysse Nardin op de AWCo site spreekt me heel erg aan..  ](*,)

http://www.awco.nl/index.php?taal=1&id=1737&spec=1865

Keurige dress watch, die ook prima casual te dragen is.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10243 Gepost op: 14 februari 2011 - 18:50:25
Staat goed als je notaris van beroep ben.

Mediaman

• Gast
Reactie #10244 Gepost op: 14 februari 2011 - 18:54:09
Staat goed als je notaris van beroep ben.

Ja, we weten tenslotte wat stagiairs dragen.