Auteur Topic: Horloges  (6760454 keer gelezen)

Libertarian

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #10185 Gepost op: 06 februari 2011 - 20:24:21
Okay, wie kent er een goeie bron voor gevlochten horlogebandjes? De manchetknopen zijn tevens interessant, zijn het  Trinity wraparounds van Cartier?

Zoiets?
http://www.yaffle.nl/
I believe in God, Mozart and Beethoven, and likewise their disciples and apostles - Richard Wagner

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #10186 Gepost op: 07 februari 2011 - 17:17:58
Leuk verhaal: 18 jarige Nederlandse jongen leert zichzelf als hobby het repareren van horloges aan, repareert een Zenith El Primero maar mist onderdelen, krijgt deze van de Zenith CEO opgestuurd:

http://urenwerk.blogspot.com/2011/02/zenith-ceo-dufour-waardeert-werk-van.html

oxfordstreet

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Reactie #10187 Gepost op: 07 februari 2011 - 18:53:46
Wat een mooi verhaal, leuk ook die foto's én natuurlijk dat de onderdelen hem toegezonden zijn, met een handgeschreven brief(-je). Leuk.
"Style is not fashion, it's something we have inside"

Mediaman

• Gast
Reactie #10188 Gepost op: 07 februari 2011 - 19:15:43
Mooi verhaal, goede actie; de man begrijpt PR en social media. Goed gekleed ook.
Laatst bewerkt op: 07 februari 2011 - 19:17:42 door Mediaman

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10189 Gepost op: 07 februari 2011 - 23:47:32
Jammer alleen dat Dufour het met Zenith zelf niet zo goed doet.
Charme offensief dit verhaal?

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #10190 Gepost op: 08 februari 2011 - 00:35:54
Oh, vallen de verkoopcijfers tegen? Ik was zelf wel blij met Dufour's meer conservatieve richting voor Zenith, tov wat Nataf met het merk aan het doen was... jammer als dat door de consumenten niet gesteund wordt.

Donz

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10191 Gepost op: 10 februari 2011 - 13:44:36
Totaal niet in de prijsklasse die ik hier tegenkom, maar ik zocht een nieuwe automatic, strak, niet te opvallend, plusminus 42 mm, zwarte plaat, smalle elegante wijzers, krasvrij glas, goed draagbaar onder mijn nieuwe maatpak. Ik vond tot mijn grote verbazing een zeer betaalbare variant.

Gisteren heb ik hem ontvangen, irl is hij nog fraaier dan op de foto's.

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10192 Gepost op: 10 februari 2011 - 13:53:16
Dit model is niet helemaal mijn smaak maar ik ben net bij een simpele image search een stuk rustiger en klassieker horloges van het merk tegengekomen.

Het ziet er in principe erg mooi uit maar voor dergelijke prijzen kan ik me niet voorstellen dat je ook maar enige kwaliteit koopt. Heeft een van onze horlogefanaten ervaring?

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #10193 Gepost op: 10 februari 2011 - 15:05:40
Het ziet er in principe erg mooi uit maar voor dergelijke prijzen kan ik me niet voorstellen dat je ook maar enige kwaliteit koopt. Heeft een van onze horlogefanaten ervaring?

'Kwaliteit' zoals dat hier op SF hoog in het vaandel staat, nee. Maar voor het geld zijn deze klokjes prima draagbaar, het zijn geen goedkope replica's uit turkije die al uit elkaar vallen als je ernaar kijkt. Gewoon een nette roestvrij stalen kast, betrouwbaar Sea-Gull ST-25 uurwerk erin (herkenbaar aan de styling van de openheart op 6), probleem is alleen dat deze modellen regelmatig niet netjes geolied worden verkocht waardoor de rotor verschrikkelijk veel geluid maakt. Maar voor het geld een leuk exemplaar om goedkoop eens de wereld van mechanische uurwerken te proberen. Heb een tijdje dit exemplaar gehad:

Leuk om je even zoet te houden totdat je een IWC kunt betalen.

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10194 Gepost op: 10 februari 2011 - 15:07:53
GuyS, mijn horloge - een simpele Breil - is laatst gesneuveld en ik wil eigenlijk wel eens kijken naar hoe een mechanisch exemplaar me bevalt. Als ik het zo hoor lijkt dit merk me nou precies handig om eens te kijken hoe de basisprincipes van mechanische horloges werken zonder er meteen een afschuwelijke investering in te moeten steken. Waar kan ik in Nederland het beste kijken naar Parnis?

Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
Reactie #10195 Gepost op: 10 februari 2011 - 15:09:09
Parnis, kende het nog niet, maar voor $90 koop je echte Chinese kwaliteit :mrgreen: Lijkt veel voor weinig zo op het eerste oog, maar kan je garanderen dat hij niet lang loopt. Guys heeft het al over slecht geoliede uurwerken, maar vaak zijn ze ook gewoon ranzig van binnen. Daarnaast is Sea-Dull absoluut niet betrouwbaar, er zijn geen juweliers die dat willen verkopen hoor. Afbrekende rotors, vastlopende datum, etc.
Overigens maakt Parnis maar al te graag gebruik van replica kasten zie ik, alleen stoppen ze er een 'eigen' dial en uurwerkje in.
Laatst bewerkt op: 10 februari 2011 - 15:11:00 door Peter Bastian
//

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10196 Gepost op: 10 februari 2011 - 15:10:03
Ha. Hm, misschien toch terugkomen op mijn bericht van net.

Schrijf vooral meer, ik ben benieuwd!

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10197 Gepost op: 10 februari 2011 - 15:15:21
Ronkende rotor lijkt me dan wel weer leuk.

Edgar

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10198 Gepost op: 10 februari 2011 - 15:20:08
Moet je iets met een Valjoux 7750 kopen. Door de wobble voel je zelfs de automaat.
The question then becomes, do you want to be part of the original group, or do you want be part of the cover band?

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #10199 Gepost op: 10 februari 2011 - 15:23:21
Da's nog cooler.