Auteur Topic: Schoenen algemeen  (1637001 keer gelezen)

Mediaman

• Gast
Re: Schoenen algemeen
Reactie #765 Gepost op: 09 januari 2010 - 16:17:23
Zo te lezen zijn ze minimaal een maat te klein, ik denk niet dat je dat red.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #766 Gepost op: 09 januari 2010 - 16:21:31
Je kan er te grote schoenenspanners inzetten, dit zal alleen de vorm van de schoen niet ten goede komen en vraag me af of je genoeg ruimte hiermee schept.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #767 Gepost op: 09 januari 2010 - 16:24:23
Zo te lezen zijn ze minimaal een maat te klein, ik denk niet dat je dat red.
Blaren en bloeden wijst m.i. idd. op 1 maat te klein en dat gaat een schoenmaker met "opspanners" niet redden zonder nadelige gevolgen, een half maatje lijkt mij de max. hiervoor.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Stansfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #768 Gepost op: 09 januari 2010 - 16:25:41
Ik kan er wel gewoon in. en de eerste paar uur zitten ze ook ok, maar het model is niet echt geschikt voor mijn voet. Het is een te smalle schoen voor mijn toch wel aardig brede voeten. Is dat ook niet op te lossen?

Maar schoenmakers doen dat dus wel? Dan kan ik dat altijd nog een keer proberen.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #769 Gepost op: 09 januari 2010 - 16:30:43
Zou er niet aan beginnen, je schoenen worden er niet mooier op.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Stansfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #770 Gepost op: 09 januari 2010 - 16:57:49
Nee ok, maar nu doe ik er helemaal niks mee. Heb ze al eens een paar keer door mijn zwager laten dragen die iets kleinere maat heeft, om ze inte laten lopen. Maar dat werkte ook niet echt.

Evan_S

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #771 Gepost op: 09 januari 2010 - 17:10:09

ik ben dus op zoek naar suede blauwe monks, deze zijn al van vorig zomer.. Heeft iemand enig idee waar ik deze
zou kunnen vinden, en van welk merk? Ik vind 2 gespjes het mooist.

Laat me weten als je ze hebt gevonden. Ik wil ook weer een paar blauwe suede monks hebben, aangezien mijn vorige paar kaputt zijn..

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #772 Gepost op: 09 januari 2010 - 18:03:14
Nee ok, maar nu doe ik er helemaal niks mee. Heb ze al eens een paar keer door mijn zwager laten dragen die iets kleinere maat heeft, om ze inte laten lopen. Maar dat werkte ook niet echt.
Ik zou ze gewoon aan jouw zwager schenken als ik jou was en de schoen niet laten verbouwen door de schoenmaker, want de kans hierop is toch wel erg groot aangezien je het model nu gaat vervanderen en wellicht niet ten goede voor jouw voeten en dan ben je nog verder van huis. :-k
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Adrem

• Gebruiker
  • mnml
    • Bekijk profiel
Reactie #773 Gepost op: 09 januari 2010 - 20:26:26
Ik zit met een probleempje. Ik heb een aantal jaar geleden een paar zwarte hugo boss schoenen gekocht. Deze had ik direct nodig ivm een trouwerij, maar kon daarvoor niks moois vinden behalve die dus (had toen nog niet echt inzicht in schoenen) Dus had die gekocht. Echter ze zitten erg aan de kleine kant. Dus ik heb ze ook al jaren niet meer aangehad. Behalve op een enkel feestje waar ik niet teveel hoefde te staan. Maar dat was ook al bloedende hakken en zere voeten. Ik vind het ook een beetje zonde om ze nu gewoon in de doos te laten liggen. Is er niet een mogelijkheid om de schoenen op te laten rekken bij een schoenmaker ofzo? Het lijkt me dat dat niet echt goed is voor de schoenen, maar dat maakt me niet zoveel uit eigenlijk. Het zijn geen hele bijzondere schoenen en nu gebruik ik ze toch niet. Dus dat risico wil ik wel nemen.

Blaren op begin met leren schoen is heel normaal zeker omdat je normaal altijd gymschoenen draagt. Draag ze eerst maar eens een of twee weken (blaren afplakken met pleisters). Kweek je een beetje eelt en wordt je een man.
To consciously avoid fashion is in itself a fashion.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #774 Gepost op: 09 januari 2010 - 20:29:28
Laat me weten als je ze hebt gevonden. Ik wil ook weer een paar blauwe suede monks hebben, aangezien mijn vorige paar kaputt zijn..

Frans Boone,
Ventura's misschien nieuwe collectie.
Laatst bewerkt op: 09 januari 2010 - 20:31:04 door Bogart

SjoerdK

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #775 Gepost op: 09 januari 2010 - 21:17:53
Die blauwe Boglioli's verkopen ze bij Klijsen in Den Haag, was er zelf niet kapot van.

Atomic

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #776 Gepost op: 10 januari 2010 - 13:55:45
@hilco. Ga gewoon je schoenen een paar dagen per week (met dagen tussenpauze) enkele uren per dag dragen. Nooit ineens een hele dag een paar nieuwe schoenen dragen.
Zelf Loop ik mijn Magnanni's en vB ook in in het begin altijd enkele uren per dag in. Ik zou niet mijn schoenen in laten lopen door een ander.

En morgen komen mijn Dubarry's binnen :D..heb het hoge model besteld. De ANWB versie van Human Nature is niet een aanrader. Daar schijnt de zool binnen korte tijd van de scheuren. Ook zijn ze niet echt 100% waterdicht.

Gusta zal het wel met me eens zijn. Die gebruikt ze ook echt "in het veld" ..

Groet,

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #777 Gepost op: 10 januari 2010 - 14:08:32
@ Hilco -- De Boss schoenen zou ik gewoon weggooien. Heb nog nooit een schoen uit hun koker zien komen die tijdloos is. Miskopen hebben we allemaal wel eens gedaan.

Stansfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #778 Gepost op: 10 januari 2010 - 14:24:27
Het zijn nog prima schoentjes. Niet in de soort die we hier veel zien. Maar als gewone basic zwarte schoenen voor erbij vind ik ze prima. Maar vind het toch zonde om ze weg te gooien, dan komt mijn nederlandse karakter toch weer iets teveel naar boven. Dus ik ga ze proberen te dragen. Eerst thuis enkele uren en dan op zaterdag of zondag enkele uren langer en dan na een maandje ofzo misschieneen hele dag. Mocht dat niet lukken dan belanden ze alsnog in de prullenbak.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #779 Gepost op: 10 januari 2010 - 14:30:37
En morgen komen mijn Dubarry's binnen :D..heb het hoge model besteld. De ANWB versie van Human Nature is niet een aanrader. Daar schijnt de zool binnen korte tijd van de scheuren. Ook zijn ze niet echt 100% waterdicht.

Geen problemen tot nu toe. Wie heeft je dit verteld? Zeker een verkoper van Dubarry's? :P Natuurlijk zijn Dubarry's the real thing, maar ik vind de prijs ervan niet in relatie staan tot de draagfrequentie in mijn geval.
Laatst bewerkt op: 10 januari 2010 - 15:02:32 door Mikey Fuoco