Auteur Topic: Schoenen algemeen  (1636991 keer gelezen)

Mediaman

• Gast
Re: Schoenen algemeen
Reactie #720 Gepost op: 13 november 2009 - 16:40:04
Daar heb je indd gelijk in. Bedankt voor de link iig. Zitten erg mooie schoenen tussen. Als de kwaliteit de 50 euro extra verantwoord, is Magnanni zeker het overwegen waard ja. Ga daar snel eens kijken.

Zwart is dus misschien wel het 'veiligst' maar vind het een beetje saai eerlijk gezegd. Maar als ik voor donkerbruin zou gaan (al dan niet met gesp) vraag ik me weer af of dat wel kan in de advocatuur..

Met de positie van stagiar zou ik je enige veiligheid adviseren, liever noem ik het 'ingetogenheid' met stijl. Vandaar ook dat ik je de link naar de zwarte Wholecut stuur. Dat is in vorm een schoen die je minder vaak ziet in tegenstelling tot bijvoorbeeld een brogue, maar wel flair en stijl heeft. Het zegt ik heb erover na gedacht, ben een tikkeltje eigenwijs, maar ben me wel bewust van mijn plaats en plek.

Als de andere heren en/of de aanwezige juristen mijn statement willen aanvullen, ontkrachten of bevestigen, dan graag. Ik werk niet in de advocatuur en zou me kunnen vergissen in wat 'done' en 'not done' is.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #721 Gepost op: 13 november 2009 - 18:06:27
Eens met MM. Maar er kan een hoop in de advocatuur. Zou alleen oppassen met opanca's e.d. Maar in bruin of zwart kan m.i. verder (bijna) alles, zelfs suede of derby's. Ik kan de foto van de SuSu-schoenen niet zien, maar durf te wedden dat het prima is.

Vodro

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #722 Gepost op: 13 november 2009 - 18:12:56
Het ligt ook aan de grootte van het kantoor. Met name de grotere kantoren willen nogal eens wat conservatief zijn (al verschilt dit ook per kantoor) en dan zou ik persoonlijk niet als stagiair op mijn eerste dag op een bruine monk binnenstappen. Ik zou je willen adviseren om ofwel een bruine oxford te kiezen, ofwel een zwarte monk. Een zwarte oxford kan uiteraard ook. Bij kleinere, en sommige middelgrote kantoren is de sfeer doorgaans informeler en zul je ook wel met jouw schoen wegkomen.

Rocco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #723 Gepost op: 13 november 2009 - 19:53:41
Het is een top-5 kantoor dus sfeer is aan de formele kant. Ben er nu 2 keer geweest maar heb eigenlijk nooit op schoenen gelet (nu spijt van). Weet wel dat ze trachten informeel over te komen (casual friday etc.) maar misschien is zwart toch de beste keus. Bedankt voor de tips!

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #724 Gepost op: 13 november 2009 - 20:52:08
Ze trachten informeel-casual friday over te komen,dan passen zwarte schoenen er wel bij hoor.

Jaguarlover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #725 Gepost op: 13 november 2009 - 21:36:45
misschien nog een tip : probeer wel op te vallen dmv je prestaties....
tis maar dat ik liever een bekwame advocaat heb met afgetrapte pattas dan eentje die in de rechtzaal constant naar z'n schoenen zit te kijken als je begrijpt wat ik bedoel...

Mediaman

• Gast
Reactie #726 Gepost op: 14 november 2009 - 01:20:08
misschien nog een tip : probeer wel op te vallen dmv je prestaties....
tis maar dat ik liever een bekwame advocaat heb met afgetrapte pattas dan eentje die in de rechtzaal constant naar z'n schoenen zit te kijken als je begrijpt wat ik bedoel...

Zonder prestaties zijn uiterlijkheden per definitie zinloos en waardeloos.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #727 Gepost op: 14 november 2009 - 09:42:47
Zonder prestaties zijn uiterlijkheden per definitie zinloos en waardeloos.

Dat valt me nou een beetje van je tegen, MM. Daar draait jouw hele 'vak' toch om?

Mediaman

• Gast
Reactie #728 Gepost op: 14 november 2009 - 10:16:15
Dat valt me nou een beetje van je tegen, MM. Daar draait jouw hele 'vak' toch om?

Kope kope kope!  :lol:

Rocco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #729 Gepost op: 14 november 2009 - 11:24:42
Ben ook zeker van plan goede prestaties te gaan leveren. Maar het is wel fijn als je je iig zeker voelt bij wat je aan hebt..

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #730 Gepost op: 23 november 2009 - 14:16:59
Hadden we deze al? Oude, trage filmpjes over het maken van schoenen; zonder geluid, maar wel interessant.

Story of Shoes

http://www.archive.org/details/story_of_shoes_1
http://www.archive.org/details/story_of_shoes_2

Mediaman

• Gast
Reactie #731 Gepost op: 23 november 2009 - 19:28:52
Een filmpje van de Herringsite: http://www.herringshoes.co.uk/swf/movie.htm

GSA

• Gast
Reactie #732 Gepost op: 23 november 2009 - 21:25:58

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #733 Gepost op: 24 november 2009 - 11:40:19
Laatst bewerkt op: 24 november 2009 - 11:42:30 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Pax

• Gebruiker
  • Auf tutti!
    • Bekijk profiel
Reactie #734 Gepost op: 07 december 2009 - 00:51:17
Heeft iemand ervaring met het franse merk: Emling?

Ze maken best aardige boots (en mooie schoenen):

voor 360 euro.
Laatst bewerkt op: 07 december 2009 - 00:54:06 door Pax
Caminante, no hay caminos. Hay que caminar!