Auteur Topic: Schoenen algemeen  (1636994 keer gelezen)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen algemeen
Reactie #795 Gepost op: 12 januari 2010 - 23:34:51
Ik moet met de kleine sleeën en zo. Dan zijn vibramzolen en zoutbestendig leer wel handig.

Mitchell

• Gebruiker
  • 100% Cashmere
    • Bekijk profiel
Reactie #796 Gepost op: 12 januari 2010 - 23:49:14
Frappant dat er mensen zijn met problemen. Ik loop al weken gewoon op Santoni's en C&J's en geen enkel probleem ondervonden. Misschien heb ik gewoon geluk. :-D
Heb jij geen last van witte kringen op je leer door het pekel? Ikzelf pas hier wel op en trek schoenen met een rubberen zool aan als ik naar buiten moet.

Mediaman

• Gast
Reactie #797 Gepost op: 13 januari 2010 - 07:03:26
@mediaman : Idd, same here. Loop ook al weken op mn timberlands :S .. Je word er niet blij van, gelukkig de Magnanni's etc op de zaak staan :D

Ik denk erover er nog een paar van een iets ander model van bij te kopen, maar dan zal je zien dat er geen sneeuw meer ligt. Hoe lang gaat de winter duren?

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #798 Gepost op: 13 januari 2010 - 09:12:28
Frappant dat er mensen zijn met problemen. Ik loop al weken gewoon op Santoni's en C&J's en geen enkel probleem ondervonden. Misschien heb ik gewoon geluk. :-D

Er wordt hier in Voorburg zeer slecht gestrooid. Dus die laarzen komen wel van pas nu. Ik heb mijn 6140's nu toch wel redelijk verkloot met de sneeuw. Er is een vochtplek ingetrokken, die uiteindelijk natuurlijk opgedroogd is, maar de rand van de vlek lijkt helemaal te zijn 'opgebrand'. Er zit een verhoogd randje op nu.  :-k ](*,)

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #799 Gepost op: 13 januari 2010 - 10:34:40
Dat klinkt als pekel, MF! Snel kijken of je het met lotion (gladleer) of shampoo (suede) er uit kan halen. Des te langer je wacht des te groter de schade.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #800 Gepost op: 13 januari 2010 - 10:58:39
Zou idd gewoon shampoo proberen, desnoods afwasmiddel. Goed natmaken, met een spons erover en weer laten opdrogen. Je hebt kans dat de schoen dan wat lichter wordt, maar dat heb je zo weer bijgekleurd. Met een beetje geluk is de pekel/sneeuwvlek er dan wel uit.

Mediaman

• Gast
Reactie #801 Gepost op: 13 januari 2010 - 13:02:12
Ik zou in dit geval niet aarzelen het suede zeiknat te maken, probeer het eruit te spoelen en die schoenen drogen wel weer. Als Leffot het doet, durf ik het ook wel aan: http://blog.leffot.com/2009/11/20/suede-wash-down/

Cambiare

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #802 Gepost op: 13 januari 2010 - 13:33:12
Er wordt hier in Voorburg zeer slecht gestrooid. Dus die laarzen komen wel van pas nu. Ik heb mijn 6140's nu toch wel redelijk verkloot met de sneeuw. Er is een vochtplek ingetrokken, die uiteindelijk natuurlijk opgedroogd is, maar de rand van de vlek lijkt helemaal te zijn 'opgebrand'. Er zit een verhoogd randje op nu.  :-k ](*,)

Ik heb voor het echte straatwerk elegante donkerbruine suede Borgioli's met rubberen zool.
Deze spray ik regelmatig met suede-onderhoud (Klijsens) met een donkerbruin kleurtje.
Hier loop ik al twee weken mee door de sneeuw naar kantoor, geen vlekken, niets.
Mijn gladleren schoenen met leren zool doe ik pas op kantoor aan.

Enne ... ik vind het heerlijk dat er in Voorburg slecht gestrooid word, alles nog mooi wit!

Cybermans

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #803 Gepost op: 15 januari 2010 - 22:30:31
Vanwege mijn lastige gevormde voeten (vrij smal) moet ik de veters altijd vrij strak aantrekken. Nou is het me in het verleden al een aantal keer gebeurt dat ik de veters door het leer heen heb getrokken (al moet ik wel zeggen dat waren schoenen van wat minder hoge prijs categorie als ik hier voorbij zie komen). Maar ik ben benieuwd of dat bij voor mij wat duurdere merken zoals magnanni ook gebeurd of lag het waarschijnlijk aan de slechtere kwaliteit leer die in goedkooper schoeisel gebruikt word

Cambiare

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #804 Gepost op: 15 januari 2010 - 22:39:40
Als je smalle voeten hebt is Magnanni in elk geval niet de ideale keuze, want ze vallen vrij breed (tenminste, twee jaar geleden nog, weet niet of het is veranderd), dus dan wordt het weer strak aantrekken. Dan zou ik echt voor Borgioli's gaan, officieel erkend door de mannenmetsmallevoetenclub in het topic van Borgioli http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php/topic,580.330.html.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #805 Gepost op: 16 januari 2010 - 10:37:08
Cambiare heeft gelijk met betrekking tot Magnanni. Wat mij opviel is dat deze redelijk breed vallen. Prima voor mijn toch wel brede voeten, maar de leest blijft in mijn beleving niet erg mooi.

Waar je naar kan kijken:
-Borgioli, want dit merk valt in mijn beleving smaller
-Crockett & Jones in D, dat is een smallere uitvoering van hun schoenen
-Sanonti, want dit merk valt in mijn beleving smaller

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #806 Gepost op: 16 januari 2010 - 11:34:05
Vanwege mijn lastige gevormde voeten (vrij smal) moet ik de veters altijd vrij strak aantrekken. Nou is het me in het verleden al een aantal keer gebeurt dat ik de veters door het leer heen heb getrokken (al moet ik wel zeggen dat waren schoenen van wat minder hoge prijs categorie als ik hier voorbij zie komen). Maar ik ben benieuwd of dat bij voor mij wat duurdere merken zoals magnanni ook gebeurd of lag het waarschijnlijk aan de slechtere kwaliteit leer die in goedkooper schoeisel gebruikt word
Elk zichzelf respecterend schoenenmerk levert uiteraard schoenen met een smalle leest [aka. smalle voeten maten] derhalve is het merk niet echt relevant in deze categorie schoenmerken en zal je overal kunnen slagen, Magnanni is overigens niet een "duurder merk" maar juist in deze categorie een goede prijs/prestatie verhouding schoenmerk en toch niet [te] duur.
Bij een smalle leest zal het leder stuk trekken door strak veteren voorbij zijn.:-)
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Cybermans

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #807 Gepost op: 16 januari 2010 - 12:00:50
Elk zichzelf respecterend schoenenmerk levert uiteraard schoenen met een smalle leest [aka. smalle voeten maten] derhalve is het merk niet echt relevant in deze categorie schoenmerken en zal je overal kunnen slagen, Magnanni is overigens niet een "duurder merk" maar juist in deze categorie een goede prijs/prestatie verhouding schoenmerk en toch niet [te] duur.
Bij een smalle leest zal het leder stuk trekken door strak veteren voorbij zijn.:-)
thanks voor de info
Was vandaag toch even buiten (kapper enzo_ en dus toch even bij een winkel binnengestapt waar ze in ieder geval vB  verkochten. Zal ik zo zeggen, daar kom ik niet meer terug:

Leonne ik zei niet/bedoelde niet te zeggen dat het een duurder merk is, maar dat het voor mij een duurder merk is dan ik tot nu toe aan heb gehad

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #808 Gepost op: 16 januari 2010 - 14:01:45
Indien je Magnanni [of wellicht zelfs Santoni in de uitverkoop] en bv. C&J niet te vergeten overweegt, dan zou ik als ik jou was vB idd. maar links laten liggen en lekkere schoentjes gaan passen. :wink:
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Cybermans

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #809 Gepost op: 16 januari 2010 - 16:11:40
Ik ga donderdagavond wel ff amsterdam onveilig maken. Hier in het verre oosten (overijssel) is het maar knudde met winkels. Mijn limiet is toch rond de 250 euro, vandaar dat ik C&J en santoni helaas niet kan kiezen schat ik zo in.
Laatst bewerkt op: 16 januari 2010 - 17:13:22 door Cybermans