Auteur Topic: Schoenen algemeen  (1637025 keer gelezen)

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen algemeen
Reactie #840 Gepost op: 24 maart 2010 - 19:26:09
Over een nieuwe baan wellicht?

Meloen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #841 Gepost op: 24 maart 2010 - 19:36:41
Hehe op de langere termijn: ja  :-D
Maar ivm cursus die baas betaald, behoorlijk salaris en leuk team en best aardige werkzaamheden voorlopig: nee  :P
Meloen

Meloen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #842 Gepost op: 24 maart 2010 - 19:38:42
en ontopic: werkbroek met suède bruine schoenen

(excuses voor kwaliteit van foto, iphone is goed in veel dingen maar niet zo goed in foto's maken)
Meloen

Mitchell

• Gebruiker
  • 100% Cashmere
    • Bekijk profiel
Reactie #843 Gepost op: 24 maart 2010 - 19:41:40
Kwaliteit van de foto is niet helemaal super inderdaad, maar wat mij betreft kunnen de (donkerbruine) suède schoenen prima in combinatie met deze broek. Wel lijkt de broek mij iets aan de lange kant, maar goed.. Wellicht dat de foto iets vertekend.

Meloen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #844 Gepost op: 24 maart 2010 - 19:43:59
Ja de kleurencombinatie valt mij ook hard mee. Bedankt voor de combinatie tip   :-D

En de broek is inderdaad ietsje te lang (maar op de foto buig ik voorover om de foto van mijn voeten te nemen, dus het is wel vertekend)
Meloen

Charlie

• Gast
Reactie #845 Gepost op: 24 maart 2010 - 19:59:39
Dat ziet er best aardig uit. Eigenlijk moet ik ook maar eens aan de monks.

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #846 Gepost op: 24 maart 2010 - 22:30:21
en ontopic: werkbroek met suède bruine schoenen

Inderdaad, ziet er goed uit. Mooie schoenen.
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

Mediaman

• Gast
Reactie #847 Gepost op: 24 maart 2010 - 22:49:35
Wat houden je werkzaamheden in? Een suede schoen beschadigd wel makkelijker tijdens het werk dan een lederen schoen.

Charlie

• Gast
Reactie #848 Gepost op: 24 maart 2010 - 22:56:40
Wat houden je werkzaamheden in? Een suede schoen beschadigd wel makkelijker tijdens het werk dan een lederen schoen.

Je ziet het wel minder snel. Ik vind het altijd zo vreselijk wanneer mijn lederen schoenen kleine wrijvingsbeschadiginkjes bevatten.

Dit gaat dan:

'Oh dear...' > 'dat wordt weer poetsen trut!'

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #849 Gepost op: 24 maart 2010 - 22:59:34
Ik ben ook een beetje in dubio. Beschadigingen kan je wel vrij makkelijk wegpoetsen bij glad lederen schoenen. Daarnaast krijgt de schoen zo een beetje karakter. Een kleine stoot of kras zie je bij suède veel minder snel, maar een echte vale plek of iets dergelijks maakt de schoen er niet mooier op en is vervolgens lastig te verhelpen. Toch denk ik dat suède best veel kan hebben, meer dan soms verondersteld wordt.
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

Charlie

• Gast
Reactie #850 Gepost op: 25 maart 2010 - 00:01:53
Toch denk ik dat suède best veel kan hebben, meer dan soms verondersteld wordt.

Mee eensch.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #851 Gepost op: 25 maart 2010 - 00:07:20
Er is een reden dat suède wordt gebruikt voor de informele schoenen: het is gewoon praktischer dan kalfsleer. Suède kan beter tegen regen en is veel minder gevoelig voor beschadigingen zoals krassen. Natuurlijk kan suède kaal worden, maar dan heb je ze waarschijnlijk zo misbruikt dat er bij kalfsledere schoenen nog meer schade was opgetreden.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #852 Gepost op: 25 maart 2010 - 00:12:33
+1

Tevens heb ik op het forum ooit eens een filmpje voorbij zien komen van een kerel die zijn suède chukka boots onder de kraan hield en ze met een borstel te lijf ging. Waarna ze er als herboren uitkwamen. Niet dat je dit snel behoeft te doen natuurlijk, maar als ze een keer echt smerig zijn, kan het dus wel. Of men gebruikt de saphir shampoo... Het nadeel is dat ze minder makkelijk waterafstotend te krijgen zijn, zonder je een ongeluk te spuiten met een spray, die als bijkomstigheid het bovenwerk ook een beetje minder ademend maakt.

Indien men in een omgeving verkeert waarbij het risico groot is dat er één of andere vloeistof anders dan water over je schoenen gaat, laten we zeggen een borrelvloer, dan zou ik naar aanleiding van mijn eigen ervaring zeggen dat zwart glad leer het beste is. In tegenstelling tot bruin leer is het makkelijker waterafstotend (of bierafstotend) te krijgen en trekt de vloeistof er minder snel in. Hoe dit komt weet ik niet precies maar het zou te maken kunnen hebben met het feit dat zwarte schoenpoets beter 'hecht' aan het leer. Wrijvingsbeschadigingen kunnen echter nog steeds ontstaan. Aan u de keus zou ik zeggen...

edit: Combi met werkbroek staat goed wat mij betreft hoor, Meloen!
Laatst bewerkt op: 25 maart 2010 - 00:15:25 door Mad Hatter

Charlie

• Gast
Reactie #853 Gepost op: 25 maart 2010 - 01:04:11
Indien men in een omgeving verkeert waarbij het risico groot is dat er één of andere vloeistof anders dan water over je schoenen gaat, laten we zeggen een borrelvloer (...)

Gewoon zorgen dat er niets over je schoenen komt of je trekt gewoon oude schoenen aan. Zelf heb ik één paar schoenen omgedoopt tot 'de borrelschoenen'.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #854 Gepost op: 25 maart 2010 - 01:40:20
Ghehe, ja dat klopt heer ML. Zelf heb ik zo verscheidene paren 'borrelschoenen' versleten en heb ik ze bij andere mensen zien verslijten. Ik kan nu proefondervindelijk vaststellen dat zwart schoeisel het het best houdt. Dat zijn in mijn geval oude zwarte full-brogues van Berkelmans  :shock: Absoluut niet sf-waardig wat betreft styling, maar blijkbaar des te meer wat betreft levensduur in de sociëteit. Helaas is het aldaar vrijwel onmogelijk om er geen bier overheen te krijgen af en toe...  ;)