Auteur Topic: Schoenen algemeen  (1637044 keer gelezen)

BB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen algemeen
Reactie #480 Gepost op: 30 juli 2009 - 19:40:53
Kijk eens naar Borgioli, BB (hier het forumtopic over dat merk). Santoni heeft ook schoenen met kleurverlopen (trilux).

Edit: ik zie nu wat je eraan wilt uitgeven. Ik had je eerste schatting (300-500) in mijn hoofd.

300-500 kan ook nog maar vermits het nog wat experimenteren is zou 200 minder erg zijn als ik ze na 3 weken plots niet mooi meer vind   LOL

Pax

• Gebruiker
  • Auf tutti!
    • Bekijk profiel
Reactie #481 Gepost op: 30 juli 2009 - 19:47:45
@ Pax: Tja, het is toch een smak geld en er word aan vele kanten gezegd "niet doen je smaak veranderd nog" , of "Schoenen van 100euro gaan net zo lang mee" en ik probeer het al heel lang uit te leggen maar zonder succes.

Ik denk dat ze gelijk hebben: "je smaak verandert nog!".
Maar de kans dat ze veranderen naar schoenen van 100 euro lijkt mij uitgesloten.
Bovendien, die Acra's hebben niets met smaak te maken want die zijn gewoon grote klasse. En dat gaat veel langer mee dan smaak, mode en ander vluchtig gedrag.
Maar laat je niet gek maken (weliswaar eigen schuld, je hebt ze zelf aangedaan), zelf blijf ik nog bij C&J hangen want daar ben ik nog lang niet klaar mee.
Caminante, no hay caminos. Hay que caminar!

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #482 Gepost op: 30 juli 2009 - 19:53:27
300-500 kan ook nog maar vermits het nog wat experimenteren is zou 200 minder erg zijn als ik ze na 3 weken plots niet mooi meer vind   LOL

Dat begrijp ik. Zeker met dit soort, laten we zeggen, 'levendige' exemplaren, ook al zijn het Acra's. (Het spijt me, Pax.)

Jim-Jorden

• Gebruiker
  • modern' talking
    • Bekijk profiel
Reactie #483 Gepost op: 30 juli 2009 - 19:53:39
Ik geef je gelijk !

Maar dat maakt de keuze niet minder moeilijk, zoals je zelf al aangaf Acra's zijn gewoon grote klasse en daar betaal je voor.
En me smaak blijft redelijk hetzelde (denk ik).
Ik moet geen overhaastige dingen doen dat heeft me namelijk al eerder in een hoop problemen gebracht  :(

"Greed is good"

Pax

• Gebruiker
  • Auf tutti!
    • Bekijk profiel
Reactie #484 Gepost op: 30 juli 2009 - 22:23:31
Ik moet geen overhaastige dingen doen dat heeft me namelijk al eerder in een hoop problemen gebracht  :(

Nee, het is niet de bedoeling dat je door nieuwe schoenen in de problemen komt..
Take care.

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #485 Gepost op: 31 juli 2009 - 00:12:15
Gewoon niet doen. Pas aan de dure schoenen gaan als je genoeg geld hebt om er een aantal te kopen, zodat je kan wisselen. Of als je het aankan om één paar één keer per week (ietjes meer mag wel :mrgreen:) te dragen. :-D
This, madame, is Versailles.

Edgar

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #486 Gepost op: 31 juli 2009 - 14:13:46
Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar ik heb niets gevonden. Vandaar even hier.

Wat is een goed adres in 's-Hertogenbosch om schoenen te kopen? Ik heb geen zin meer om te werken en wil eigenlijk wel nieuwe schoenen en riem halen.
The question then becomes, do you want to be part of the original group, or do you want be part of the cover band?

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #487 Gepost op: 31 juli 2009 - 14:23:07
Wat is een goed adres in 's-Hertogenbosch om schoenen te kopen? Ik heb geen zin meer om te werken en wil eigenlijk wel nieuwe schoenen en riem halen.

Ik ken alleen Van Arendonk: onder andere Magnanni en Santoni.

Edgar

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #488 Gepost op: 31 juli 2009 - 17:50:01
Niet geslaagd. Morgen mogelijk naar Breda. Daar verwacht ik meer keuze te hebben.
The question then becomes, do you want to be part of the original group, or do you want be part of the cover band?

Mr. X

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #489 Gepost op: 31 juli 2009 - 18:54:34
Edgar, in de straat van de Kees Kroket zit een goede zaak. Naam is mij onbekend. Vanaf het station gezien 100 meter na de Kees aan de rechter kant. Schoenen kopen doe ik namelijk niet in 's-Hertogenbosch vandaar dat ik de naam niet weet. Ze hebben daar Santoni's en andere mooie schoenen. Helaas denk ik dat mijn reactie te laat was maar misschien kan je voor je trip naar Breda daar eens kijken. Service is goed te noemen en ze zijn altijd vriendelijk.

Succes.

Overigens voor een groot aanbod van heel veel mooie schoenen zou ik je adviseren naar Sir Max of Zwartjes in Amsterdam te gaan.
Hoog water.. Want we wonen niet voor niets in Nederland.

BB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #490 Gepost op: 03 augustus 2009 - 12:37:23
BRAND RECOGNITION  ?

Laat mij om te beginnen duidelijk stellen dat ik dit onderwerp aan bod breng omdat ik de marketing die erachter zit niet snap. Beter gezegd het gebrek aan marketing.
En dus zeker niet vanuit een snob standpunt

Enkele voorbeelden

Koop een Polo in de C&A en je zal hem krijgen voor 10 euro, koop er 1 van Lacoste of Ralph Lauren en je moet 7 tot 10 keer meer betalen.
De kwaliteit van beide duurdere merken zal veel beter zijn maar veel mensen kopen dit niet enkel omdat de kwaliteit beter is maar vooral omdat
die krokodil of polo speler er op staan.
Ik ben er 100% zeker van dat de verkoop van Lacoste polo's in elkaar zou storten mochten ze beslissen om deze polo's vanaf morgen te maken zonder dit logo,
of dus onherkenbaar voor de personen te je tegenkomt op straat.

Of koop een trui, weeral te vinden voor  50 euro in de C&A en zelfs voor 20 euro bij de Zeeman :-) Maar wil je er 1 van Paul & Shark dan zal je tussen 350 en 500 moeten betalen.
Ook Paul & Shark levert  producten van de betere kwaliteit en zullen dit ook kenbaar maken door hun kledij discreet te voorzien van merknaam en logo.

Een ander voorbeeld ? Uurwerken, waarom denk je dat Rolex jaarlijks 20 keer meer uurwerken verkoopt dan vergelijkbare IWC's, JLC's of andere goede merken.
Heel simpel, omdat het op de wijzerplaat staat dat het een Rolex is.

Wel, bij schoenen zie je dat fenomeen niet.
Buiten Sebago en Paraboot zijn er voor zover ik weet op het eerste zicht geen merken die je kan herkennen door een aangebracht logo.
En eigelijk is Sebago geen goed voorbeeld want die kosten amper meer dan de rommel die je in Brantano kan kopen.

Ik begrijp dus totaal niet waarom bv merken zoals Church, Crockett & Jones, Santoni, enz hun producten niet herkenbaar maken.
Hetzij op de Paraboot wijze door er een klein bescheiden etiket aan te naaien of een andere manier zoals bv iets op een niet al te opvallende manier op de hiel aan te brengen, of een gedrukte stempel in reliëf op het leer, of hun logo in het leder te naaien ...
De manier waarop laat ik in het midden maar ik ben er 100% van overtuigd dat de verkoopscijfers van een merk op deze manier enorm zouden stijgen.
Breng kwalitatief hoogstaande schoenen op de markt tussen 350 en 650 euro die een herkenningspunt hebben, gooi er een mooi reclame budget tegen en uw verkoop zal exploderen. Heb het nu graag of niet maar voor zeer veel mensen is herkenning belangrijk. Bovendien als een fabrikant fier is op zijn geleverd product zie ik niet in waarom hij zijn naam niet op het product zou aanbrengen.
Mocht Porsche morgen een nieuwe wagen op de markt brengen, totaal anoniem en zonder 1 feit die mensen kan laten vermoeden dat het een Porsche is ... wel ik ben er zeker van dat het anonieme Porsche model van geen meter zou verkopen .

Dus de grote vraag, waarom zien we geen 'brand recognition' bij schoenmerken ??

Pax

• Gebruiker
  • Auf tutti!
    • Bekijk profiel
Reactie #491 Gepost op: 03 augustus 2009 - 13:02:34

Ik begrijp dus totaal niet waarom bv merken zoals Church, Crockett & Jones, Santoni, enz hun producten niet herkenbaar maken.

Dus de grote vraag, waarom zien we geen 'brand recognition' bij schoenmerken ??

Volgens mij maken ze hun producten behoorlijk herkenbaar.
Behalve voor ignoranti natuurlijk..

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #492 Gepost op: 03 augustus 2009 - 13:16:42
Hetzij op de Paraboot wijze door er een klein bescheiden etiket aan te naaien of een andere manier zoals bv iets op een niet al te opvallende manier op de hiel aan te brengen, of een gedrukte stempel in reliëf op het leer, of hun logo in het leder te naaien ...
De manier waarop laat ik in het midden maar ik ben er 100% van overtuigd dat de verkoopscijfers van een merk op deze manier enorm zouden stijgen.

Santoni is zeer herkenbaar, en maakt zichzelf door steeds wildere kleurstellingen en vormen, nog herkenbaarder. Een ieder die iets van schoenen weet zal zo'n schoen snel herkennen, daar is geen logo voor nodig. Santoni spreekt op dit moment denk ik ook een ander, breder, publiek aan dan een paar jaar geleden. Op zo'n schoen is aan de buitenkant ook gewoon geen ruimte voor een 'herkenbaar' logo m.i.. Ik denk ook dat de zakelijke markt voor Santoni aan krimp onderhevig is, of in ieder geval niet meer groeit. De nieuwe collecties zijn zo wild dat deze voor het grootste deel alleen als vrijetijdsschoen kunnen dienen.

Wat te denken van het Engelse spul dat je noemt? Dit zijn schoenen, die voor vrijwel het grootste deel zakelijk gedragen worden. Zie je überhaupt ooit zakelijke kleding waar een zichtbaar logo op aanwezig is? Ik denk dat als C&J of Church een zichtbaar logo aanbrengen, ze zo'n 90% van hun bestaande klantenkring zullen verliezen. 

Mijn 0,02 €.

Mediaman

• Gast
Reactie #493 Gepost op: 03 augustus 2009 - 13:18:09
Er is één simpele reden waarom niet; de doelgroep van deze merken wil dit niet. Voor deze groep is het een privégenoegen, alleen herkenbaar voor kenners onder elkaar. Een groep waar ze zich zelf ook graag toe rekenen en die afgestoten wordt door overdreven logo's en/of grote advertentiecampagnes. Verder denk ik dat de ontwerpen en kleuring van Santoni dermate kenmerkend is om voor de doelgroep herkenbaar te zijn en dienen in die zin als merkbeeld.

Merken zijn een 'baken' voor mensen die het keuze- en koopproces effectiever maken. Je hebt geen tijd om voor elk produkt een uitgebreid selectieproces door te gaan. Merken vereenvoudigen dit proces en helpen mensen in het maken van een eerste selectie van mogelijke aankopen; de evoked set, om maar eens een marketingterm te noemen. :wink:

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #494 Gepost op: 03 augustus 2009 - 13:27:29
Je hebt schoenen en schoenen.. Bij sneakers ziet men overduidelijk of het een Nike, Adidas of Puma gymschoentje betreft door de streepjes aan de zijkanten.

Bij schoenen van het type C&J en Santoni gaat het niet om het merk maar om de kwaliteit, duurzaamheid en ontwerp. Daar zijn de schoenen ook aan te herkennen.

Afgelopen vrijdag bijvoorbeeld had ik een borrel bij m'n oude werkgever en zag dat een van de directeuren nieuwe schoenen had. Voorheen droeg hij altijd Magnanni (erg herkenbaar door de leestvorm en opanca's) maar deze schoen was duidelijk anders. Het leer zag er beter uit, de leest was iets slanker en eleganter dan Magnanni, de schoen leek Italiaans en niet Engels en al snel kwam ik tot de conclusie dat het een schoen van Santoni betrof. Toen ik dit bij de baas navroeg om mijn vermoeden te bevestigen zag ik een blik van verrassing en zei hij dat het inderdaad Santoni was.

Het grootste deel van de Nederlanders denkt dat van Bommel het summum op schoenengebied is en zal niet snel meer dan 150-200 uitgeven aan een paar schoenen, zij komen dus ook niet snel in aanraking met de merken die hier op het forum voorbijkomen.

De brand recognition bij kenners op gebied van 'exclusievere' schoenen ligt dus op een heel ander niveau dan dat van sneakers oid. Ik denk dat iedereen hier op het forum een Corthay Arca van een model van G&G kan onderscheiden, terwijl het voor de leek gewoon twee paar glimmende leren schoenen zijn met een prijskaartje van boven de 800,- euro.

Bij pakken zou je deze vraag ook kunnen stellen, geen enkele fabrikant zet een merknaam op de buitenkant van zijn pak, toch zijn er mensen die de maker ervan kunnen herkennen aan kenmerken als de schouders, de snit etc. Dus waarom geeft iemand 1500 uit aan een RTW Borrelli als je voor 300 bij de SuitSupply klaar bent. De man op straat zal het verschil niet zien..