Auteur Topic: Schoenen algemeen  (1644704 keer gelezen)

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen algemeen
Reactie #1965 Gepost op: 16 juni 2011 - 17:52:35
Haha, dat meen je niet? Ik heb net de Magnanni's gehaald bij Zwartjes. Mochten ze inderdaad in de uitverkoop gaan, dan eis ik morgen (voor een gedeelte) mijn geld terug. Weet jij toevallig of dit voor de gehele collectie geldt?

Nee, dat geldt alleen voor "left over's" en modellen die eruit gaan.

Soms kun je dan wel leuke exemplaren vinden.
Het is maar hoe je het bekijkt..

Soptor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1966 Gepost op: 16 juni 2011 - 20:30:26
Zolang ik een student ben, kan ik mij geen Santoni's of Crockett jones veroorloven.

Voor studenten is Crockett & Jones nog wel redelijk bereikbaar, met die 30% studentenkorting bij Pelger. Ik sla me nog steeds voor mijn kop dat ik daar niet op tijd achter ben gekomen.

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #1967 Gepost op: 17 juni 2011 - 01:37:30
Voor studenten is Crockett & Jones nog wel redelijk bereikbaar, met die 30% studentenkorting bij Pelger. Ik sla me nog steeds voor mijn kop dat ik daar niet op tijd achter ben gekomen.

Damn, daar moet ik dan ook nog even langs voor ik afstudeer :)

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #1968 Gepost op: 17 juni 2011 - 09:44:54
Dan heb je nog wel even toch :mrgreen:
The man with style, is the man who can smile

Stansfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1969 Gepost op: 17 juni 2011 - 12:06:52
Ik heb ook nog even een vraag aan de kenners hier. Hoe verhoud magnanni's zich ten op zichte van van Bommel qua kwaliteit? Met andere woorden is een magnanni schoen (uitverkoop uitgezonderd) qua kwaliteit een van de betere in zijn prijsklasse?

Of is een van Bommel schoen van 200 euro beter dan een Magnanni schoen van 200 euro en ziet een Magnanni schoen er dan alleen wat beter uit.

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1970 Gepost op: 17 juni 2011 - 12:10:53
Ik heb ook nog even een vraag aan de kenners hier. Hoe verhoud magnanni's zich ten op zichte van van Bommel qua kwaliteit? Met andere woorden is een magnanni schoen (uitverkoop uitgezonderd) qua kwaliteit een van de betere in zijn prijsklasse?

Of is een van Bommel schoen van 200 euro beter dan een Magnanni schoen van 200 euro en ziet een Magnanni schoen er dan alleen wat beter uit.

Ik vind dus dat laatste (leerkwaliteit en maakwijze van Van Bommel is m.i. beter) maar er zitten er hier ook wat die het daar niet mee eens zijn. Om te voorkomen dat het een welles-nietes-discussie wordt kun je het best zelf even naar een winkel gaan die beide merken verkoopt en zelf aanvoelen wat voor jou het prettigst is.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Stansfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1971 Gepost op: 17 juni 2011 - 12:15:34
Ok, dat is dus niet eenduidig te zeggen. Morgen ga ik naar zwartjes. Ik heb een paar magnanni's op het oog. Maar wie weet vind ik ook wel een C&J in de sale. Maar ook even een paar van bommels aan voelen dan. Dan maak ik dan wel een keuze.

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1972 Gepost op: 17 juni 2011 - 12:19:01
Aan Crocketts ga je sowieso het meeste plezier beleven.
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #1973 Gepost op: 17 juni 2011 - 12:31:32
Aan Crocketts ga je sowieso het meeste plezier beleven.
en het langst.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Huey

• Administrator
  • Gebruiker
  • La Dolce Vita
    • Bekijk profiel
    • Stijlforum.nl
Reactie #1974 Gepost op: 17 juni 2011 - 13:28:43
Op 1. Absoluut Crockett & Jones.
Op 2. van Bommel
Op 3. Magnanni

Crockett & Jones is het best gemaakt en ze hebben een ruim assortiment leesten. Ik zou doorsparen voor C&J. Echt de meerprijs waard. Maar ik zou zelf eerder van Bommel kopen ipv Magnanni als je niet meer uit wil geven.
I am fascinated by work, I can sit and look at it for hours.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1975 Gepost op: 17 juni 2011 - 19:09:53
Op 1. Absoluut Crockett & Jones.
Op 2. van Bommel
Op 3. Magnanni

Crockett & Jones is het best gemaakt en ze hebben een ruim assortiment leesten. Ik zou doorsparen voor C&J. Echt de meerprijs waard. Maar ik zou zelf eerder van Bommel kopen ipv Magnanni als je niet meer uit wil geven.
Ik sluit mij hier voor het grootste deel bij aan, hoewel ik vind dat e.e.a. iets genuanceerder ligt.
C&J is ook wat mij betreft nummer 1 van deze drie, maar dan wel op de voet gevolgd door Noble Blue van v.Bommel, daarna liggen wat mij betreft Frans v.Bommel op hetzelfde niveau als Magnanni als liggen ze qua modellen werelden uiteen en onderaan eindigt de derde variant van v.Bommel: Floris v.Bommel.
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1976 Gepost op: 17 juni 2011 - 19:27:46
Ik sluit mij hier voor het grootste deel bij aan, hoewel ik vind dat e.e.a. iets genuanceerder ligt.
C&J is ook wat mij betreft nummer 1 van deze drie, maar dan wel op de voet gevolgd door Noble Blue van v.Bommel, daarna liggen wat mij betreft Frans v.Bommel op hetzelfde niveau als Magnanni als liggen ze qua modellen werelden uiteen en onderaan eindigt de derde variant van v.Bommel: Floris v.Bommel.

Niet waar, het leer van Magnanni heeft veel sneller de neiging tot kreuken en barsten dan dat van de standaard Van Bommel lijn en ondanks de prijs die bij beide merken op hetzelfde niveau ligt krijg je bij VB een echte schoen, inclusief een binnenwerk dat duurzaam is en op een fatsoenlijke wijze in elkaar zit. Jammer alleen van de volledig rubberen hak.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #1977 Gepost op: 17 juni 2011 - 19:38:02
Qua design vind ik Magnanni's een stuk beter te pruimen dan vBommel, maar de kwaliteit..hetis dat ik mijn dubbele monks voor 125 euro in de uitverkoop kon kopen, voor de volle prijs (250 euro) is de prijs/kwaliteitsverhouding niet fantastisch.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1978 Gepost op: 18 juni 2011 - 14:14:57
Niet waar, het leer van Magnanni heeft veel sneller de neiging tot kreuken en barsten dan dat van de standaard Van Bommel lijn en ondanks de prijs die bij beide merken op hetzelfde niveau ligt krijg je bij VB een echte schoen, inclusief een binnenwerk dat duurzaam is en op een fatsoenlijke wijze in elkaar zit. Jammer alleen van de volledig rubberen hak.
Mijn ervaring is dat mijn Magnanni's wel redelijk snel kreuken maar een duidelijk prettiger leer hebben ten opzichte van de Frans VB lijn; deze zijn duidelijk erg stug, vragen veel inlooptijd  en hebben vaak een duidelijk belegen model.
Van barsten heb ik geen last bij beide merken en gebruik ze inmiddels toch al vele jaren, al draag ik de beide merken inmiddels niet zo vaak meer.
VB is overigens wel beter bestand tegen ons klimaat. :wink:
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Stansfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1979 Gepost op: 20 juni 2011 - 12:20:06
Ik ga toch voor magnanni's. Zeker gezien het aantal dagen in een jaar wat ik deze schoenen ga dragen lijkt mij dit de beste koop. Ik heb ze besteld en begin juli komen ze in de winkel.

Nu heb ik alleen nog de vraag wat voor verzorgings accessoires ik erbij moet hebben.

Welke schoenspanners zijn bijvoorbeeld goed?

http://www.zwartjes.nl/NL/Collectie/Accessoires/Onderhoud/9100.99.16.html
http://www.zwartjes.nl/NL/Collectie/Accessoires/Onderhoud/9100.99.17.html
http://www.zwartjes.nl/NL/Collectie/Accessoires/Onderhoud/9100.99.2.html
http://www.zwartjes.nl/NL/Collectie/Accessoires/Onderhoud/9100.99.26.html

En wat voor spullen moet ik nog meer kopen zodat ik mijn schoenen goed kan verzorgen?