Auteur Topic: Schoenen algemeen  (1644703 keer gelezen)

Patrick0187

• Bekijk profiel
Re: [Schoenen] Merken
Reactie #1935 Gepost op: 14 juni 2011 - 10:44:45
Heren, mijn hartelijke dank!

Hier kan ik wat mee, zal vanavond eens wat collecties gaan bekijken. Denk dat het toch wel richting de Magnanni's gaat. Heb hierbij de vrouw des huizes denk ik al wat uit te leggen, gezien de prijs van mijn huidige schoenen en de schoenen waar ik nu aan zit te denken  :-^.

@PS001: Ik had inderdaad al het e.e.a. gelezen over de verschillende merken met elk hun eigen topic. Toch bedankt voor het attenderen.

Wat mij opvalt is dat er geen vB, vL en Greve genoemd worden. Ik dacht zelf altijd dat dit toch ook hele degelijke schoenen waren. Hier heb ik ook al het e.e.a. over gelezen, maar de meningen zijn verdeeld of gedateerd.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen algemeen
Reactie #1936 Gepost op: 14 juni 2011 - 10:47:15
Greve MTO (Made to Order) schijnen O.K. te zijn.

De andere twee zeer zeker niet :-)
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1937 Gepost op: 14 juni 2011 - 10:48:19
Wat mij opvalt is dat er geen vB, vL en Greve genoemd worden. Ik dacht zelf altijd dat dit toch ook hele degelijke schoenen waren. Hier heb ik ook al het e.e.a. over gelezen, maar de meningen zijn verdeeld of gedateerd.

Greve wel: http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php/topic,391.0.html

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1938 Gepost op: 14 juni 2011 - 10:50:29
Greve MTO (Made to Order) schijnen O.K. te zijn.

De andere twee zeer zeker niet :-)

Leg ons eens uit waarom niet.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #1939 Gepost op: 14 juni 2011 - 11:28:27
Mijn ervaring in het verleden heeft mij geleerd dat van de genoemde 3 van Lier de minste is en van Bommel en Greve degelijke schoenen produceren.
De toplijn van Greve en van Bommel; city line en noble blue, zijn zware maar goede schoenen te noemen, maar met nogal behoudende leesten en modellen.
Geen ervaring met de MTO van Greve maar een aantal heren op dit forum hebben hier positieve ervaringen mee.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1940 Gepost op: 14 juni 2011 - 12:44:15
Mijn Santoni's zijn zwaarder dan mijn Greve's. Niet dat mij het gewicht verder iets uitmaakt.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1941 Gepost op: 14 juni 2011 - 14:04:12
Jouw MTO schoenen wellicht? In de meeste gevallen zijn de Nederlandse schoenen zwaarder dan John Lobb of Berluti.
Ik kan uiteraard zoals eerder aangegeven uitsluitend uit eigen ervaring spreken en ik vind persoonlijk lichte schoenen comfortabeler dragen dan zware exemplaren.
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #1942 Gepost op: 14 juni 2011 - 14:20:57
Sorry maar dat lijkt me echt een beetje overdreven. Zolang het geen klompen of legerkisten zijn valt het echt wel mee met de gewichtsverschillen en ik betwijfel ten zeerste of je daar iets van merkt bij het dragen.
The man with style, is the man who can smile

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1943 Gepost op: 14 juni 2011 - 14:21:34
De MTO's inderdaad. Hoe zwaar mijn oude Van Liers (Grandstand!!!) zijn, weet ik zo niet, maar veel zwaarder dan mijn Santoni's zullen ze niet zijn, zeg ik uit 'gevoelsherinnering'.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1944 Gepost op: 14 juni 2011 - 15:42:13
Sorry maar dat lijkt me echt een beetje overdreven. Zolang het geen klompen of legerkisten zijn valt het echt wel mee met de gewichtsverschillen en ik betwijfel ten zeerste of je daar iets van merkt bij het dragen.
Het klinkt wellicht overdreven, maar mijn ervaring is dat ik lichtere schoenen prefereer boven de zwaardere exemplaren.
Dat is uiteraard mede afhankelijk van pasvorm, stugheid van het leder, comfort etc., mijn voorkeur gaat uit naar een geringer gewicht omdat ik dit persoonlijk vind bijdragen aan het verhogen van het draag comfort.
Maar ja, ik ben al jaren een 'zeurpiet' als het gaat om schoenen aan mijn voeten.
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1945 Gepost op: 14 juni 2011 - 18:53:10

Van Lier is ongeveer de ondergrens van wat kan (stiekem).
Redelijke schoen met aardige goodyear zool en matig leer.
(als alle Nederlanders Van Lier zouden dragen dan zou de gemiddelde kwaliteit, van de gedragen schoenen, omhoog gaan.)

Greve heeft gewoon goede schoenen die kwalitatief echt niet onderdoen voor Magnanni.
Misschien zijn ze zelfs beter.
Maar daar is niet gemakkelijk achter te komen, want Greve heeft een treurige promotie afdeling.
Zonde van zo'n mooi, oud hollandsch, merk.

Het is maar hoe je het bekijkt..

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1946 Gepost op: 14 juni 2011 - 19:00:05

Greve heeft gewoon goede schoenen die kwalitatief echt niet onderdoen voor Magnanni.
Misschien zijn ze zelfs beter.
Maar daar is niet gemakkelijk achter te komen, want Greve heeft een treurige promotie afdeling.
Zonde van zo'n mooi, oud hollandsch, merk.

Sterker nog, ik begrijp het zogenaamde stijlforumwaardige (als dat überhaupt bestaat) van Magnanni niet eens. Ik heb op een blauwe maandag ook eens een paar gehad en als ik dat paar vergelijk met een paar Van Bommels van mijn vader heb ik er spijt van dat ik die niet heb gekocht: qua leerkwaliteit en duurzaamheid.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1947 Gepost op: 14 juni 2011 - 19:13:46
Qua leerkwaliteit en zeker qua duurzaamheid heb je ongetwijfeld zelfs gelijk, maar qua comfort en style geef ik toch wel de voorkeur aan Magnanni.
Doordat van Bommel dik en stug leder alsmede grove zware leesten gebruikt is de levensduur ongetwijfeld beter en kan je de lederkwaliteit zelfs beter noemen, maar het is tenslotte maar waar je voorkeur aan geeft bij de aanschaf van een schoen.
Zelf koop ik al jaren geen Nederlandse schoenen meer, maar af en toe zeker nog wel een Magnanni omdat ze zo lekker licht aan de voet zitten met een door het zachte leer goed comfort, je moet echter wel inleveren op de levensduur van de schoen en vooral de zool.
Laatst bewerkt op: 14 juni 2011 - 19:17:27 door Leone
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Keyser Soze

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1948 Gepost op: 14 juni 2011 - 22:19:29
Als ze bij Pelger Magnanni gehad zouden hebben zou je daar ook 30% korting op krijgen.
Dat is alleen niet het geval...

Of er moet natuurlijk een andere winkel zijn waar je de Magnanni's met korting kunt krijgen, maar dan zou ik persoonlijk alsnog voor de C&J gaan nu die binnen het budget van Tobias vallen.

schuin tegenover Pelger zit Klijssen.
Dit heeft ook Magnanni (maar ook Borgioli of Benigno).
de sale (30% korting begint morgen daar).

patrique

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1949 Gepost op: 14 juni 2011 - 22:26:43
Qua leerkwaliteit en zeker qua duurzaamheid heb je ongetwijfeld zelfs gelijk, maar qua comfort en style geef ik toch wel de voorkeur aan Magnanni.
Doordat van Bommel dik en stug leder alsmede grove zware leesten gebruikt is de levensduur ongetwijfeld beter en kan je de lederkwaliteit zelfs beter noemen, maar het is tenslotte maar waar je voorkeur aan geeft bij de aanschaf van een schoen.

+1

Ik heb ook beide merken en ik geef ook de voorkeur aan mijn magnanni's.
En hoewel bavb ze niet echt duurzaam vindt, ziet bij mij het bovenwerk er na ruim twee jaar nog altijd top uit. Het onderwerk is wel aan vervanging toe onderhand...
Mijn bommeltjes heb ik pas een paar maanden, daar kan ik over duurzaamheid weinig over zeggen.