Auteur Topic: Schoenen algemeen  (1644703 keer gelezen)

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Re: Schoenen algemeen
Reactie #1920 Gepost op: 06 juni 2011 - 18:08:57
De {schoen}leder industrie van Northampton heeft haar eigen website:
http://www.northamptonshireleather.com/

Goede tip!!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Tobias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1921 Gepost op: 08 juni 2011 - 20:00:06
Beste mede stijlforummers,

Ik ben opzoek naar een zwarte oxford, met een mooie prijs/kwaliteit verhouding!

Na speur werk op internet kwam ik de volgende modellenn van Magnanni tegen, iemand ervaringen met deze modellen? http://www.assem.nl/schoenen/herenschoenen/veterschoenen/magnanni/zwart/11676/3210.1.730/
http://www.zwartjes.nl/NL/Collectie/Heren/Magnanni/1124.10.33.html
http://www.zwartjes.nl/NL/Collectie/Heren/Magnanni/1104.10.1.html
http://www.zwartjes.nl/NL/Collectie/Heren/Magnanni/1124.10.76.html
http://www.zwartjes.nl/NL/Collectie/Heren/Magnanni/1104.10.20.html
http://www.zwartjes.nl/NL/Collectie/Heren/Magnanni/1124.10.20.html

Verder dacht ik ergens gelezen te hebben dat echte nette oxfords 6 veter openingen hadden?? Mag 5 ook?? (Wie helpt :oops: :?:)

Tevens is een schoen zonder "toe cap" formeler dan een schoen met???

Mijn budget gaat tot 250 euro, zijn er nog tips met betrekking tot aanschaf van een heel ander merk / of een niet genoemd model van Magnanni zijn uiteraard van harte welkom!

Alvast  hartelijk bedankt voor de genome moeite!

Gegroet,

Tobias

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1922 Gepost op: 08 juni 2011 - 22:52:02
Was bij Sir Max in Amsterdam vandaag Tobias en de zwarte oxfords van Santos waren prima. 50 euro boven je budget maar dan heb je wel goodyear.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #1923 Gepost op: 08 juni 2011 - 23:11:28
Mocht je student zijn Tobias kan je bij Pelger met een mooie korting (30%) wellicht een C&J Hallam net binnen je budget halen.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1924 Gepost op: 08 juni 2011 - 23:17:10
Mocht je student zijn Tobias kan je bij Pelger met een mooie korting (30%) wellicht een C&J Hallam net binnen je budget halen.

En hopen dat ze je maat hebben, dat valt me een beetje tegen daar.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Tobias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1925 Gepost op: 08 juni 2011 - 23:36:48
De Hallam kost daar 369 euro toch? Dat zou dus met 30% studentenkorting uitkomen op 258.30 euro, dat is dan zeker een mooie prijs! Als ze mijn maat hebben (meestal maat 40) dan zou dat wel een uitkomst zijn, de Hallam is een erg mooie schoen, en kwalitatief stukken beter dan Magnanni. Hoop dat deze maat nog beschikbaar is, volgende week maar eventjes de trein van Leiden naar de Hofstad pakken :lol:

Maar hoe kijken jullie eigenlijk tegen de door mij genoemde Magnanni's aan?

Ik heb trouwens vrij brede voeten, ik weet niet of dit nog uitmaakt voor bijv. de Hallam, heeft deze een smalle leest?
Laatst bewerkt op: 08 juni 2011 - 23:39:51 door Tobias

patrique

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1926 Gepost op: 08 juni 2011 - 23:49:19
Magnanni is over het algemeen zeker geen verkeerd schoentje.
Alleen C&J is zeker een niveau beter, dus als je die voor (nagenoeg) dezelfde prijs kan krijgen is dat natuurlijk een top-deal. Ze zijn er als het goed is in verschillende breedte maten, dus hopen dat er een voor jou passende schoen aanwezig is.
Santos ben ik niet bekend mee.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #1927 Gepost op: 09 juni 2011 - 08:37:29
Afgelopen week zaterdag zowel een paar Magnanni {SB Monk/Chukka suede} als een paar C&J { Connaught suede} aangeschaft, dan zijn de verschillen wel duidelijk.
Het prijsverschil: Magnanni 225,= en C&J 350,=
Het gewicht: de Magnanni is een comfortabele lichtgewicht t.o.v. C&J.
Het leder: C&J voelt degelijker maar ook stugger aan.
De kwaliteit: Magnanni is goed met een goede prijs/kwaliteit verhouding, C&J beter.
De levensduur: C&J gebruikt dikker/harder leder, vraagt meer inlooptijd maar gaat wel langer mee {vooral de zool}
Ik ga er van uit wanneer men 30% korting ontvangt dit ook geldt voor Magnanni, zodat het verschil in prijs met C&J nagenoeg even groot blijft?
Geen idee of Magnanni breedte maten heeft, maar C&J heeft deze wel en dus ook op de Hallam. :)
Voor een degelijke en mooie schoen zou mijn voorkeur wel uitgaan naar C&J, voor een wat meer casual en/of spannender schoen zou ik voor de goedkopere Magnanni kiezen.
Laatst bewerkt op: 09 juni 2011 - 15:32:27 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

patrique

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1928 Gepost op: 09 juni 2011 - 13:15:03
Als ze bij Pelger Magnanni gehad zouden hebben zou je daar ook 30% korting op krijgen.
Dat is alleen niet het geval...

Of er moet natuurlijk een andere winkel zijn waar je de Magnanni's met korting kunt krijgen, maar dan zou ik persoonlijk alsnog voor de C&J gaan nu die binnen het budget van Tobias vallen.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1929 Gepost op: 09 juni 2011 - 19:18:50
...

Ik heb trouwens vrij brede voeten, ik weet niet of dit nog uitmaakt voor bijv. de Hallam, heeft deze een smalle leest?

Bij Pelger in Den Haag hebben ze de Hallam op een bredere F-leest (standaard E). Volgens mij is deze daar standaard zelfs niet op E in het assortiment.

Patrick0187

• Bekijk profiel
[Schoenen] Merken
Reactie #1930 Gepost op: 14 juni 2011 - 09:55:03
Door dit forum ben ik toch anders over kleding gaan denken. Vooral nu ik zie wat voor kwaliteit/schoonheid er is, maar in dit geval gaat het specifiek over schoenen. Op dit moment loop ik nog op een aantal "gewone" schoenen van de verkoper op de hoek. Schoenen met rubberen zolen welke ik echt lelijk vind geworden na het zien van de mooie plaatjes op dit forum.

Nu wil ik dus mijn schoenencollectie gaan vervangen door wat waardigere schoenen. Ik zie echter door de bomen het bos niet meer, heel veel informatie te vinden hier.

Kunnen jullie mij aangeven welke merken de basis vormen voor kwaliteitsschoenen. Dus schoenen die degelijk zijn en voor een mooi prijsje te koop zijn, zodat ik in de loop der tijd er een aantal van kan kopen. Dan zou ik ook graag weten, voor als ik mijn basis voor elkaar heb, welke merken dan het segment vormen van zeer goede schoenen. En voor de volledigheid, wat zijn de merken die het topsegment vormen (de merken waar ik dus alleen over kan dromen :-().

Alvast bedankt voor de hulp!

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1931 Gepost op: 14 juni 2011 - 09:58:04
Begin met C&J. Beste bang for your buck. Daarmee kan je al een mooie hoogwaardige collectie opbouwen.

Met een wat lagere beurs Magnanni.

Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

PS001

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1932 Gepost op: 14 juni 2011 - 10:02:31
Door dit forum ben ik toch anders over kleding gaan denken. Vooral nu ik zie wat voor kwaliteit/schoonheid er is, maar in dit geval gaat het specifiek over schoenen. Op dit moment loop ik nog op een aantal "gewone" schoenen van de verkoper op de hoek. Schoenen met rubberen zolen welke ik echt lelijk vind geworden na het zien van de mooie plaatjes op dit forum.

Nu wil ik dus mijn schoenencollectie gaan vervangen door wat waardigere schoenen. Ik zie echter door de bomen het bos niet meer, heel veel informatie te vinden hier.

Kunnen jullie mij aangeven welke merken de basis vormen voor kwaliteitsschoenen. Dus schoenen die degelijk zijn en voor een mooi prijsje te koop zijn, zodat ik in de loop der tijd er een aantal van kan kopen. Dan zou ik ook graag weten, voor als ik mijn basis voor elkaar heb, welke merken dan het segment vormen van zeer goede schoenen. En voor de volledigheid, wat zijn de merken die het topsegment vormen (de merken waar ik dus alleen over kan dromen :-().

Om kort op uw vraag te antwoorden: Crockett & Jones en Magnanni lijken mij een goede starter. Deze schoenen zitten rond de 300 (de Magnanni's zijn iets goedkoper dan de C&J). Wil je nog meer geld geven aan een schoen, dan ga je over naar Santoni's (rond de 500eur). Begin maar eens met die Crockett & Jones of Magnanni's, die zullen u absoluut wel bevallen. 
"Er bestaat geen groter verkwister dan de gierigaard: hij verspilt zijn ganse leven aan de verkrijging van datgene, waarvan hij kan noch wil genieten"

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen] Merken
Reactie #1933 Gepost op: 14 juni 2011 - 10:14:57
(...) En voor de volledigheid, wat zijn de merken die het topsegment vormen (de merken waar ik dus alleen over kan dromen :-().

Met de anderen die me zijn voor gegaan zou ik Crockett & Jones willen aanraden als instapmodel. Afhankelijk van je budget bestaat de sectie dromen uit een of meer van de volgende merken:

Alfred Sargent;
Carmina;
Church's;
EG;
Foster & Son;
Gaziano & Girling;
George Cleverly;
John Lobb;
Rudolf Scheer und Söhne;
Vass.

Er zullen er vast nog wel meer zijn, maar ik heb niet zo veel met Italiaanse en Franse schoenen.

PS001

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1934 Gepost op: 14 juni 2011 - 10:18:34
Met de anderen die me zijn voor gegaan zou ik Crockett & Jones willen aanraden als instapmodel. Afhankelijk van je budget bestaat de sectie dromen uit een of meer van de volgende merken:

Alfred Sargent;
Carmina;
Church's;
EG;
Foster & Son;
Gaziano & Girling;
George Cleverly;
John Lobb;
Rudolf Scheer und Söhne;
Vass.

Er zullen er vast nog wel meer zijn, maar ik heb niet zo veel met Italiaanse en Franse schoenen.
Berluti, Alden, Pierre Corthay, Bestetti (bespoke), Testoni, ...
@ Patric1987: Bekijk het schoenentopic maar eens, daar staan de belangrijkste merken in!
Laatst bewerkt op: 14 juni 2011 - 10:21:36 door PS001
"Er bestaat geen groter verkwister dan de gierigaard: hij verspilt zijn ganse leven aan de verkrijging van datgene, waarvan hij kan noch wil genieten"