De leerkwaliteit van de Magnanni's is ongetwijfeld beter dan die van SuitSupply, maar ook belangrijk is de Maakwijze.
De zool moet absoluut doorgestikt zijn met het bovenwerk. Bij deze schoenen is dat via een stiknaad binnendoor de schoen (Blake of Bologna in het geval van Magnanni).
Als je voor duurzaamheid gaat dan is de mogelijkheid tot een goede verzoling aan te raden. Ik heb ooit eens van Nils Kalf begrepen dat hij liever geen complete verzoling doet op een Magnanni, omdat deze geen losse binnenzool heeft. Zodra je het bovenwerk dus van de zool scheidt, verliest het bovenwerk alle houvast.
Wellicht ben ik bevooroordeeld want ik vind Magnanni voor het geld niet zo bijzonder (ook ik ben student maar vind ze relatief te duur), maar kijk eens aan de binnenkant van de SuSu- stappers of ze doorgestikt zijn en vervolgens of er een losse lederen binnenzool is meegestikt itt dat de voering doorloopt, zoals bij jouw favoriete merk. Indien deze aan die voorwaarden voldoet zou ik gewoon de SuSu stappers houden.
Bij elkaar opgeteld zal het elkaar dus niet zoveel ontlopen.