Auteur Topic: Schoenen algemeen  (1644703 keer gelezen)

Achillias

• Bekijk profiel
Re: Schoenen algemeen
Reactie #1950 Gepost op: 15 juni 2011 - 23:08:41
Even een vraag, ik heb vandaag de nieuwe dubbele gesp schoenen van Suit Supply gekocht, alleen begin ik nu toch wel een beetje te twijfelen. Mede door het gegeven dat dezelfde soort schoenen van Magnanni 239 euro kosten, en ik gewoon fan van dat merk ben. Heb nu 3 paren Magnanni's.

Ik heb deze schoenen gehaald bij Suit supply.
http://www.suitsupply.nl/shop/8.FW053/Shoe

Zal ik ze toch maar omruilen voor deze.
http://www.zwartjes.nl/NL/Collectie/Heren/Magnanni/1244.20.4.html

Het scheelt me wel 60 euro. Wat zouden jullie doen?
Laatst bewerkt op: 15 juni 2011 - 23:57:34 door Achillias

Mediaman

• Gast
Reactie #1951 Gepost op: 15 juni 2011 - 23:25:58
De Magnanni's kopen in de uitverkoop voor waarschijnlijk een bedrag dat rond dat van de schoenen van ss ligt.

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1952 Gepost op: 15 juni 2011 - 23:33:16
Na 3 paar Magnanni's wordt het tijd voor een stapje omhoog ipv een stapje omlaag.

(Ik weet echter niet waar die Suit Supply schoenen gemaakt worden en of het wel echt een stapje omlaag is. Een stapje omhoog zal het niet zijn.)
Het is maar hoe je het bekijkt..

Achillias

• Bekijk profiel
Reactie #1953 Gepost op: 15 juni 2011 - 23:40:49
Na 3 paar Magnanni's wordt het tijd voor een stapje omhoog ipv een stapje omlaag.

(Ik weet echter niet waar die Suit Supply schoenen gemaakt worden en of het wel echt een stapje omlaag is. Een stapje omhoog zal het niet zijn.)
Zolang ik een student ben, kan ik mij geen Santoni's of Crockett jones veroorloven. Daarnaast is er niks mis met Magnanni's. Mooi vakwerk voor een bekoorlijke prijs.
Laatst bewerkt op: 16 juni 2011 - 00:04:51 door Achillias

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1954 Gepost op: 15 juni 2011 - 23:42:43
De leerkwaliteit van de Magnanni's is ongetwijfeld beter dan die van SuitSupply, maar ook belangrijk is de Maakwijze.
De zool moet absoluut doorgestikt zijn met het bovenwerk. Bij deze schoenen is dat via een stiknaad binnendoor de schoen (Blake of Bologna in het geval van Magnanni).

Als je voor duurzaamheid gaat dan is de mogelijkheid tot een goede verzoling aan te raden. Ik heb ooit eens van Nils Kalf begrepen dat hij liever geen complete verzoling doet op een Magnanni, omdat deze geen losse binnenzool heeft. Zodra je het bovenwerk dus van de zool scheidt, verliest het bovenwerk alle houvast.

Wellicht ben ik bevooroordeeld want ik vind Magnanni voor het geld niet zo bijzonder (ook ik ben student maar vind ze relatief te duur), maar kijk eens aan de binnenkant van de SuSu- stappers of ze doorgestikt zijn en vervolgens of er een losse lederen binnenzool is meegestikt itt dat de voering doorloopt, zoals bij jouw favoriete merk. Indien deze aan die voorwaarden voldoet zou ik gewoon de SuSu stappers houden.

Bij elkaar opgeteld zal het elkaar dus niet zoveel ontlopen. ;)

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1955 Gepost op: 15 juni 2011 - 23:53:51
Zolang ik een student ben, kan ik mij geen Santoni's of Crockett jones veroorloven. Daarnaast is er niks mis met Magnanni's. Mooie vakwerk voor een bekoorlijke prijs.

Hoe minder geld je hebt, hoe zorgvuldiger je er mee om "moet" gaan.

Achillias

• Bekijk profiel
Reactie #1956 Gepost op: 15 juni 2011 - 23:57:02
Hoe minder geld je hebt, hoe zorgvuldiger je er mee om "moet" gaan.
Inderdaad. Ze ontlopen elkaar nauwelijks, wat betreft de afwerking en de gebruikte stoffen. Echter zijn ze wel 60 euro goedkoper, wat altijd mooi meegenomen is.
Laatst bewerkt op: 16 juni 2011 - 00:00:13 door Achillias

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1957 Gepost op: 15 juni 2011 - 23:58:35
Inderdaad, maar er staat dan ook nergens beschreven dat ik 'niet' zorgvuldig met mijn schoenen ben.

Hij heeft het niet over je schoenen.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Achillias

• Bekijk profiel
Reactie #1958 Gepost op: 15 juni 2011 - 23:59:19
Hij heeft het niet over je schoenen.
Klopt, verkeerd gelezen ;).

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1959 Gepost op: 16 juni 2011 - 00:23:34
Suit Supply = Magnanni (of in elk gavel uit dezelfde fabriek heb ik me laten vertellen)

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #1960 Gepost op: 16 juni 2011 - 08:27:34
Ik zou SuSu bij twijfel gewoon omruilen voor Magnanni; dat is in ieder geval geen achteruitgang. :wink:
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Mediaman

• Gast
Reactie #1961 Gepost op: 16 juni 2011 - 10:21:43
Suit Supply = Magnanni (of in elk gavel uit dezelfde fabriek heb ik me laten vertellen)

Alles komt uit dezelfde fabriek is mij wel eens verteld hier, was een enorme deceptie.

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1962 Gepost op: 16 juni 2011 - 13:04:35
Alles komt uit dezelfde fabriek is mij wel eens verteld hier, was een enorme deceptie.

Steun Suit Supply en koop uw Magnanni's aldaar!

Mediaman

• Gast
Reactie #1963 Gepost op: 16 juni 2011 - 13:10:52
Even een vraag, ik heb vandaag de nieuwe dubbele gesp schoenen van Suit Supply gekocht, alleen begin ik nu toch wel een beetje te twijfelen. Mede door het gegeven dat dezelfde soort schoenen van Magnanni 239 euro kosten, en ik gewoon fan van dat merk ben. Heb nu 3 paren Magnanni's.

Ik heb deze schoenen gehaald bij Suit supply.
http://www.suitsupply.nl/shop/8.FW053/Shoe

Zal ik ze toch maar omruilen voor deze.
http://www.zwartjes.nl/NL/Collectie/Heren/Magnanni/1244.20.4.html

Het scheelt me wel 60 euro. Wat zouden jullie doen?

Ik krijg net de email nieuwsbrief van Zwartjes, met daarin de startdatum van de uitverkoop:

Vanaf VRIJDAG 17 JUNI starten wij met de
MEER VOOR MINDER WEKEN!
van Zwartjes van 1883.

Dat betekent:
MEER SCHOEN, MEER SERVICE, MEER KWALITEIT,
VOOR MINDER!

Succes!

Achillias

• Bekijk profiel
Reactie #1964 Gepost op: 16 juni 2011 - 16:45:35
Ik krijg net de email nieuwsbrief van Zwartjes, met daarin de startdatum van de uitverkoop:

Vanaf VRIJDAG 17 JUNI starten wij met de
MEER VOOR MINDER WEKEN!
van Zwartjes van 1883.

Dat betekent:
MEER SCHOEN, MEER SERVICE, MEER KWALITEIT,
VOOR MINDER!

Succes!

Haha, dat meen je niet? Ik heb net de Magnanni's gehaald bij Zwartjes. Mochten ze inderdaad in de uitverkoop gaan, dan eis ik morgen (voor een gedeelte) mijn geld terug. Weet jij toevallig of dit voor de gehele collectie geldt?
Laatst bewerkt op: 16 juni 2011 - 16:52:36 door Achillias