Auteur Topic: Schoenen algemeen  (1644700 keer gelezen)

Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen algemeen
Reactie #1845 Gepost op: 08 april 2011 - 15:56:35
Afhankelijk van de hoeveelheid rood in het zwart van de burgundy kleur kan dit volgens mij goed passen onder een grijs pak, ik draag dit zelf ook.

Roodbruin Scotch grain kan onder grijs, maar dan moet dat best geen gladde cq. dunne stof zijn, maar op zijn minst flanel, en beter nog: tweed. (Army Twill is al een twijfelgeval.)

Persoonlijk zie ik Scotchgrain het liefst onder ribcord. (Mèt plint!)
Ook vind ik het het enige type leer waar je Argyle sokken of kousen bij kunt dragen. (But that's me.)
Sometimes you can speak Italian without ever saying a word in it. (By: J. Peterman. Fall/Winter 2011 Catalog.)

Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1846 Gepost op: 08 april 2011 - 16:02:29
Dank je voor de tips Carwo,  ik heb de site van Nils Kalf al bekeken en hij naait de schoenen niet met de hand en Greve ga ik eens bellen.

Groetjes,

Nikki

Hey Nikki,

In Rotterdam zit Ton Jansen, een aardige kerel die ook 'bijzondere' dingen doet, o.a. sneaker-achtige modellen en 'vrolijke' kinderschoenen.

En ik neem aan dat je Livit kent? Een hele grote speler in orthopedisch schoenenland. Momenteel hebben ze twee stageplaatsen: http://www.livit.nl/stageplaatsen

Succes!                                                                               
Sometimes you can speak Italian without ever saying a word in it. (By: J. Peterman. Fall/Winter 2011 Catalog.)

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1847 Gepost op: 08 april 2011 - 19:24:34
Heren kenners,

Advies gevraagd.
Ik ben een liefhebber van de Engelse schoen, C&J, Church's.
In de prijsklasse van hun Handgrade en Custom grade ben ik eigenlijk op zoek naar een schoen in scotchgrain, crup/cordovan in burgundy.

Nu vroeg ik mij af of dit vandaag de dag een dress shoe of een country shoe is. Zou ze gaan dragen onder donker grijze pakken.

Iemand een mening hierover en mogelijk alternatieve merken/modellen?

Dank.

Ik kan me hier ook geen dress shoe bij voorstellen.
Zou je een foto kunnen plaatsen van een model dat je in gedachten hebt?

Deze, van Vass, hebben wel het maximale grain wat een dress schoen verdragen kan in mijn optiek.

Maar dan in Burgundy.
Laatst bewerkt op: 08 april 2011 - 19:34:40 door Pierlala
Het is maar hoe je het bekijkt..

Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1848 Gepost op: 09 april 2011 - 01:50:56
Op 't randje met twill, parelgrijs ook nog eens.  En een zeer fraaie Argyle, die zo mooi bij Scotch grain et cetera...

Nikki

• Bekijk profiel
Reactie #1849 Gepost op: 09 april 2011 - 23:21:14
Informeer eens bij Greve in Waalwijk. Als ik me niet vergis, doet de zoon van schoenmaker Harry Blom ook iets met orthopedie; die kan je misschien verder helpen.

Nils Kalf in Amsterdam kan je wellicht ook verder helpen.

Vandaag ben ik langs Berlioz maatschoenen langs geweest.  Ik heb daar prachtige maatschoenen en een prachtig atelier gezien. Als de school akkoord gaat, ga ik daar mijn stage doen.  Ik kan niet beschrijven hoe blij ik ben!!! 

Dank je voor de tips,

Nikki
Nikki

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1850 Gepost op: 09 april 2011 - 23:34:11
Ah mooi, Nikki. Veel succes!

Verslagen en foto's van waar je mee bezig bent (gaat), zijn uiteraard welkom hier.

Nikki

• Bekijk profiel
Reactie #1851 Gepost op: 09 april 2011 - 23:53:14
Ah mooi, Nikki. Veel succes!

Verslagen en foto's van waar je mee bezig bent (gaat), zijn uiteraard welkom hier.

Ik hou u op de hoogte,
Nikki

techknow

• Bekijk profiel
Reactie #1852 Gepost op: 10 april 2011 - 17:13:44
hallo,

Dit is mijn eerste post hier, maar nu al enkele weken lustig aan het lezen op dit forum!
ik ben nog maar sinds enkele maanden bewust bezig om mijn stijl goed te krijgen, dus het is heel mogelijk dat het volgende volledig not done is.

Anyway, Ik heb gisteren voor het eerst in een klassieke winkel schoenen gekocht (roy robson, gezien ik student ben).
Het is dus ook de eerste keer dat de zolen van mijn nieuwe schoenen volledig glad/effen zijn. De verkoopster zei dat als ik veel wandel het een optie is om bij een schoenmaker er een extra zool op te leggen zodat die niet te veel verslijt.
gezien ik pas over 2 maanden een volgend paar kan kopen (opnieuw, student :p) zal ik deze schoenen vaak dragen (4x per week)...
Ik heb mijn schoenen gisterenavond aangedaan voor een avondje uit, en deze ochtend is er toch wel al wat zichtbare 'slijtage' op mijn zool(kleine putjes van de stenen).

Mijn vraag is dus of een extra zool er op leggen interessant is ? of wandelen jullie allemaal op de effen zool ?

mvg
Techknow

Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1853 Gepost op: 10 april 2011 - 17:37:25
hallo,

Dit is mijn eerste post hier, maar nu al enkele weken lustig aan het lezen op dit forum!
ik ben nog maar sinds enkele maanden bewust bezig om mijn stijl goed te krijgen, dus het is heel mogelijk dat het volgende volledig not done is.

Anyway, Ik heb gisteren voor het eerst in een klassieke winkel schoenen gekocht (roy robson, gezien ik student ben).
Het is dus ook de eerste keer dat de zolen van mijn nieuwe schoenen volledig glad/effen zijn. De verkoopster zei dat als ik veel wandel het een optie is om bij een schoenmaker er een extra zool op te leggen zodat die niet te veel verslijt.
gezien ik pas over 2 maanden een volgend paar kan kopen (opnieuw, student :p) zal ik deze schoenen vaak dragen (4x per week)...
Ik heb mijn schoenen gisterenavond aangedaan voor een avondje uit, en deze ochtend is er toch wel al wat zichtbare 'slijtage' op mijn zool(kleine putjes van de stenen).

Mijn vraag is dus of een extra zool er op leggen interessant is ? of wandelen jullie allemaal op de effen zool ?

mvg
Techknow

Mijn twee centen: zou ik niet doen!
Het leer van de zool is erop geselecteerd om slijtage aan te kunnen. Bovendien zijn àl te gladde zolen ook niet prettig (op kleed of karpet, en op o.a. station Leiden kom je met nieuwe leren zolen nauwelijks vooruit en moet je oppassen niet op je plaat te gaan.)

Daarnaast is een rubber- i.p.v. lederen zool niet zomaar een kwestie van plakzooltjes: het is een flinke klus die bovendien nogal prijzig is. (60 tot 80 euro.)

Als er ook leren hakken onder zitten zou ik die als eerste vervangen door vibram/rubbercombi. Dat is zo gefkst, voordelig en ook effectief tegen glippen en glijden.

En je weet dat je leren zolen ook poetst? Niet alleen voor de 'look' maar ook tegen uitdrogen/te nat worden.

Gewoon zo laten, schoenen op de spanner wegzetten, en bij voorkeur niet twee dagen achtereen dragen: dan heb je er vast veel plezier van!

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1854 Gepost op: 10 april 2011 - 17:39:01
En je weet dat je leren zolen ook poetst? Niet alleen voor de 'look' maar ook tegen uitdrogen/te nat worden.

Hoe/waarmee doe jij dat?

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1855 Gepost op: 10 april 2011 - 17:54:14
Hoe/waarmee doe jij dat?

De vraag was niet aan mij, maar mijn antwoord is: ledervet.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1856 Gepost op: 10 april 2011 - 17:57:12
De vraag was niet aan mij, maar mijn antwoord is: ledervet.

Gewoon insmeren en laten drogen? Productsuggestie (merk)? En helpt het echt?

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1857 Gepost op: 10 april 2011 - 18:06:21
Gewoon insmeren en laten drogen? Productsuggestie (merk)? En helpt het echt?

Ik gebruik zelf ledervet van de Hema.
Er zal best een beter product bestaan.
Soms gebruik ik "blanke was" en dat werkt ook goed.

Mijn zolen stralen een grote tevredenheid uit nadat ik ze heb ingesmeerd.
Elke 3e keer (ongeveer) dat ik mijn schoenen poets, neem ik ook de zolen mee.

guest45

• Gast
Reactie #1858 Gepost op: 10 april 2011 - 18:29:24
Hoe/waarmee doe jij dat?

Lijnzaad olie

* edit

of mars oil als je er aan kan komen

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1859 Gepost op: 10 april 2011 - 18:41:18
Lijnzaadolie heb ik weleens geprobeerd (zie het betreffende topic). Ze zien er daarna inderdaad tevreden uit, maar of het helpt, qua souplesse, waterafstotendheid, duurzaamheid of wat je er dan ook buiten tevredenheid mee wilt bereiken...

Wat is mars oil trouwens?