hallo,
Dit is mijn eerste post hier, maar nu al enkele weken lustig aan het lezen op dit forum!
ik ben nog maar sinds enkele maanden bewust bezig om mijn stijl goed te krijgen, dus het is heel mogelijk dat het volgende volledig not done is.
Anyway, Ik heb gisteren voor het eerst in een klassieke winkel schoenen gekocht (roy robson, gezien ik student ben).
Het is dus ook de eerste keer dat de zolen van mijn nieuwe schoenen volledig glad/effen zijn. De verkoopster zei dat als ik veel wandel het een optie is om bij een schoenmaker er een extra zool op te leggen zodat die niet te veel verslijt.
gezien ik pas over 2 maanden een volgend paar kan kopen (opnieuw, student :p) zal ik deze schoenen vaak dragen (4x per week)...
Ik heb mijn schoenen gisterenavond aangedaan voor een avondje uit, en deze ochtend is er toch wel al wat zichtbare 'slijtage' op mijn zool(kleine putjes van de stenen).
Mijn vraag is dus of een extra zool er op leggen interessant is ? of wandelen jullie allemaal op de effen zool ?
mvg
Techknow
Mijn twee centen: zou ik niet doen!
Het leer van de zool is erop geselecteerd om slijtage aan te kunnen. Bovendien zijn àl te gladde zolen ook niet prettig (op kleed of karpet, en op o.a. station Leiden kom je met nieuwe leren zolen nauwelijks vooruit en moet je oppassen niet op je plaat te gaan.)
Daarnaast is een rubber- i.p.v. lederen zool niet zomaar een kwestie van plakzooltjes: het is een flinke klus die bovendien nogal prijzig is. (60 tot 80 euro.)
Als er ook leren hakken onder zitten zou ik
die als eerste vervangen door vibram/rubbercombi. Dat is zo gefkst, voordelig en ook effectief tegen glippen en glijden.
En je weet dat je leren zolen ook poetst? Niet alleen voor de 'look' maar ook tegen uitdrogen/te nat worden.
Gewoon zo laten, schoenen op de spanner wegzetten, en bij voorkeur niet twee dagen achtereen dragen: dan heb je er vast veel plezier van!