Auteur Topic: Schoenen algemeen  (1644668 keer gelezen)

Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen algemeen
Reactie #1425 Gepost op: 07 oktober 2010 - 15:32:40
Op zoek naar een Greve winkel dan maar die deze in het assortiment heeft!

Daar hebben ze ook deze in het blauw
http://www.suitsupply.nl/#/collection/shoes/FW021/

Wat vinden de heren overigens van deze schoen (of in 't bruin)?

Da's wel heel donker...
//

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1426 Gepost op: 07 oktober 2010 - 16:22:29
Daar hebben ze ook deze in het blauw
http://www.suitsupply.nl/#/collection/shoes/FW021/

Wat vinden de heren overigens van deze schoen (of in 't bruin)?

Als je geen Elvis heet kun je volgens mijn prima zonder Blue suede shoes.

In het bruin zie ik ze -net als Peter Bastian- liever lichter. Zoals op de site van Crockett & Jones bijvoorbeeld.

Pico

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1427 Gepost op: 07 oktober 2010 - 17:41:51
@Peter Bastian: Hollants in Leiden voert een blauwe, suede Santoni (oxford). Blauw zoals de kleur van de schoen die is afgebeeld op de tweede foto.

Stansfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1428 Gepost op: 18 oktober 2010 - 09:47:29
Ik begin me ook te orienteren in de wereld van de mooie schoenen. Volgend jaar ga ik trouwen en wil ik natuurlijk wel een top outfit hebben.

Ik zit te denken aan een grijs pak met daaronder een paar mooie zwarte schoenen. Maar nu ben ik echt een leek op schoenen gebied. Waar moet ik op letten, wat zijn goede merken voor formele zwarte schoenen?
Mijn budget is max 250 euro. Maar ik heb nog tijd zat dus in de sale zou ik wel wat moois kunnen vinden.

Dus graag zou ik wat tips van merken en voorbeelden van mooie zwarte schoenen krijgen.

Ik heb niet echt smalle voeten, zeg maar gerust dat ik brede voeten heb. Dus van die hele slanke schoenen gaan bij mij niet werken denk ik.

Mediaman

• Gast
Reactie #1429 Gepost op: 18 oktober 2010 - 09:59:11
(Gniffel)

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1430 Gepost op: 18 oktober 2010 - 10:18:45
Mediaman heeft nog wel wat Santoni's in de aanbieding.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #1431 Gepost op: 18 oktober 2010 - 11:20:31
Ik begin me ook te orienteren in de wereld van de mooie schoenen. Volgend jaar ga ik trouwen en wil ik natuurlijk wel een top outfit hebben.
Ik zit te denken aan een grijs pak met daaronder een paar mooie zwarte schoenen. Maar nu ben ik echt een leek op schoenen gebied. Waar moet ik op letten, wat zijn goede merken voor formele zwarte schoenen?
Mijn budget is max 250 euro. Maar ik heb nog tijd zat dus in de sale zou ik wel wat moois kunnen vinden.
Dus graag zou ik wat tips van merken en voorbeelden van mooie zwarte schoenen krijgen.
Ik heb niet echt smalle voeten, zeg maar gerust dat ik brede voeten heb. Dus van die hele slanke schoenen gaan bij mij niet werken denk ik.
Allereerst, proficiat met het goede voornemen.
Euro 250,= is niet echt veel voor een paar topschoenen, een mooie trouwschoen oplossing is een paar zwarte oxfords van Engelse makelij in een breedtemaat [EE ipv. E] deze zijn over het algemeen wat minder slank van leest/model dan de Italiaanse of Spaanse tegenhangers.
Gewoon een goede schoenwinkel binnen stappen en bijvoorbeeld een paar Crockett & Jones passen, daar kan je eigenlijk niet echt mee misgaan. 8-[
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1432 Gepost op: 18 oktober 2010 - 11:29:06
Mediaman heeft nog wel wat Santoni's in de aanbieding.

Mooie schoenen inderdaad, maar die zijn alleen vééél duurder dan 250 euro.
Ze zijn wel erg geschikt voor de extra hippe bruidegom.

Stansfield zoekt naar klassieke zwarte schoenen.
En dan is de aanbeveling van Leone een goede keuze.

Ik heb vorig jaar een paar zwarte "Crockett&Jones Weymouth" gekocht; in de aanbieding voor 249 euro.
Dat is een mooi paar handgrades voor weinig.

edit: foto bijgeplaatst.
Laatst bewerkt op: 18 oktober 2010 - 11:58:53 door Pierlala
Het is maar hoe je het bekijkt..

Stansfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1433 Gepost op: 18 oktober 2010 - 12:25:11
http://www.zwartjes.nl/index.php?action=collectie&collectie=Heren&merk=Crockett&Jones&id=1903&lang=NL

http://www.zwartjes.nl/index.php?action=collectie&collectie=Heren&merk=Crockett&Jones&id=1905&lang=NL

Dit vind ik wel 2 mooie schoenen. Maar de prijs is nog wel wat aan de hoge kant. Dus de sale maar even goed in de gaten houden. Of zijn er wat merken die net iets lager qua prijsklasse liggen?

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1434 Gepost op: 18 oktober 2010 - 12:30:19
Magnanni. Slechte foto van Timothy. Hij had deze begin van het jaar in de aanbieding voor een zeer aantrekkelijke prijs.

Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1436 Gepost op: 18 oktober 2010 - 13:12:51
Ik zou niet besparen op de schoenen, er is tenslotte niets vervelender dan te moeten horen dat de schoenen niet echt tonen en bovendien wellicht dan ook nog pijn aan de voeten geven op zo een bijzondere dag. :-k
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1437 Gepost op: 18 oktober 2010 - 13:37:54
@ Stansfield: niet op besparen erg gaat toch al een vermogen naar de jurk dus die schoenen van jou mag ook wel. Ga idd naar Sir Max of zwartjes in Amsterdam. Hoef je ook niet bang te zijn dat je met de verkeerde maat naar buiten loopt.
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

Stansfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1438 Gepost op: 18 oktober 2010 - 13:43:49
Hermans in Utrecht is dichterbij voor mij. Qua advies en aanbod zijn die redelijk gelijkwaardig toch?

Hoelang moet je schoenen ongeveer inlopen eigenlijk? Dit worden dan mijn eerste echt mooie schoenen zeg maar. Dus mijn ervaring hiermee is ook echt 0.

Maar Magnanni is toch niet echt een besparing of valt dat zo tegen qua kwaliteit?

deze vind ik toch wel het mooiste van degene die ik gepost heb, ook die van Crockett & Jones

http://www.zwartjes.nl/index.php?action=collectie&collectie=Heren&merk=Magnanni&id=940&lang=NL

Laatst bewerkt op: 18 oktober 2010 - 13:51:11 door Stansfield

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1439 Gepost op: 18 oktober 2010 - 14:12:50
Zoals de prijs al doet vermoeden is Magnanni niet van hetzelfde niveau als C&J of Santoni en mooi geeft niet altijd de beste fit voor de voet, vooral omdat Magnanni over het algemeen een smaller leest voert dan bijvoorbeeld C&J.
Inlopen is eigenlijk bij zowat ieder merk een must, maar bij een goede maatkeuze valt dit dan ook wel weer mee, ik zou de schoenen overigens niet voor het eerst aandoen op de belangrijke dag maar deze thuis beetje bij beetje binnenkamers inlopen en elke keer iets langer aan de voet houden, zodat de eventuele blaren niet dan in de weg zitten maar voordien en krijg je ook de gelegenheid eventueel iets aan te passen qua kousen oid. :)
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“