Ik ben op zoek naar een stijlvolle oplossing voor deze winter.
Dus een schoen die goed tegen het vieze weer kan en waarin mijn tenen niet bevriezen.
Iemand ideeen? Ik kom er niet echt uit.
Kunt altijd schoenen op maat laten maken naar keuze en de voering van schapenvacht. Met blote voeten overigens het warmst...
Er bestaan ook schoenen met
'Goretex"(over het algemeen stoerdere schoenen/laarzen als Dubary), werkt ook goed isolerend en is waterafstotend. Het water(wind)dichte maakt de schoen al warmer.
Nadeel van
'Goretex' is wel als men snel last heeft van zweetvoeten, dit er niet vaak beter op wordt (ook al beweerd men van niet).
Schapenvacht daartegen is een goede isolator en transporteur, alleen is er meer ruimte nodig in de schoen. Vaak worden dit sneller wat stoerdere schoenen, er bestaat al een merk dat ze heeft in Jodphur model. Deze heeft een ronde neus en alleen in zwart en bruin verkrijgbaar.
En er bestaat vast wel een materiaal dat dunner is (als stof), dat ook als warme/isolerende voering gebruikt kan worden. Als je de voering graag in leder wilt houden, kan er ook tussen de voering en het overleer een isolerend materiaal gestopt worden.