Auteur Topic: Shirt by Hand  (272092 keer gelezen)

BudFox

• Bekijk profiel
Shirt by Hand
Reactie #210 Gepost op: 13 maart 2008 - 22:35:25
Afgelopen dinsdag waren er twee dames van SbH bij mij op kantoor en heb een hemd aan laten meten. Borst en buik omtrek werden o.a. opgemeten evenals omtrek bovenarm en lengte arm. Het lijkt erg veel op de methode van LCT en SuSu dus volgens mij met plussen en minnen (++--). Voor de prijs is daar niets mis mee. Ik heb gekozen voor cut away boord en dubbele manchette (round en links een cm groter voor de seadweller ;-p). Binnenkant van het boord en de manchetten in het wit en stiksels in de kleur van het hemd (T-15). Plain achterkant en getailleerd (fitted). Knopen zijn plastic. Algemene gevoel was leuk dus ik ben benieuwd. Zoals door mij omschreven zijn er best veel mogelijkheden om een 'persoonlijk 'shirt te laten maken. Al is het geen MTM, zeker het proberen waard! Over +- 3 wkn hopelijk meer..
Greed is Good

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Shirt by Hand
Reactie #211 Gepost op: 13 maart 2008 - 22:52:28
Wat is er niet MTM aan?

Btw: hier kun je je, als je wilt, voorstellen.

BudFox

• Bekijk profiel
Shirt by Hand
Reactie #212 Gepost op: 13 maart 2008 - 23:07:39
Ik doelde meer op het verschil tussen MTM zoals bv Barba e.d. en deze wijze van opnemen als semi MTM. Hier geen met de hand opgezette boorden, schouders e.d. De maten die bij mij werden opgenomen zoals hierboven beschreven werden ingevoerd en 'getoetst' of de verhoudingen binnen de thresholds vielen. Ik zag nl niet zo in wat mijn gewicht/lengte met mijn hemd maten van doen had..Ik heb overigens wel vertrouwen in de prijs/kwaliteit verhouding hoor. Doet erg denken aan toen ik mijn eerste hemden liet maken via La Chemiserie ('oude' LCT) in D'Haag. Nix mis mee dus! Voorstellen doe ik gelijk even!
Greed is Good

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Shirt by Hand
Reactie #213 Gepost op: 13 maart 2008 - 23:08:28
Citaat van: "Carwo"
Wat is er niet MTM aan?

Dat ze een basispatroon een beetje bijknippen en dus niet op maat leveren (mijn ervaring althans).

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Shirt by Hand
Reactie #214 Gepost op: 13 maart 2008 - 23:14:10
Ik snap het. Geloof ik. Een beetje.
Semi-MTM, quasi-MTM, MTM-ish, après-confectie, RTW+, hoe noemen we dit?

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Shirt by Hand
Reactie #215 Gepost op: 13 maart 2008 - 23:18:58
Ik snap het. Geloof ik. Een beetje.
Semi-MTM, quasi-MTM, MTM-ish, après-confectie, RTW+, hoe noemen we dit?

Ik weet het niet, ze nemen wel maten met een lintje, maar qua pasvorm deed het zelfs voor TMS ten onder (en zeker voor NvN)

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Shirt by Hand
Reactie #216 Gepost op: 13 maart 2008 - 23:18:59
Citaat van: "Clay"
Wat is er niet MTM aan?

Dat ze een basispatroon een beetje bijknippen en dus niet op maat leveren (mijn ervaring althans).

Dat is bij made-to-measure altijd het geval, met gaat uit van een standaard patroon dat wordt aangepast. Bij bespoke wordt er vanaf scratch een patroon speciaal voor jou gemaakt.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Shirt by Hand
Reactie #217 Gepost op: 13 maart 2008 - 23:19:45
Citaat van: "Sergio"
Citaat van: "Clay"
Wat is er niet MTM aan?

Dat is bij made-to-measure altijd het geval, met gaat uit van een standaard patroon dat wordt aangepast. Bij bespoke wordt er vanaf scratch een patroon speciaal voor jou gemaakt.

Toch kan de ene shirtboer het patroon beter aanpassen dan de ander..

BudFox

• Bekijk profiel
Shirt by Hand
Reactie #218 Gepost op: 13 maart 2008 - 23:30:32
Vandaar dat ik zei 'plussen en minnen'. Als je maximaal 3 cm plus of min van een meetpunt kan nemen op een standaard patroon is dat volgens mij geen MTM. Maar als je eigen afmetingen binnen die 3cm thresholds vallen is er nix aan de hand lijkt me..
Greed is Good

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Shirt by Hand
Reactie #219 Gepost op: 24 maart 2008 - 18:48:09
Citaat van: "BudFox"
Binnenkant van het boord en de manchetten in het wit en stiksels in de kleur van het hemd (T-15).

Als je het het shirt binnen hebt ben ik wel benieuwd naar een foto. Wil zelf nog een shirt met witte boorden en manchetten en overweeg dat bij SbH te doen.
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Shirt by Hand
Reactie #220 Gepost op: 31 maart 2008 - 20:57:59
ik wil een wall-street shirt bestellen bij Shirt by Hand en opteer stofje S69.

Tips welkom want ST36 en 37 is wellicht ook een optie.
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

Storm

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Shirt by Hand
Reactie #221 Gepost op: 31 maart 2008 - 21:57:39
@ Willeam

Ik zou voor stof ST37 kiezen. De afstand van de strepen t.o.v. elkaar is te ver imo bij de andere stofjes. Voorts vind ik de strepen te dik. ST37 is wat subtieler en ergo ik overweeg hem zelf ook te laten maken. :o
A trouser should hang from the shoulders, not from the waist.’
-Oscar Wilde-

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Shirt by Hand
Reactie #222 Gepost op: 01 april 2008 - 21:01:49
Ik heb een shirt van SbH met een Twill stofje. Dat voelt heerlijk zacht en soepel aan en houdt zich dapper in de wasmachine. Ik heb echter ook een plaine waive shirt en dat is een soort pakpapier. Daarom neig ik naar Twill omdat ik dan weet wat ik heb.

Als ik voor Poplin kies dan zou ik gaan voor ST36. Beter een duidelijke streep, dan een fijne, anders kan ik net zo goed een effen blauw stofje nemen.

Iemand ervaring met Poplin stoffen van SbH?

vooghel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Shirt by Hand
Reactie #223 Gepost op: 01 april 2008 - 22:30:16
Citaat van: "Willeam"
Ik heb een shirt van SbH met een Twill stofje. Dat voelt heerlijk zacht en soepel aan en houdt zich dapper in de wasmachine. Ik heb echter ook een plaine waive shirt en dat is een soort pakpapier. Daarom neig ik naar Twill omdat ik dan weet wat ik heb.

Als ik voor Poplin kies dan zou ik gaan voor ST36. Beter een duidelijke streep, dan een fijne, anders kan ik net zo goed een effen blauw stofje nemen.

Iemand ervaring met Poplin stoffen van SbH?

De poplin die ik heb (overigens niet meer in de collectie) is erg zacht en soepel, inderdaad een stuk beter dan de plain weave.
I love a crisp white shirt. It’s arguably the most classic piece of clothing a man can own

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Shirt by Hand
Reactie #224 Gepost op: 02 april 2008 - 09:07:57
Mmm... misschien moet ik Storm wel gelijk geven. Kwam in een ander topic dit tegen: http://img.photobucket.com/albums/v285/Lookingtoimprove/Stijlforum/Bespoke/Jacquet/Shirtoptie.jpg

Toch wel er mooi!