Mooie post. Is trouwens perfecte kleur bij spijkerbroek!
En toch valt me een ding op: Santoni maakt superslanke, elegante leesten. Tot dat je ze ingelopen hebt. Dan raakt de vorm uit het verband. (in dit geval heel goed te zien bij je linker schoen in de buurt van de kleine teen) De schoenen worden aan de buitenkant als het ware uitgedeukt. Alsof er teveel rek in het leer zit. Daardoor verdwijnt de harmonie tussen de schoen en de (meestal vrij puntige) neus .
Zie ik dit verkeerd?
:
Wees blij dat ze zich aanpassen aan je voet

Aanpassen aan de voet is zelfs een vereiste bij kwaliteitsschoenen.
Dan wel op een manier dat een zekere vormvastheid en elegantie behouden blijft, toch? Ik heb dit verschijnsel bij EG, C&J en zelfs bij vB en vL nog nooit gezien. (Met een deel van de voet naast de zool lopen ziet eruit als op een lekke band fietsen.)
Ik heb juist bij vB dat mijn teen pijn blijft doen en bij Santoni vind ik het juist heerlijk dat het leer soepel/dun genoeg is om mijn teen de ruimte te geven..
Overigens is dit, zoals Alboreto al zegt, suede leer wat altijd meer rekt/lubbert dan normaal leer...
de vraag is dus of de leest dan niet te smal is, maar dit heeft naar mijn weten niks met een merk te maken... (behalve dan dat santoni vrij smal is

)