Beide schoenen heb ik nu ongeveer een jaar en op beiden heb ik regelmatig gelopen. Met beide schoenen heb ik geen extreem rare dingen gedaan. En qua prijs liggen ze ook ongeveer gelijk.
Allereerst de C&J. Het betreft model Connaught in chestnut burnished calf. Hier had ik ze net:

En na een jaar intensief dragen (2-3 keer per week):

Ze beginnen er zin in te krijgen: er begint zich een mooi patina op de neus te vormen. Het leer is nog zo goed als niet zichtbaar gekreukt en voelt overal nog soepel aan als op de eerste dag. De schoenen zijn reeds 1x verzoold. En al een hele tijd niet meer gepoetst

. Ze hebben overigens lopen door pekel en olie overleefd. Ik vind ze eerlijkgezegd mooier dan toen ze nieuw waren.
Dan de Santoni. Het betreft een Blake gemaakte chukka boot van waxed suede. Net nieuw:

En na een jaar ongeveer evenveel/intensief als de C&J dragen:

De hak van één schoen is reeds vervangen (want die was er op een dag vanaf gevallen). Verder piept één schoen tijdens het lopen. De zolen komen los. Eens vragen of de schoenmaker 'm nog kan oplappen (suede herstellen en leren zolen bijv). Maar de vorm is er helaas uit

.
Het zijn natuurlijk wél verschillende schoenen. Leer en goodyear vs. Suede en blake. (Maar ze zijn dus wel even duur en er is even lang op gelopen).