Auteur Topic: [Foto's] Levensloop van onze schoenen  (253122 keer gelezen)

Cornerman

  • Gebruiker
  • Berichten: 698
    • Bekijk profiel
    • http://www.cornerman.net
[Foto's] Levensloop van onze schoenen
Reactie #30 Gepost op: 13 oktober 2006 – 13:28:57
Zonde van de Santoni's, zou het met het soort leer te maken kunnen hebben  ? (Hierbij doel ik op de waterblaasjes)
Frank Lucas: See, you are what you are in this world. That's either one of two things: Either you're somebody, or you ain't nobody.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Re: Na 1 jaar dragen. C&J vs Santoni.
Reactie #31 Gepost op: 13 oktober 2006 – 14:09:24
Citaat van: "Grintoso"
Je moet natuurlijk wel appels met appels vergelijken. Vitello vegetale heeft een totaal ander karakter dan Chrome Calf. Het zou fair zijn de Old England kwaliteit van Santoni te vergelijken met C & J. Op deze manier wordt Santoni hier ten onrechte in een kwaad daglicht gesteld.

Voor de duidelijkheid. Ik geef zelf ook aan dat het twee verschillende schoenen zijn (suede blake vs kalf goodyear). De SF bezoeker is slim genoeg om dit verschil te zien (getuige de reacties over suede). Ik geef ook nergens een waarde-oordeel. Het zijn twee paar schoenen die ik pakweg een jaar heb gedragen en op de foto heb gezet. Twee paar in dezelfde prijsklasse. Een C&J Goodyear Calf met een Santoni Goodyear Calf vergelijken is ook weer niet eerlijk gezien het prijsverschil. Dus de vraag is of men wel appels met appels kán vergelijken. Ik denk het niet. Maar ik sta open voor suggesties over hoe je schoenen dan wél het beste kan vergelijken.

Dat suede -of specifieker gezegd Vitello Vegetale- anders 'oud wordt' klopt helemaal, dat is ook het probleem niet (al had ik er eerlijkgezegd niet voor gekozen als ik vantevoren wist dat dit zo eruit zou komen te zien).

Onafhankelijk van de leersoort mag in mijn ogen een schoen in deze klasse zijn vorm niet zomaar verliezen. Dit is terug te zien bij mijn paar, maar ook bij het paar van Huey (zie foto hierboven, en dat is geen suede). De neus is (vergeleken met de C&J) slapper, waardoor er vouwen en deuken ontstaan.
Fashion can be bought. Style one must possess.

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.358
    • Bekijk profiel
[Foto's] Levensloop van onze schoenen
Reactie #32 Gepost op: 13 oktober 2006 – 14:52:30
Dus Santoni toch te duur voor de geleverde kwaliteit?

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
[Foto's] Levensloop van onze schoenen
Reactie #33 Gepost op: 13 oktober 2006 – 14:57:37
'Duur' is persoonlijk. Ligt er namelijk aan wat je zoekt in een schoen. Een bepaald uiterlijk (en laten we wel wezen, Santoni heeft schitterende modellen), hoe belangrijk vind je duurzaamheid, wil je persé een bepaalde maakwijze, etc. Iedere schoen heeft z'n eigen sterke punten.
Fashion can be bought. Style one must possess.

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.358
    • Bekijk profiel
[Foto's] Levensloop van onze schoenen
Reactie #34 Gepost op: 13 oktober 2006 – 15:00:28
Citaat van: "Bogart"
Dus Santoni toch te duur voor de geleverde kwaliteit?

in vergelijkijng met C&J

Lex

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.667
    • Bekijk profiel
[Foto's] Levensloop van onze schoenen
Reactie #35 Gepost op: 13 oktober 2006 – 15:26:13
Na sommige schokkende beelden in dit topic heb ik ook mijn Santoni's van 1,5 jaar oud op de foto gezet... Gemiddeld 2 a 3 keer per week aangehad..

(ongepoetst met stof en camera van mobiel, maar het ging mij erom om te laten zien dat het er ook nog prima uit kan zien na 1,5 jaar. Net als de schoenen van sergio)



'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.654
    • Bekijk profiel
[Foto's] Levensloop van onze schoenen
Reactie #36 Gepost op: 13 oktober 2006 – 15:34:29
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "Camiceria"
Citaat van: "Huey"


De waterblaasjes van andere paren kreeg ik helaas niet goed op de foto. 't effect is echter dat het leer een beetje gaat bobbelen.


Daar heb ik dus ook veel last van
Bloedirritant vind ik.


Same here! Werkelijk om te  :cry:  dit. Alle drie de paren die ik bezit zijn hier extreem gevoelig voor. 't erge is bovendien dat 't onherstelbaar is. Na een regenbui lijken de schoen gewoon rijp voor de prullenbak, gelukkig trekt 90% van de bulten (want dit zijn het) wel weg en ziet alleen de kritische kijker de aangetaste structuur.

En ik moet bekennen dat het toch niet 't laatste paar is dat ik van S. zal kopen. De schoonheid van sommige paren kan ik niet weerstaan =P~
Dan maar niet dragen als 't regent, hoe belachelijk dit ook klinkt voor schoenen in deze prijsklasse.

Huey

  • Gast
[Foto's] Levensloop van onze schoenen
Reactie #37 Gepost op: 13 oktober 2006 – 15:35:30
Citaat van: "Lex"
Na sommige schokkende beelden in dit topic heb ik ook mijn Santoni's van 1,5 jaar oud op de foto gezet... Gemiddeld 2 a 3 keer per week aangehad..

(ongepoetst met stof en camera van mobiel, maar het ging mij erom om te laten zien dat het er ook nog prima uit kan zien na 1,5 jaar. Net als de schoenen van sergio)

Ik heb ook een aantal paren die werkelijk onberispelijk zijn. Maar... Zo'n wisselende kwaliteit mag niet voor die prijsklasse.

Cornerman

  • Gebruiker
  • Berichten: 698
    • Bekijk profiel
    • http://www.cornerman.net
[Foto's] Levensloop van onze schoenen
Reactie #38 Gepost op: 13 oktober 2006 – 15:36:54
Citaat van: "Mikey Fuoco"


En ik moet bekennen dat het toch niet 't laatste paar is dat ik van S. zal kopen. De schoonheid van sommige paren kan ik niet weerstaan =P~
Dan maar niet dragen als 't regent, hoe belachelijk dit ook klinkt voor schoenen in deze prijsklasse.


Gelukkig regent het zelden in Nederland ;)
Frank Lucas: See, you are what you are in this world. That's either one of two things: Either you're somebody, or you ain't nobody.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.654
    • Bekijk profiel
[Foto's] Levensloop van onze schoenen
Reactie #39 Gepost op: 13 oktober 2006 – 15:41:26
gelukkig heb ik een kantoorbaan :wink:

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
[Foto's] Levensloop van onze schoenen
Reactie #40 Gepost op: 14 oktober 2006 – 00:22:49
Bij mijn geposte paar had ik dat ook even, sinds ik regelmatig met Saphire poets nooit meer last van gehad eigenlijk.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Patrick Bateman

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.474
    • Bekijk profiel
[Foto's] Levensloop van onze schoenen
Reactie #41 Gepost op: 16 oktober 2006 – 20:48:41
Citaat van: "Huey"
Overigens, hier de 'deuk' in mijn Santoni's.





Zo hoort de neus eruit te zien:


Deze schoenen gebruik ik dus niet meer voor normaal gebruik. Hooguit als ik een keer naar een kroeg ga ofzo trek ik ze nog eens aan.



ik heb dus precies een zelfde deuk in de neus van mijn santoni monk. Het is zeer slecht dat een kwaliteitsschoenmaker dit soort prestaties aflevert.

De vraag is wat doe je eraan. ze zien je al aankomen bij de schoenwinkel...
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

Huey

  • Gast
[Foto's] Levensloop van onze schoenen
Reactie #42 Gepost op: 16 oktober 2006 – 22:48:38
Citaat van: "Patrick Bateman"
Citaat van: "Huey"
Overigens, hier de 'deuk' in mijn Santoni's.





Zo hoort de neus eruit te zien:


Deze schoenen gebruik ik dus niet meer voor normaal gebruik. Hooguit als ik een keer naar een kroeg ga ofzo trek ik ze nog eens aan.



ik heb dus precies een zelfde deuk in de neus van mijn santoni monk. Het is zeer slecht dat een kwaliteitsschoenmaker dit soort prestaties aflevert.

De vraag is wat doe je eraan. ze zien je al aankomen bij de schoenwinkel...


Bij Sartoria keken ze me aan en vroegen me wat ik precies wilde. Geld terug hoefde van mij ook weer niet, maar ik wilde gewoon dat ze 't doorspeelden naar Santoni omdat ik dit niet vind kunnen. Maar ze hebben er zelf ook last van. Hans liet me zelfs z'n eigen paar zien waar ook zo'n deuk in zat.

Tsja, voor mij is het moeilijk om dan achter een merk te blijven staan.

Bart

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.016
    • Bekijk profiel
[Foto's] Levensloop van onze schoenen
Reactie #43 Gepost op: 16 oktober 2006 – 22:54:38
Zo'n deuk heb ik dus ook gehad in mijn Santoni's. Het betrof en paar wat ongeveer 1.5 jaar oud was en gemiddeld 1x per week werd gedragen. Ik vond dat niet kunnen en ben terug gegaan naar de zaak waar ik ze gekocht had.
Zij hebben ze opgestuurd naar Santoni, maar de schoenen kwamen terug met de mededeling dat zij er ook niets aan konden doen.
Dat was mijn laatste paar Santoni's wat ik gekocht heb; sindsdien alleen nog C&S.
Stemt rechts en haalt links in

Huey

  • Gast
[Foto's] Levensloop van onze schoenen
Reactie #44 Gepost op: 16 oktober 2006 – 22:55:49
Citaat van: "Bart"
Zo'n deuk heb ik dus ook gehad in mijn Santoni's. Het betrof en paar wat ongeveer 1.5 jaar oud was en gemiddeld 1x per week werd gedragen. Ik vond dat niet kunnen en ben terug gegaan naar de zaak waar ik ze gekocht had.
Zij hebben ze opgestuurd naar Santoni, maar de schoenen kwamen terug met de mededeling dat zij er ook niets aan konden doen.
Dat was mijn laatste paar Santoni's wat ik gekocht heb; sindsdien alleen nog C&S.


Bij mij was het binnen een maand gebeurd! Ik heb er vanaf het begin af aan schoenspanners in gehad en gepoetst met Saphir.

Toen de deuk zich begon te vormen heb ik zelfs bij Danny maatschoenspanners laten maken.