Auteur Topic: [Foto's] Levensloop van onze schoenen  (253501 keer gelezen)

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
[Foto's] Levensloop van onze schoenen
Reactie #15 Gepost op: 12 oktober 2006 – 10:18:57
Citaat van: "Rutger"
Die zien er nog erg mooi uit sergio  =D>

Idd erg mooi onderhouden :). En dit stelt me weer een beetje gerust ;)

Mooie schoen trouwens. Welk type? Zwartjes had ook zoiets dergelijks staan.

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
[Foto's] Levensloop van onze schoenen
Reactie #16 Gepost op: 12 oktober 2006 – 13:08:42
Citaat van: "Fastcruiser"
Citaat van: "Rutger"
Die zien er nog erg mooi uit sergio  =D>

Idd erg mooi onderhouden :). En dit stelt me weer een beetje gerust ;)

Mooie schoen trouwens. Welk type? Zwartjes had ook zoiets dergelijks staan.


Dat is die schoen. Ik heb em ook gezien bij Zwartjes.
This, madame, is Versailles.

Napoleon

  • Gast
[Foto's] Levensloop van onze schoenen
Reactie #17 Gepost op: 12 oktober 2006 – 14:01:31
jammer van die vB spanners sergio :wink:

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
[Foto's] Levensloop van onze schoenen
Reactie #18 Gepost op: 12 oktober 2006 – 17:30:31
Citaat van: "Napoleon"
jammer van die vB spanners sergio :wink:


Vroeg me al af wanneer het iemand ging opvallen. Zijn prima spanners maar de schoenmaker heeft ze alleen met vB logo erop. Mij een zorg.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
[Foto's] Levensloop van onze schoenen
Reactie #19 Gepost op: 12 oktober 2006 – 17:36:01
Citaat van: "Sergio"
Citaat van: "Napoleon"
jammer van die vB spanners sergio :wink:


Vroeg me al af wanneer het iemand ging opvallen. Zijn prima spanners maar de schoenmaker heeft ze alleen met vB logo erop. Mij een zorg.


ahumm.... ik had het gezien!!
Citaat van: "migliore"
Volgens mij zijn dat gewoon gefotoshopte van Bommels...   :wink:
@Serfio: erg fraaie schoen!!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
[Foto's] Levensloop van onze schoenen
Reactie #20 Gepost op: 12 oktober 2006 – 17:39:26
Oh :oops:
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

f430

  • Gebruiker
  • Berichten: 587
    • Bekijk profiel
[Foto's] Levensloop van onze schoenen
Reactie #21 Gepost op: 12 oktober 2006 – 20:27:52
Citaat van: "Sergio"
Citaat van: "Napoleon"
jammer van die vB spanners sergio :wink:


Vroeg me al af wanneer het iemand ging opvallen. Zijn prima spanners maar de schoenmaker heeft ze alleen met vB logo erop. Mij een zorg.


Ik heb een setje van die spanners sergio, uiteraard zijn mijn 'the royal treatment' spanners beter (breder en passen beter) maar voor het geld zijn ze prima.

Avvocato

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.765
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
[Foto's] Levensloop van onze schoenen
Reactie #22 Gepost op: 13 oktober 2006 – 11:35:41
Dezelfde spanners heb je ook van Santoni (hout en met logo), passen perfect in de schoen en kosten slechts 30 dollar (ter vergelijking: houten spannertjes van Sir Max: EUR 70) - ik weet alleen niet of ze ook in Nederland te koop zijn
The man with style, is the man who can smile

Grintoso

  • Gebruiker
  • Berichten: 27
    • Bekijk profiel
Re: Na 1 jaar dragen. C&J vs Santoni.
Reactie #23 Gepost op: 13 oktober 2006 – 11:51:25
Je moet natuurlijk wel appels met appels vergelijken. Vitello vegetale heeft een totaal ander karakter dan Chrome Calf. Het zou fair zijn de Old England kwaliteit van Santoni te vergelijken met C & J. Op deze manier wordt Santoni hier ten onrechte in een kwaad daglicht gesteld.
uality is remembered long after price is forgotten

Peer Gynt

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.287
    • Bekijk profiel
Re: Na 1 jaar dragen. C&J vs Santoni.
Reactie #24 Gepost op: 13 oktober 2006 – 12:51:17
Citaat van: "Grintoso"
Je moet natuurlijk wel appels met appels vergelijken. Vitello vegetale heeft een totaal ander karakter dan Chrome Calf. Het zou fair zijn de Old England kwaliteit van Santoni te vergelijken met C & J. Op deze manier wordt Santoni hier ten onrechte in een kwaad daglicht gesteld.


Misschien handig als je de quote van Nexus er even uithaalt. Iedereen begrijpt dat je doelt op zijn foto's en vergelijking. Scheelt een hoop scrollwerk.

Al kijk ik niet naar de vergelijking tussen de 2 schoenen, dan nog vind ik het bizar. Schoenen van hoge kwaliteit mogen er na een jaar dragen (2-3 keer per week) niet zó uitzien.
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

Huey

  • Gast
Re: Na 1 jaar dragen. C&J vs Santoni.
Reactie #25 Gepost op: 13 oktober 2006 – 12:52:38
Citaat van: "Peer Gynt"
Citaat van: "Grintoso"
Je moet natuurlijk wel appels met appels vergelijken. Vitello vegetale heeft een totaal ander karakter dan Chrome Calf. Het zou fair zijn de Old England kwaliteit van Santoni te vergelijken met C & J. Op deze manier wordt Santoni hier ten onrechte in een kwaad daglicht gesteld.


Misschien handig als je de quote van Nexus er even uithaalt. Iedereen begrijpt dat je doelt op zijn foto's en vergelijking. Scheelt een hoop scrollwerk.

Al kijk ik niet naar de vergelijking tussen de 2 schoenen, dan nog vind ik het bizar. Schoenen van hoge kwaliteit mogen er na een jaar dragen (2-3 keer per week) niet zó uitzien.

Ligt aan het onderhoud natuurlijk. Denk niet dat Nexus z'n schoenen verwaarloosd hoor. Maar suede is (zeker in NL) een heel ander verhaal dan andere typen leer.

Peer Gynt

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.287
    • Bekijk profiel
Re: Na 1 jaar dragen. C&J vs Santoni.
Reactie #26 Gepost op: 13 oktober 2006 – 12:55:54
Citaat van: "Huey"
Ligt aan het onderhoud natuurlijk. Denk niet dat Nexus z'n schoenen verwaarloosd hoor. Maar suede is (zeker in NL) een heel ander verhaal dan andere typen leer.


Zelfs mijn van oude van Liers zien er beter uit na een jaar. Als ik die schoon wilde hebben dan heb ik dat met een goede plens water gedaan. Niet zelden zijn deze schoenen tijdens het fietsen compleet doorweekt geraakt van een onverwachte bui.

Dat suéde anders is dan glad leer is logisch, dat spreek ik niet tegen. Maar ook suéde moet er na een jaar fatsoenlijk uitzien. Zeker van een waxed (of soortgelijk) suede mag te verwachten zijn dat dit minder gevoelig is dan normaal suede volgens mij. Dat sterkt mijn punt alleen maar.
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

Huey

  • Gast
[Foto's] Levensloop van onze schoenen
Reactie #27 Gepost op: 13 oktober 2006 – 13:01:37
Overigens, hier de 'deuk' in mijn Santoni's.

Die heb ik net even snel gefotografeerd. Deze zat er binnen een maand na aankoop in en is nooit meer weggegaan. Danny heeft nog een goede poging gedaan maar het mocht niet baten.



Zo hoort de neus eruit te zien:


Deze schoenen gebruik ik dus niet meer voor normaal gebruik. Hooguit als ik een keer naar een kroeg ga ofzo trek ik ze nog eens aan.

De waterblaasjes van andere paren kreeg ik helaas niet goed op de foto. 't effect is echter dat het leer een beetje gaat bobbelen. Na de aankoop van 9 of 10 paar Santoni's voel ik me lichtelijk bekocht zeg maar. Als 3/4 paar al snel gebreken vertonen. Helaas niet snel genoeg om me voor andere aankopen te behoeden. Maar goed, denk dat ik een paar Scafora koop en kijk hoe die bevallen en anders van EG. Saint Crispins zit fantastisch en blijft perfect. Maar esthetisch is het ook weer niet alles.

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
[Foto's] Levensloop van onze schoenen
Reactie #28 Gepost op: 13 oktober 2006 – 13:05:25
Citaat van: "Huey"


De waterblaasjes van andere paren kreeg ik helaas niet goed op de foto. 't effect is echter dat het leer een beetje gaat bobbelen.


Daar heb ik dus ook veel last van
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Huey

  • Gast
[Foto's] Levensloop van onze schoenen
Reactie #29 Gepost op: 13 oktober 2006 – 13:06:33
Citaat van: "Camiceria"
Citaat van: "Huey"


De waterblaasjes van andere paren kreeg ik helaas niet goed op de foto. 't effect is echter dat het leer een beetje gaat bobbelen.


Daar heb ik dus ook veel last van
Bloedirritant vind ik.