Auteur Topic: [Foto's] Levensloop van onze schoenen  (267262 keer gelezen)

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Foto's] Levensloop van onze schoenen
Reactie #135 Gepost op: 08 mei 2007 - 21:01:56
Citaat van: "Jim"
Met die vouwen in Santoni heb ik zelf ook ervaring, is vaak het gevolg van de verkeerde maat(te groot of te breed).
Ik kocht in het verleden mijn Santoni's bij zo'n bekende pakkenzaak waar geen verstand van zaken is op het gebied van schoenen.
Zonde van mijn geld geweest!
Toen ik bij Eduard van Sir Max terecht kwam was dat afgelopen.
Waar heb je de schoenen gekocht?

Ik heb de schoenen bij Manwood gekocht. Eduard heeft mij later verteld dat er een heel klein beetje te veel ruimte was bij de wreef, misschien verklaart dat de plooi. Hij had het er over om een klein inlegzooltje te plaatsen zodat de wreef beter opgevuld wordt. Misschien moet ik dat dan maar meteen laten doen!

Ik blijf het wel vreemd vinden dat zulke plooien zich al na één middagje hebben gevormd. De schoenspanner vult de schoen trouwens prima op: slechts de punt van de schoen wordt niet opgevuld, maar dat is normaal.

Ik heb de schoenen perfect onderhouden met Medaille d'Or producten, daar zal het zeker niet aan liggen. Verder was dit de eerste keer dat ik erop gelopen heb.
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #136 Gepost op: 08 mei 2007 - 21:32:54
Met die vouwen in Santoni heb ik zelf ook ervaring, is vaak het gevolg van de verkeerde maat(te groot of te breed).
Ik kocht in het verleden mijn Santoni's bij zo'n bekende pakkenzaak waar geen verstand van zaken is op het gebied van schoenen.
Zonde van mijn geld geweest!
Toen ik bij Eduard van Sir Max terecht kwam was dat afgelopen.
Waar heb je de schoenen gekocht?

Die ervaring heb ik zelf ook!
De juiste maat is erg belangrijk voor een mooi verloop van de breuklijnen.
En toch ben ik van mening dat je bij EG voor 700 Euro veel meer kwaliteit krijgt dan bij Santoni.

Jim

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #137 Gepost op: 08 mei 2007 - 21:54:38
Het is jammer dat dit gebeurd. Ik heb begrepen dat er bij Santoni op verschillende kwaliteitsniveau's schoenen vervaardigd kunnen worden.
Dat verschil zit vooral in de leerkwaliteit, binnenvoering, maakwijze, etc.
Eduard heeft mij uitgelegd dat je echt verstand van schoenen, leesten en maakwijzen moet hebben om goede kwaliteits schoenen in te kunnen kopen en aan klanten te kunnen adviseren of zelfs af te raden. Dat is helaas niet in elke winkel het geval.
Zoals ik net al aangaf is dit mij ook overkomen. De komst van een winkel als Sir Max was voor mij dan ook een geschenk uit de hemel, daar ik niet de makkelijkste voeten heb. Bovendien werk ik vlakbij en dat maakt het wel een stuk makkelijker natuurlijk. Ik weet niet of jij in de buurt bij Eduard zit, maar ik denk dat je bij hem altijd terecht kunt. Hij heeft voor een aantal van mijn vrienden ook hun schoenencollectie op orde gebracht.
Ik ben zelf overgestapt op Saint Crispin's. Daar heb ik met mijn voeten meer mogelijkheden.Voor mij een te gekke ervaring.

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #138 Gepost op: 08 mei 2007 - 22:06:21
Helaas woon ik niet dichtbij SirMax, maar ik ga er zeker binnenkort naar toe om advies in te winnen. Ik heb nog maar één keer op de schoenen gelopen, dus ik wil de "schade" zo veel mogelijk beperken.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #139 Gepost op: 08 mei 2007 - 22:08:27
De schoen zoals weergegeven op de foto, is dit met de spanner erin?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Huey

• Gast
Reactie #140 Gepost op: 08 mei 2007 - 22:09:51
Ik kom er steeds meer achter dat de beste prijs/kwaliteit verhouding gaat naar Crockett & Jones. Ik heb schoenen van Santoni, C&J, Edward Green en Saint Crispins. EG en SC zijn eigenlijk net té duur vind ik. C&J is vrij redelijk geprijsd en altijd goed.

Danny

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #141 Gepost op: 08 mei 2007 - 22:16:23
Citaat van: "Huey"
Ik kom er steeds meer achter dat de beste prijs/kwaliteit verhouding gaat naar Crockett & Jones. Ik heb schoenen van Santoni, C&J, Edward Green en Saint Crispins. EG en SC zijn eigenlijk net té duur vind ik. C&J is vrij redelijk geprijsd en altijd goed.

Ik onderschrijf dit volledig...

Jim

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #142 Gepost op: 08 mei 2007 - 22:19:52
Ja Huey, ben ik volledig met jou eens, een flink aantal vrienden van mij zweren bij Crockett & Jones. Maar als je een speciaal paar schoenen wil laten maken kom je bij Crockett & Jones ook op een hoger bedrag uit.
Bovendien heb ik zoals gezegd niet de makkelijkste voeten en ben dan ook meer dan gelukkig met een merk als Saint Crispin's waar het voor mij mogelijk is om aanpassingen te laten verrichten met behoud van een hele mooie belijnig voor een aantrekkelijke prijs.

Danny

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #143 Gepost op: 08 mei 2007 - 22:25:09
Ja Huey, ben ik volledig met jou eens, een flink aantal vrienden van mij zweren bij Crockett & Jones. Maar als je een speciaal paar schoenen wil laten maken kom je bij Crockett & Jones ook op een hoger bedrag uit.
Bovendien heb ik zoals gezegd niet de makkelijkste voeten en ben dan ook meer dan gelukkig met een merk als Saint Crispin's waar het voor mij mogelijk is om aanpassingen te laten verrichten met behoud van een hele mooie belijnig voor een aantrekkelijke prijs.

Dat is nieuw voor mij... volgens mij kan je geen schoenen op aanvraag laten maken bij Crockett and Jones...

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #144 Gepost op: 08 mei 2007 - 22:25:59
Citaat van: "Danny"

Dat is nieuw voor mij... volgens mij kan je geen schoenen op aanvraag laten maken bij Crockett and Jones...

Jawel dat kan zeker wel, dat staat o.a. vermeld op de Franse web site van C&J.

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #145 Gepost op: 08 mei 2007 - 22:26:27
Citaat van: "Sergio"

Jah, er zit een schoenspanner in.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #146 Gepost op: 08 mei 2007 - 22:26:51
Ik denk dat hij op MTO doelt. Wat natuurlijk niet echt een officieële dienst is.

Vanità - modern tailors

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #147 Gepost op: 08 mei 2007 - 22:27:46
Citaat van: "foto010101"

Dan vraag ik me ook af of deze wel voldoende vult op die plek. Mijn schoenen met spanners er in staan dan veel "strakker".

Vanità - modern tailors

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #148 Gepost op: 08 mei 2007 - 22:32:47
Citaat van: "foto010101"

Dan vraag ik me ook af of deze wel voldoende vult op die plek. Mijn schoenen met spanners er in staan dan veel "strakker".

Ik kan me goed voorstellen dat je dat concludeert naar aanleiding van de foto's. Toch heb ik het gevoel dat ze goed worden opgevuld. Het lijkt me dan maar het beste zo snel mogelijk naar SirMax te gaan om daar advies in te winnen.

Huey

• Gast
Reactie #149 Gepost op: 08 mei 2007 - 22:46:31

Ik vind Saint Crispins zelf een beetje lomp. De Seamless (die ik zelf heb) vind ik nog wel OK. Maar qua stijl toch niet echt wat ik zoek. Het zijn wel veruit de comfortabelste schoenen die ik heb.