Auteur Topic: Mouw- en pijplengte  (79139 keer gelezen)

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Mouw- en pijplengte
Reactie #90 Gepost op: 11 april 2008 - 21:01:41
Inderdaad -- ontopic dus weer please
Fashion can be bought. Style one must possess.

DaanL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mouw- en pijplengte
Reactie #91 Gepost op: 12 april 2008 - 20:04:34
Pijplengte: Afzoomen zodat de voorkant van de pijp net op de schoen rust zonder knik. Uiteraard zien je dan vanuit zijaanzicht en achteren een klein beetje sok, maar hoogwater kan je het niet noemen.

Mouwlengte: 1-1,5 cm manchet vind ik het mooist, lekker subtiel.

Samuel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mouw- en pijplengte
Reactie #92 Gepost op: 15 april 2008 - 09:53:49
Beetje offtopic, maar wat is de gewenste mouwlengte voor een overcoat?

DaanL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mouw- en pijplengte
Reactie #93 Gepost op: 15 april 2008 - 09:55:10
Beetje hetzelfde als de mouwlengte voor een shirt?

Arrow

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mouw- en pijplengte
Reactie #94 Gepost op: 15 april 2008 - 12:25:02
Kunnen er niet nog eens wat foto's geplaatst worden betreffende de juiste mouw- en beenlengte pak (en shirt)? Of wellicht een schematische tekening?/ Dit kan je dan meenemen als je een pak koopt om dat nog een aan een verkopende partij duidelijk te maken. Dit is nl. niet altijd even makkelijk :? (voor de verkopende partij wel te verstaan)

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mouw- en pijplengte
Reactie #95 Gepost op: 15 april 2008 - 12:36:20
Citaat van: "DaanL"
Beetje hetzelfde als de mouwlengte voor een shirt?

Ligt er natuurlijk aan of je er wel of geen jasje onder gaat dragen.
Denk dat met jasje  al gauw te kort wordt.

Arrow

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mouw- en pijplengte
Reactie #96 Gepost op: 15 april 2008 - 12:53:58
Die 18 a 19 cm bij de pijpen, die jullie hier aanbevelen, die is gemeten als je de pijpuiteinden tegen elkaar samenvouwd en daar de breedte meet? Dus niet de diameter van de cirkel als je de pijp rond maakt.  :wink: Deze maatvoering heeft toch ook te maken hoe groot en/of klein je bent?

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mouw- en pijplengte
Reactie #97 Gepost op: 15 april 2008 - 12:59:43
Broek plat neerleggen, en uiteinde opmeten.
Vuistregel: Pijpbreedte: 2/3 x schoenmaat( in cm.)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mouw- en pijplengte
Reactie #98 Gepost op: 15 april 2008 - 12:59:56
Citaat van: "Arrow"
Die 18 a 19 cm bij de pijpen, die jullie hier aanbevelen, die is gemeten als je de pijpuiteinden tegen elkaar samenvouwd en daar de breedte meet? Dus niet de diameter van de cirkel als je de pijp rond maakt.  :wink: Deze maatvoering heeft toch ook te maken hoe groot en/of klein je bent?

De omtrek is het dubbele van 18 of 19 zoals je al aangeeft. De breedte van de dubbelgevouwen pijp wordt bedoeld.

Een en ander heeft voor een groot deel te maken met eigen voorkeuren en lichaamsomvang.

Om een voorbeeld te geven; ik ben ca. 1.79 en draag m'n broeken vrij kort en dan is 18 cm. naar mijn voorkeur nog een centimertje te ruim.

Camiceria is een centimeter of 10 langer dan ik ben, draagt z'n broeken nog korter en wél op 18cm, maar dat toont dan nog weer (een stuk) slanker dan als ik 'm op 18 draag.

Van manchetten zie ik graag een centimeter of twee onder de mouw van het jasje vandaan komen.

Arrow

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mouw- en pijplengte
Reactie #99 Gepost op: 15 april 2008 - 18:21:33
Citaat van: "Mikey Fuoco"
Citaat van: "Arrow"

De omtrek is het dubbele van 18 of 19 zoals je al aangeeft. De breedte van de dubbelgevouwen pijp wordt bedoeld.

Een en ander heeft voor een groot deel te maken met eigen voorkeuren en lichaamsomvang.

Om een voorbeeld te geven; ik ben ca. 1.79 en draag m'n broeken vrij kort en dan is 18 cm. naar mijn voorkeur nog een centimertje te ruim.

Camiceria is een centimeter of 10 langer dan ik ben, draagt z'n broeken nog korter en wél op 18cm, maar dat toont dan nog weer (een stuk) slanker dan als ik 'm op 18 draag.

Van manchetten zie ik graag een centimeter of twee onder de mouw van het jasje vandaan komen.

Kijk aan deze info heb ik wat aan. Ik ben zelf 1.76, dus ik zal ook wel naar de 17 a 16,5 cm moeten schat ik zo in.

Wat is nu pecies de definitie van vrij kort tot nog korter? Zijn hier voorbeelden en/of maten van?

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mouw- en pijplengte
Reactie #100 Gepost op: 15 april 2008 - 18:35:42
:shock:

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mouw- en pijplengte
Reactie #101 Gepost op: 15 april 2008 - 18:41:48
Volgens mij hoeft dat helemaal niet zo small denk dat 19 of 18 ruim voldoende is.

InMotion

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mouw- en pijplengte
Reactie #102 Gepost op: 15 april 2008 - 18:46:33
16 cm is érg strak. Ik heb (als jongere student) een skinny jeans zoals dat zo 'mooi' heet. Deze is echt retestrak en heeft 15 cm pijpen welke echt heel strak zijn. Of deze breedte ook geschikt is voor een pantalon of 'casual trousers' betwijfel ik..

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mouw- en pijplengte
Reactie #103 Gepost op: 15 april 2008 - 19:05:06
18 cm is voor mij de max, anders krijg ik m niet over mn kuiten heen. :lol:
This, madame, is Versailles.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Mouw- en pijplengte
Reactie #104 Gepost op: 15 april 2008 - 19:06:21
Precies smaller zal je niet moeten gaan anders krijg je er een paardrijbroek idee van.