Auteur Topic: Mouw- en pijplengte  (74745 keer gelezen)

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Mouw- en pijplengte
Reactie #15 Gepost op: 13 december 2004 – 21:56:38
Kan natuurlijk niet de bedoeling zijn als je daar speciaal om hebt gevraagd  :?
Fashion can be bought. Style one must possess.

Elmer

  • Gebruiker
  • Berichten: 373
    • Bekijk profiel
Mouw- en pijplengte
Reactie #16 Gepost op: 13 december 2004 – 22:01:23
Maar het hoort toch ook niet?
Ik weet er zelf nog niet alteveel vanaf maar heb toen gewoon geluisterd naar die kerel zijn advies en gezegd wat ik zelf mooi vond.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Mouw- en pijplengte
Reactie #17 Gepost op: 13 december 2004 – 22:45:07
Misschien kunnen we eens zien hoe hoog of laag die pijp van zijn broek is.Weten we meteen of het goed is .
Support your local Mikey Fuoco chapter.

guest45

  • Gast
Mouw- en pijplengte
Reactie #18 Gepost op: 13 december 2004 – 22:46:38
Ik heb net een nieuw pak en overweeg de mouwen te laten inkorten....
Zowel de verkopers (T&C) als mijn vonden het jasje goed zitten, maar ik vind de mouwen dus te lang....
als ik recht sta en mijn armen recht naar beneden doe komt het jasje precies tot aan de nagelriem van mijn duim :) ...maar de manchetten van mijn hemden zijn dan allemaal net wel/net niet zichtmaar.
als ik ha bewegen worden ze meer zichtbaar maar niet meer dan 1 cm ofzo...
Zal ik het pak eerst een paar keer dragen en naar de stomerij brengen voordat ik het evt laat inkorten? of klinkt het alsof het niet ingekort moet worden en hou ik van te korte mouwen?
Ik vind het zelf een gaaf pak en kan het niet uitstaan dat het een "flaw" heeft....
Het is trouwens niet zo erg als bij de D&G dude.  (Dress-for-less als ik me goed herinner? wel een tijdje terug...vond die smoking wel wat hebben....valt lekker op tussen al het donkere... :lol: )

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Mouw- en pijplengte
Reactie #19 Gepost op: 13 december 2004 – 22:56:19
Stomen zal niet helpen.Gewoon inkorten als je dat zelf vind.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Mouw- en pijplengte
Reactie #20 Gepost op: 14 december 2004 – 00:02:16
Citaat van: "Chris"
Ik heb net een nieuw pak en overweeg de mouwen te laten inkorten....
Zowel de verkopers (T&C) als mijn vonden het jasje goed zitten, maar ik vind de mouwen dus te lang....
als ik recht sta en mijn armen recht naar beneden doe komt het jasje precies tot aan de nagelriem van mijn duim :) ...maar de manchetten van mijn hemden zijn dan allemaal net wel/net niet zichtmaar.
als ik ha bewegen worden ze meer zichtbaar maar niet meer dan 1 cm ofzo...
Zal ik het pak eerst een paar keer dragen en naar de stomerij brengen voordat ik het evt laat inkorten? of klinkt het alsof het niet ingekort moet worden en hou ik van te korte mouwen?
Ik vind het zelf een gaaf pak en kan het niet uitstaan dat het een "flaw" heeft....
Het is trouwens niet zo erg als bij de D&G dude.  (Dress-for-less als ik me goed herinner? wel een tijdje terug...vond die smoking wel wat hebben....valt lekker op tussen al het donkere... :lol: )


De lengte van een jasje staat inprincipe natuurlijk los van de mouwlengte -al moet het wel in harmonie zijn. De mouwlengte is afhankelijk van je persoonlijke voorkeur. Nederlanders dragen erg lang, Engelsen gaan voor 1 a 2 cm van het manchet tonen en Italianen gaan weer iets korter. Napolitaanse dracht, waar ikzelf groot fan van ben, gaat extreem kort, maar daar moet je van houden.
Kijk in ieder geval uit, want korter maken is makkelijker dan langer maken...
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Mouw- en pijplengte
Reactie #21 Gepost op: 14 december 2004 – 00:07:37
Dat heb je goed gezegd eenmaal kort is kort daarom goed over na denken wat je wil..
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Mouw- en pijplengte
Reactie #22 Gepost op: 14 december 2004 – 00:07:58
Citaat van: "gusto napolitano"
Misschien kunnen we eens zien hoe hoog of laag die pijp van zijn broek is.Weten we meteen of het goed is .


Gusto,

ik neem aan dat ik jou ook moet kwalificeren als liefhebber van extreem korte mouwen en pijpen?

Even voor de duidelijkheid: ik ga wel uit van een zeer smalle pijp en mouw (we zijn geen Amerikanen)!
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Mouw- en pijplengte
Reactie #23 Gepost op: 14 december 2004 – 00:12:35
Citaat van: "Camiceria"
Citaat van: "gusto napolitano"
Misschien kunnen we eens zien hoe hoog of laag die pijp van zijn broek is.Weten we meteen of het goed is .


Gusto,

ik neem aan dat ik jou ook moet kwalificeren als liefhebber van extreem korte mouwen en pijpen?

Even voor de duidelijkheid: ik ga wel uit van een zeer smalle pijp en mouw (we zijn geen Amerikanen)!
Ik draag ze kort en iets minder kort het ligt aan de schoenen die ik er onder draag als ik een pak koop.Inderdaad kort is alleen mooier als de pijp smal is en niet te groot danwel groot.Kom voor zaken wel eens in amerika en dan zie je kort en een wijde pijp.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Mouw- en pijplengte
Reactie #24 Gepost op: 14 december 2004 – 00:21:11
Citaat
Ik draag ze kort en iets minder kort het ligt aan de schoenen die ik er onder draag als ik een pak koop.Inderdaad kort is alleen mooier als de pijp smal is en niet te groot danwel groot.Kom voor zaken wel eens in amerika en dan zie je kort en een wijde pijp.


Maar dat zijn dan ook fijne double pleated broeken natuurlijk :D

Hoe denk je over de kleur kousen - buiten de standaard regeld-? Persoonlijk vind ik het leuk af en toe kousen in knallende kleuren te dragen om het wat speels te houden. Als London-man lijkt me dat dat jou moet aanspreken Gusto...
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Mouw- en pijplengte
Reactie #25 Gepost op: 14 december 2004 – 00:23:49
Ikzelf zie de kousen toch als verlenging van de broek; dus probeer de kleur van kous en broek te coördineren.
Fashion can be bought. Style one must possess.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Mouw- en pijplengte
Reactie #26 Gepost op: 14 december 2004 – 00:27:44
Citaat van: "Nexus"
Ikzelf zie de kousen toch als verlenging van de broek; dus probeer de kleur van kous en broek te coördineren.
grijs en blauw kan altijd onder een pak ....en ja zo nu en dan eens een paar fel gekleurde kan op zijn tijd geen kwaad.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Mouw- en pijplengte
Reactie #27 Gepost op: 14 december 2004 – 00:30:44
Meestal ook wel voor de combi hoor, maar af en toe...

Misschien wat off-topic, maar zijn er adressen in Nederland waar ze kousen in knalkleuren verkopen (behalve die Etro bij Oger)? Koop ze eigenlijk alleen maar in London bij T&A of New & Lingwood.
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Mouw- en pijplengte
Reactie #28 Gepost op: 14 december 2004 – 00:34:29
Zou dat zo niet weten misschien bij english hatter of herzog.Nederland heeft niet veel keus zoals je wel weet.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Mouw- en pijplengte
Reactie #29 Gepost op: 14 december 2004 – 00:45:22
Grazie!

(Hatter heeft alleen 'saaie' knalkleuren -> bordeauxrood etc, Herzog ga ik kijken)
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'