Auteur Topic: Mouw- en pijplengte  (79143 keer gelezen)

Malder

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Mouw- en pijplengte
Reactie #135 Gepost op: 09 augustus 2013 - 11:25:25
Had nog gelezen dat de split van de mouw ook weleens verder ingeknipt kan worden en het geheel dan iets naar achter kan worden verplaatst?

Was nu €100 kwijt aan pantalon inkorten, tailleren, armsgat uitdiepen en mouw inkorten. Beetje normale prijs?

Malder

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #136 Gepost op: 09 augustus 2013 - 11:25:42
Okee morgen is de coupeuse er weer. Zou het morgen eens voorstellen. Naar boven verplaatsen hoe doen ze dat dan precies, want er zit al wel stiksel op de plaats waar een gat moet komen.

Sorry voor de vragen, maar heb er weinig verstand van ;).

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #137 Gepost op: 09 augustus 2013 - 11:33:51
Stiksel trekken ze eruit, zie je (meestal) weinig tot niets meer van (afhankelijk van de stof dus). Daarna brengen ze nieuw stiksel aan op de plek waar de knoop moet komen. Meestal blijven je knoopsgaten overigens gewoon dicht, tenzij je maatwerk hebt. Open knoopsgaten op RTW is voor kneuzen  :wink:

Broek inkorten (blinde zoom): ongeveer een tientje
Mouw inkorten met verplaatsen 'knoopsgaten': 20-25 euro
Innemen jasje langs zijnaden: 30-35 euro

Dat vind ik ongeveer normale prijzen voor goed kleermakerswerk. Bij de Turk om de hoek kan het goedkoper. Armsgat uitdiepen weet ik niet, geen ervaring mee.

Malder

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #138 Gepost op: 09 augustus 2013 - 11:38:25
Dan heb ik iets teveel betaald, maar het is in een winkel waar ik het pak niet heb gekocht (was in Barcelona). Dus snap dat zij er niet op zitten te wachten.
Voor kneuzen zelf  :roll:. Ik zou het morgen eens voorstellen. De Turk om de hoek doe ik voor simpele zaken, maar hij praat niet zo goed Nederlands. Maatje van mij werkt in die kledingzaak laat hem even foto maken. Post ik hem wel eventjes.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #139 Gepost op: 09 augustus 2013 - 11:44:42
Ik overdrijf hoor, je moet lekker zelf weten of je ze laat openmaken. Maar het 'hoeft' in ieder geval niet!

Ben benieuwd naar de foto. Welk merk/atelier is het pak?

Malder

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #140 Gepost op: 09 augustus 2013 - 11:52:58
Hij maakt alleen een foto van de mouw een volledige foto zou ik weleens plaatsen als ik het aan heb1 Het merk is Massimo Dutti.

Ik ben zelf 1.80, maar pas geen normale 46-48 pakken, omdat ik nogal aardige schouders heb van het sporten. Hierdoor heb ik in Barcelona een pak maat 52 aangeschaft. Doordat Spanjaarden en Portugezen niet heel groot zijn is deze maar 1cm langer dan een pak 44 van Suit Supply dat ik nog heb.
Ook kon ik los mijn broek kiezen. Dus heb volgens mij 52 colbert met 44 of 46 broek.

Hierdoor zijn de mouwen wel te lang net als de taille die te breed is.

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #141 Gepost op: 09 augustus 2013 - 12:08:47
heb volgens mij 52 colbert met 44 of 46 broek.

Don't skip leg day!

Malder

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #142 Gepost op: 09 augustus 2013 - 12:10:12
Don't skip leg day!

Die opmerking had ik al verwacht. Doe ik ook niet. Maar de ene maatvoering is de andere niet..

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #143 Gepost op: 09 augustus 2013 - 12:12:28

Malder

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #144 Gepost op: 10 augustus 2013 - 17:25:05
Net even langs geweest. Ze is bang dat als ze de stiksels eruit trekt ze het er niet uitgeperst krijgt. Dit omdat het een fijne stof is. Verder hebben ze niet de machine om de juiste knoopsgaten te maken, dus daar heb ik sowieso een adres voor nodig. Graag jullie mening of adviezen.

Laatst bewerkt op: 10 augustus 2013 - 17:53:34 door Malder

Malder

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #145 Gepost op: 12 augustus 2013 - 22:39:59
Eerst veel reacties en nu een foto en geen reacties. Iemand tips?

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #146 Gepost op: 13 augustus 2013 - 09:59:23
Ik had het nieuwe bericht niet gezien, anders had ik meteen wel even gereageerd.

Stof ziet er naar mijn mening uit alsof je de stiksels er zonder al te veel sporen uit moet kunnen krijgen. De stof doet op het scherm wel een klein beetje polyester-achtig aan, zit dat erin? Maakt verder niet uit denk ik, hoewel ik daar zelf geen ervaring mee heb.

Verder lijkt het alsof je nu veel meer dan 4 cm hebt tussen de knopen en het einde van de mouw, of is dat optisch bedrog? Wellicht is het niet eens nodig om de knopen te verplaatsen voor het inkorten, of je kunt natuurlijk genoegen nemen met 3 knopen (ook geen ramp, zeker niet bij een Massimo Duti-pak, met alle respect).

Hoe dan ook, het klinkt eerlijk gezegd alsof je een niet al te beste kleermaker te pakken hebt. Ik weet dat Uniek in Rotterdam voor dit klusje echt z'n hand niet zou omdraaien en ik waag te betwijfelen dat zij de enige zijn die dit kunnen.

Spit even het betreffende topic door op SF en zoek een nieuwe kleermaker.

Malder

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #147 Gepost op: 13 augustus 2013 - 10:12:55
Dank je voor je bericht. Het is een s130 stof met enkel wol.

Op deze foto heb ik de mouw geplaatst die niet afgespeld is.
Qua afwerking en stof heb ik pakken gezien die 2x zo duur zijn en minder mooi.
Maar snap dat er mensen op dit forum zijn die veel duurdere pakken hebben.

Ik wil overigens helemaal geen sporen zien, dat vind ik niet mooi.
Heb er ook nog aan gedacht het pak bij de schouders korter te laten maken.
Dan hoeft er niets aan de mouwen te gebeuren.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #148 Gepost op: 13 augustus 2013 - 10:21:44
Ben wel benieuwd naar de afwerking van dat pak dan. Doe eens een foto van de schouders en revers  :)

Het blijft inderdaad een kleine 'gok', maar wel eentje die ik zelf al vaak zat heb genomen met nog fijnere stofjes (o.a. katoen/zijde-mix van Attolini) met positief resultaat. Het enige jasje waar ik ooit 'sporen' op heb gezien was een bovengemiddeld glanzende katoen/wol-mix van Caruso en zelfs daar was het minimaal. Puur wol moet gewoon goed gaan, lijkt me.

Maar goed, vanuit de schouders inkorten is natuurlijk ook een optie. Lijkt mij persoonlijk wel wat riskanter (schouders zijn een nogal belangrijk deel van het pak en je gaat hoe dan ook een verschil zien/voelen na afloop, is mij verteld - al is het maar omdat de mouw bij je bovenarm iets smaller zal worden).

Ik zou zelfs de kleermaker van Uniek niet aan m'n geile Italiaanse spalla's laten zitten, laat staan een kleermaker die niet eens knoopsgaten op een mouw kan stikken.  :?

Malder

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #149 Gepost op: 13 augustus 2013 - 11:14:47
Het aanpassen bij m'n schouders gaat hem dus niet worden. Al is het maar omdat ik er nu net inkom bij m'n bovenarmen. Ik heb gezegd dat ze kunnen tailleren en m'n broek inkorten afhankelijk van de prijs die ik zo hoor.