Beste dames en heren van het goede leven,
sinds enkele dagen lees ook ik mee op dit forum. Alvorens een vraag in een ander topic te deponeren leek het me echter wel zo netjes om mijzelf eerst fatsoenlijk te introduceren. Hoewel ik al mijn hele leven een voorliefde voor mooie (en daardoor helaas vaak dure) dingen heb, heb ik helaas nog geen uitgebreide garderobe vol mooie pakken en hemden hangen. Inmiddels ben ik 24 en vorig jaar afgestudeerd in de Bedrijfskunde. Daarna direct gestart in mijn eerste fulltime baan, waar de dresscode vrij casual was. Volgende maand start ik echter in een nieuwe baan waarbij ik dagelijks met klanten in binnen- en buitenland om tafel zal zitten, en zodoende ben ik bezig met het uitbreiden van mijn garderobe en kwam ik op dit forum terecht.
Mijn huidige collectie bestaat uit;
- een (zeer) donkergrijs, 'slank' pak van Drykorn. (Tijdens de campagne voor de afgelopen verkiezingen kwam ik te weten dat Diederik Samsom tegenwoordig zijn pakken in dezelfde zaak in Leiden koopt 8-[ ).
- een navy blauw MtM pak van Tessuto Divino
- een antractiet pak van Strellson
- verder nog een lichtgrijs 'pak' (het mag de naam niet eens dragen) van Falabella, maar deze draag ik echt nooit meer.
- een aantal basic witte overhemden zonder al te veel tierlantijnen, zowel met als zonder dubbel manchet.
- een lichtpaars overhemd
- twee blauwe overhemden
- zwart paar lage Van Lier schoenen
- bruin paar Giorgio halfhoog
- bruin paar halfhoog Van Lier
- een stuk of 10 paar mooie sokken
verder nog enkele nette vestjes, een shitload aan (overbodige) manchetknopen en een flinke collectie dassen (grotendeels effen, sommige met een subtiel patroon).
Allemaal niet echt high-end, maar voor de afgelopen jaren voldeed het. De komende tijd wil ik deze collectie zoals gezegd - ook met het oog op de nieuwe baan - gaan uitbreiden, te beginnen met twee nieuwe pakken, enkele chino's en een paar suede schoenen.
Heb de afgelopen dagen al veel opgestoken over full-canvas, geplakte pakken etc., waarvoor dank, en zal de topics hier met veel plezier blijven lezen!
P.S. lees hier veel over Suit Supply, maar helaas (gezien mijn budget) heb ik er niet zoveel mee. Ik vind het er vaak prachtig uitzien op de site, maar in de realiteit vind ik het er vaak niet mooi uitzien. Ik woon op een steenworp afstand van een prachtige SuSu in Leiden, maar helaas zijn ze er ook nog eens niet aardig.