Auteur Topic: Voorsteltopic  (2027687 keer gelezen)

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Re: Voorsteltopic
Reactie #5355 Gepost op: 04 juni 2012 - 08:32:00
Welkom heren.

Na Sherlock, nu zijn Watchson nog.  :wink:
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5356 Gepost op: 04 juni 2012 - 08:52:01
Wie?

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #5357 Gepost op: 04 juni 2012 - 08:55:30
Zijn horlogezoon, duh.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5358 Gepost op: 04 juni 2012 - 08:58:52
 :oops:

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #5359 Gepost op: 04 juni 2012 - 09:00:53
 :lol:

Welkom speurneus!
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #5360 Gepost op: 04 juni 2012 - 09:10:00
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Kes

• Bekijk profiel
Reactie #5361 Gepost op: 09 juni 2012 - 12:44:30
Heren,

Om te beginnen een woord van dank voor de vele kennis die ik dankzij jullie in de afgelopen heb kunnen opdoen. Ik lees al zo rond 2005 af en aan mee op het forum en nu toch maar eens de moeite genomen om te registreren om ook bij te kunnen dragen aan de (kleding-) feestvreugde.

Professioneel gezien ben ik alweer 2 jaar verbonden aan een internationaal strategie adviesburo waar richt ik me op de doorvertaling van strategische plannen naar organisatieontwerpeb, FTE business cases, benefits tracking, etc. Daarvoor in verschillende vormen actief geweest in het adviesvak, maar nu toch eindelijk de juiste constellatie en plek gevonden.

Wat betreft kleding ben ik ook een nomade geweest, het is ooit begonnen met MTM van Suit Supply (niet heel denderend enthousiast over). Totdat ik voor zaken in Hong Kong was en daar een compleet bespoke pak heb laten maken bij http://www.wwchan.com/. Sindsdien verschillende dingen geprobeerd in NL, van Caruso MTM bij Oger tot een aantal pakken bij New Tailor in Utrecht. Van good to great, maar het is nooit beter geweest dan mn eerste bespoke ervaring. Qua shirts een identiek verhaal, verschillende addressen met verschillende mates van succes. Wat betreft schoenen is het simpel: Goodyears van Santoni.

Daarnaast een speciale vermelding van mijn meest dierbare kledingbezit: een IWC Pilot Chronograph uit 2010.

vrgr, Kes

Mediaman

• Gast
Reactie #5362 Gepost op: 09 juni 2012 - 20:26:27
Welkom.

Zou graag een keer foto's willen zien van het Ww Chan pak.

Mocht je tijd en zin hebben,..  :wink:

E

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5363 Gepost op: 10 juni 2012 - 22:35:51
Zoals de meesten nieuwe leden hier, was ik ook enige tijd een lezer (hoogstens maanden overigens). Ben begin twintig en vooral bezig met de basis van mijn kleerkast. Enerzijds merk ik dat lezen/leren op dit vlak enkel verslavend en gevaarlijk is, met de kennis die je opdoet alhier, denk je immers wel twee keer na voordat je een kledingsstuk daadwerkelijk koopt.

Momenteel ben ik bezig met de goede balans te zoeken tussen kwaliteit en prijs. Vanaf welke prijs is de kwaliteit goed genoeg, zonder dat ik een te dure en bovenal verwende smaak kweek. Ik ben nog jong, dus het is slimmer om er wat naïever in te stappen (wat verdomde lastig is als je al enige kennis hebt). Klimmen op de ladder is altijd fijner dan dalen en zal bij iedere stap weer voldoening geven. Gaarne mij tot op zekere hoogte dus naïef te laten, verder doe ik hier graag tips op (daar staan de topics vast al vol mee), hoe ik dit het beste kan verwezenlijken.

Mediaman

• Gast
Reactie #5364 Gepost op: 10 juni 2012 - 22:38:35
Welkom.

Door slim te kopen, lees in de sale, via Yoox, Shop The Finest, Piustyle e.d. kun je veel  'waarde' toevoegen aan je kledingkast tegen relatief lage bedragen.

E

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5365 Gepost op: 10 juni 2012 - 22:44:44
Welkom.

Door slim te kopen, lees in de sale, via Yoox, Shop The Finest, Piustyle e.d. kun je veel  'waarde' toevoegen aan je kledingkast tegen relatief lage bedragen.

Bedankt, kende enkel Yoox (helaas vrij onoverzichtelijk, zeker als je niet weet welke merken je in ieder geval niet moet hebben). Shop The Finest even geopend en zag direct dat de hemden daar wel 75% afgeprijsd zijn. Direct ook gevaarlijk om voor die prijs met die kwaliteit kennis te kunnen maken. Ik vermoed dat mijn emotie het van ratio gaat winnen (En tja, wat is wijsheid als je voor 100$ een Borrelli shirt wil laten liggen?)

Voordat ik mijn vragenlijst hier neerzet zal ik de komende dagen eerst maar eens de bestaande topics uitpluizen. Dadelijk maar eens goed door de virtuele winkelstraat wandelen.

Mediaman

• Gast
Reactie #5366 Gepost op: 10 juni 2012 - 22:47:05
En tja, wat is wijsheid als je voor 100$ een Borrelli shirt wil laten liggen?

De verzendkosten uit Amerika.  :wink:

E

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5367 Gepost op: 10 juni 2012 - 23:00:01
De verzendkosten uit Amerika.  :wink:

Touché.

Ik zie het addertje al:
Condition: Imperfect

Neem aan dat het vooral producten zijn met kleine foutjes zijn die enkel, of toch minimaal vooral, de stijlkenners kunnen ontdekken. De prijs/kwaliteit-verhouding lijkt me ondanks dat nog in orde?

Mediaman

• Gast
Reactie #5368 Gepost op: 10 juni 2012 - 23:03:07
In de regel zijn het 100% goede spullen, maar je moet altijd rekening houden met de verzendkosten en de evt. invoerrechten.

De p/k-verhouding is idd dik in orde.

E

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5369 Gepost op: 10 juni 2012 - 23:06:46
In de regel zijn het 100% goede spullen, maar je moet altijd rekening houden met de verzendkosten en de evt. invoerrechten.

De p/k-verhouding is idd dik in orde.

Excuses voor alle off-topic, maar mijn dank is groot. Invoerrechten zijn volgens mij wel te omzeilen, de verzendkosten zijn een reden om een grotere bestelling te doen.