Auteur Topic: Voorsteltopic  (2027711 keer gelezen)

Arjan

• Bekijk profiel
Re: Voorsteltopic
Reactie #3210 Gepost op: 06 maart 2009 - 14:52:15
Ik neus hier af en toe rond en zo langzamerhand wordt het eens tijd dat ik me voorstel.

Ik ben Arjan, 38 jaar, advocaat in Den haag en enigszins Anglofiel. Voorliefde voor klassieke stijl, met name pakken met een Engelse snit, Engelse schoenen, jassen, shirts en stoffen (auto's overigens ook)

Ben ooit op dit forum terechtgekomen in een zoektocht naar een goed adres om mijn oude Barbour te repareren. De laatste kleermaker die bij Verschagen aan mijn jas werkte had een paar steken laten vallen (onder meer knopen vervangen op plaatsen waar ze niet hoorden). Hij deed daar bovendien een ruime maand  over, waardoor ik hem niet mee kon nemen naar Schotland. Gelet op het natte klimaat daar was mijn Barbour toch wel handig geweest. Als iemand nog een goed adres weet, hou ik me aanbevolen. Heb uiteindelijk overigens maar een nieuwe gekocht.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3211 Gepost op: 06 maart 2009 - 15:02:19
Welkom, Arjan. Prestige in Den Haag.

Gaja

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3212 Gepost op: 06 maart 2009 - 15:03:28
Arjan, welkom! Leuk een wat klassiekere kijk op de zaken hier op het forum. De meerderheid lijkt wat meer Italiaans ingesteld. Goede adressen in Den Haag zijn in het kleervermaak-topic prima te vinden.

Edit: zie Carwo.
Life is too short to drink bad wine

Narcissus

• Gebruiker
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #3213 Gepost op: 06 maart 2009 - 15:05:44
Welcome Arjan!

Voorliefde voor Engelse auto's?! Dat zul je moeten onderbouwen in het auto-topic! ;)
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Mannetje

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3214 Gepost op: 08 maart 2009 - 18:13:17
Lees hier al weer een tijdje mee dus dacht laat ik me ook maar eens voorstellen.

Ik ben Sander, 30 jaar oud, woonachtig in het Gooi en werkzaam bij een van de grotere accountants/advies kantoren die deze wereld rijk is.

Qua kleding (auto's en eten trouwens ook) een voorliefde voor Italiaans zoals; Zegna(sport), Sutor Mantelassi, Tods en Sartoria Tramarossa. Overige merken die mijn interesse hebben zijn; Ralph Lauren en Lacoste (alleen de polo's). Kortom een sportief/klassieke kledingstijl is denk ik de juiste omschrijving.
Laatst bewerkt op: 08 maart 2009 - 18:39:42 door Mannetje

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3215 Gepost op: 10 maart 2009 - 15:45:22
Mannetje ... welkom
Niets zo veranderlijk als de mens

Mr. X

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3216 Gepost op: 12 maart 2009 - 12:50:35
Via een vriend van deze site te horen gekregen en leek me wel zo netjes me dan ook maar eens, zij het na enkele weken meelezen, eens voor te stellen.

Ga met de naam Maarten door het leven, woon in een klein plaatsje onder de rook van 's-Hertogenbosch.
21 jaren jong, lekker materialistisch, voorliefde voor mooie en dure kleding/auto's/eten, alles wat het leven in mijn ogen mooi maakt. Heb een grote zelfkennis en een dosis zelfvertrouwen laten we maar zeggen, ontzettend wispelturig qua studie's en auto's. Kledingstijl daarentegen is nauwelijks veranderd over de jaren. Van huis uit ben ik gelukkig goed opgevoed en zijn me een klassieke slag en veel etiquette meegegeven.

Laatste jaar tot 1.5 jaar heb ik een grote liefde ontwikkeld voor maat overhemden, en eigenlijk de rest wat bij een mooi 'zakelijk' uiterlijk komt kijken.

Enkele dagen geleden een lading CTTB overhemden van de SuSu binnen gekregen. Zal zometeen een foto bijvoegen van de kleren tot nu toe. Op het verlanglijstje staat nog een pak van Oger (of moet ik zeggen Osjee) en New Tailor met daarbij enkele overhemden. Schoenen heeft een hedendaagse metrosexuele man nooit genoeg, vandaar is mijn collectie met nog maar 2 Bellini's uiteraard klein te noemen. Een derde paar heb ik op het oog.

Gezien het feit dat ik nog een student ben en daardoor niet veel financiële koopkracht heb druppelen de dingen binnen in plaats van dat ze binnen stromen. (Na het lezen van onderstaande tekst zul je jezelf afvragen hoe lang ik hier mee bezig ben geweest, haha. Niet alles koop ik zelf, uiteraard heb ik nog een paar hele lieve ouders.)

Zoals hier al eens gelezen: Liever een enkele keer een mooi kledingstuk kopen dan maandelijks nieuwe rommel kopen waar 90% van overig Nederland mee rond loopt.

Genoeg gepraat! Foto's!

Even verduidelijking van de foto's.
Foto 1: Het overhemd links onder heb ik al eens gepast, vandaar dat ik hem zelf moest vouwen en dat er natuurlijk niet zo netjes uit ziet dan de rest.

Foto 2: 2 Paul & Shark Bermuda broeken (of heten die anders? Sommige termen weet ik namelijk nog niet) 7 SuSu CTTB overhemden, SuSu CTTB pak (blauw met witte krijtstreep en roze binnenkant)
De dozen van de Bellini schoenen met het doosje van de Bellini riem, Louis Vuitton das en Gucci slippers.
In de onderste lade natuurlijk de beide Bellini's, een paar Dsquared en een paar Gucci schoenen.

Foto 3: De binnenkant van de witte Dquared sneakers zien er getto uit doordat ik het zooltje eruit heb gehaald. Dit omdat ik een kromme jongen ben en niet zonder mijn steunzolen kan. Dit geeft me net een beetje extra ruimte aangezien die dingen vies dik zijn (zowel de steunzolen als de zolen die standaard in de Dsquared zitten). Helaas passen de steunzolen niet in de meest linker Bellini's (maat 9.5), daar moet ik het doen met een verhoging onder mijn linker voet maar wie mooi wil zijn... heeft dat er graag voor over.

Foto 4: Alexander McQueen Spencer, D&G Spencer en 2 truien, Versace en Diesel trui en een soort vest van de Bijenkorf.

En nog een laatste foto van mij in het SuSu-pak wat in de kast hangt.

Natuurlijk heb ik nog een hoop meer kleding, een aardige collectie van enkele zonnebrillen van topmerken en een gigantisch arsenaal van geurtjes die telkens een beetje groter wordt.
maar zal het jullie allemaal besparen. Een kleine eerste indruk geven is uiteraard leuk.

*edit
Foto's zijn te groot. Zal ze eens online gaan verkleinen. Geef me maar een paar minuutjes!
Laatst bewerkt op: 12 maart 2009 - 13:02:30 door Mr. X
Hoog water.. Want we wonen niet voor niets in Nederland.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3217 Gepost op: 12 maart 2009 - 12:59:40
Plaats ze dan meteen in de juiste topics ;-)
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3218 Gepost op: 12 maart 2009 - 13:00:40
Via een vriend van deze site te horen gekregen en leek me wel zo netjes me dan ook maar eens, zij het na enkele weken meelezen, eens voor te stellen.

Ga met de naam Maarten door het leven, woon in een klein plaatsje onder de rook van 's-Hertogenbosch.
21 jaren jong, lekker materialistisch, voorliefde voor mooie en dure kleding/auto's/eten, alles wat het leven in mijn ogen mooi maakt. Heb een grote zelfkennis en een dosis zelfvertrouwen laten we maar zeggen, ontzettend wispelturig qua studie's en auto's. Kledingstijl daarentegen is nauwelijks veranderd over de jaren. Van huis uit ben ik gelukkig goed opgevoed en zijn me een klassieke slag en veel etiquette meegegeven.

Laatste jaar tot 1.5 jaar heb ik een grote liefde ontwikkeld voor maat overhemden, en eigenlijk de rest wat bij een mooi 'zakelijk' uiterlijk komt kijken.

Enkele dagen geleden een lading CTTB overhemden van de SuSu binnen gekregen. Zal zometeen een foto bijvoegen van de kleren tot nu toe. Op het verlanglijstje staat nog een pak van Oger (of moet ik zeggen Osjee) en New Tailor met daarbij enkele overhemden. Schoenen heeft een hedendaagse metrosexuele man nooit genoeg, vandaar is mijn collectie met nog maar 2 Bellini's uiteraard klein te noemen. Een derde paar heb ik op het oog.

Gezien het feit dat ik nog een student ben en daardoor niet veel financiële koopkracht heb druppelen de dingen binnen in plaats van dat ze binnen stromen. (Na het lezen van onderstaande tekst zul je jezelf afvragen hoe lang ik hier mee bezig ben geweest, haha. Niet alles koop ik zelf, uiteraard heb ik nog een paar hele lieve ouders.)

Zoals hier al eens gelezen: Liever een enkele keer een mooi kledingstuk kopen dan maandelijks nieuwe rommel kopen waar 90% van overig Nederland mee rond loopt.

Genoeg gepraat! Foto's!

Even verduidelijking van de foto's.
Foto 1: Het overhemd links onder heb ik al eens gepast, vandaar dat ik hem zelf moest vouwen en dat er natuurlijk niet zo netjes uit ziet dan de rest.

Foto 2: 2 Paul & Shark Bermuda broeken (of heten die anders? Sommige termen weet ik namelijk nog niet) 7 SuSu CTTB overhemden, SuSu CTTB pak (blauw met witte krijtstreep en roze binnenkant)
De dozen van de Bellini schoenen met het doosje van de Bellini riem, Louis Vuitton das en Gucci slippers.
In de onderste lade natuurlijk de beide Bellini's, een paar Dsquared en een paar Gucci schoenen.

Foto 3: De binnenkant van de witte Dquared sneakers zien er getto uit doordat ik het zooltje eruit heb gehaald. Dit omdat ik een kromme jongen ben en niet zonder mijn steunzolen kan. Dit geeft me net een beetje extra ruimte aangezien die dingen vies dik zijn (zowel de steunzolen als de zolen die standaard in de Dsquared zitten). Helaas passen de steunzolen niet in de meest linker Bellini's (maat 9.5), daar moet ik het doen met een verhoging onder mijn linker voet maar wie mooi wil zijn... heeft dat er graag voor over.

Foto 4: Alexander McQueen Spencer, D&G Spencer en 2 truien, Versace en Diesel trui en een soort vest van de Bijenkorf.

Natuurlijk heb ik nog een hoop meer kleding, een aardige collectie van enkele zonnebrillen van topmerken en een gigantisch arsenaal van geurtjes die telkens een beetje groter wordt.
maar zal het jullie allemaal besparen. Een kleine eerste indruk geven is uiteraard leuk.

*edit
Foto's zijn te groot. Zal ze eens online gaan verkleinen. Geef me maar een paar minuutjes!

Eerste post en meteen foto's. Chapeau!

Evan_S

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3219 Gepost op: 12 maart 2009 - 13:09:36

Mooi, de middelste schoenen! Echter het woord metrosexueel  [-X .

Welkom!

Sirbal

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3220 Gepost op: 12 maart 2009 - 13:12:30
Welkom :D :-D
Het meervoud van lef is leven

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3221 Gepost op: 12 maart 2009 - 13:26:12
Plaats ze dan meteen in de juiste topics ;-)

:!:
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Mr. X

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3222 Gepost op: 12 maart 2009 - 13:31:45
Jeetje wat een snelle reactie's  :-D

Ik hang wel op meerdere fora rond dus ken de klappen van de zweep zo ongeveer wel! Foto's is een koud kunstje haha.

Furthermore, Metrosexueel is het uiteraard voluit, maar als bijvoeglijk naamwoord schrijf je het toch als: 'de metrosexuele man' lijkt me.
De middelste Bellini's was mijn eerste paar. Het paar wat ik nu op het oog heb vind ik stiekem nóg mooier. Helaas komen er nog genoeg kosten aan die er komende tijd aankomen dus de schoenen moeten even wachten. Ook zou ik nog graag Tod's willen maargoed.. laten we maar ophouden over wat ik wil hebben :-D

En hoezo staan ze in het verkeerde topic? Sorry voor mijn ignorance!
Hoog water.. Want we wonen niet voor niets in Nederland.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3223 Gepost op: 12 maart 2009 - 13:41:19
Welkom!

En om je in te wijden:

- volgens sommigen is het woord metrosexueel gewoon not done;

- sommigen vinden dat je aan foto over shirts in het hemdenhoofdstuk moet zetten, dat over schoenen in het schoenen algemeen-topic, enz.

Maar dat ondervind je vanzelf wel.

Geniet van SF in ieder geval.

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3224 Gepost op: 12 maart 2009 - 13:43:52
Jeetje wat een snelle reactie's  :-D

Ik hang wel op meerdere fora rond dus ken de klappen van de zweep zo ongeveer wel! Foto's is een koud kunstje haha.

Furthermore, Metrosexueel is het uiteraard voluit, maar als bijvoeglijk naamwoord schrijf je het toch als: 'de metrosexuele man' lijkt me.
De middelste Bellini's was mijn eerste paar. Het paar wat ik nu op het oog heb vind ik stiekem nóg mooier. Helaas komen er nog genoeg kosten aan die er komende tijd aankomen dus de schoenen moeten even wachten. Ook zou ik nog graag Tod's willen maargoed.. laten we maar ophouden over wat ik wil hebben :-D

En hoezo staan ze in het verkeerde topic? Sorry voor mijn ignorance!

Link : Voor wat je zou willen kopen :-)

Schoenen foto's bij schoenen shirts bij shirts.....er heerst hier een ijzeren discipline. (Lees... we zijn echt doodsbenauwd voor de mods)

Owja....welkom
Niets zo veranderlijk als de mens