Ik heb een paar uur geleden 3 mooie hemden van Orian aan laten meten

. Ze hadden geen gewone stalen, maar lappen stof waar 1 overhemd uit te halen valt. Dus hoe eerder je er bij was, hoe meer keus je had. Ze hadden ongeveer 130 stoffen, maar ik vond het aanbod kwalitatief gezien niet heel spectaculair. De meeste stoffen waren, witte & lichtblauwe uni's, te felle combinaties (oranje en paars bv.) of hele ouwelijke ruitjes.
Zelf had ik 3 mooie pinstripes uitgezocht; een dikke donkerblauwe poplin, een wat minder dikke diep/midden blauwe twill, en een lichtblauwe wat dunnere twill. Alledrie van de hoogste kwaliteit Egyptisch katoen.
Eigenlijk wilde ik ook een roze pinstripe (van de stalen), maar dan werd het gelijk 170 ipv 95 en dat was bovendien een wat stuggere poplin. Dan heb ik liever voor 20 euro minder een mooie Sea Island (want Cami komt woensdag \

/ ).
Ik vond het jammer dat ze gebruik maakten van pashemden, maar ik heb heel duidelijk aan de tailor aangegeven wat ik wilde (dat was overigens een nazaat van Orian

).
Enkele manchet, dikke knoopjes en een wide spread soft collar (want casual). Hij zorgt ervoor dat de pasvorm zeer slank is ( ik heb boordmaat 39 en drop 8/9

. De extra aanpassingen ten opzichte van de normale fit zijn een 10 cm nauwere taille, nauwere armsgaten, 1,5 cm langere mouwen en een langere body.
Ik post foto's wanneer ik ze binnen heb. Dat wordt hoogstwaarschijnlijk de tweede week van mei.