Auteur Topic: Orian MTM  (29300 keer gelezen)

Aaron

  • Gast
Orian MTM
Gepost op: 26 maart 2006 – 14:45:00
Ik heb een paar uur geleden 3 mooie hemden van Orian aan laten meten :D. Ze hadden geen gewone stalen, maar lappen stof waar 1 overhemd uit te halen valt. Dus hoe eerder je er bij was, hoe meer keus je had. Ze hadden ongeveer 130 stoffen, maar ik vond het aanbod kwalitatief gezien niet heel spectaculair. De meeste stoffen waren, witte & lichtblauwe uni's, te felle combinaties (oranje en paars bv.) of hele ouwelijke ruitjes.

Zelf had ik 3 mooie pinstripes uitgezocht; een dikke donkerblauwe poplin, een wat minder dikke diep/midden blauwe twill, en een lichtblauwe wat dunnere twill. Alledrie van de hoogste kwaliteit Egyptisch katoen.

Eigenlijk wilde ik ook een roze pinstripe (van de stalen), maar dan werd het gelijk 170 ipv 95 en dat was bovendien een wat stuggere poplin. Dan heb ik liever voor 20 euro minder een mooie Sea Island (want Cami komt woensdag  \:D/ ).

Ik vond het jammer dat ze gebruik maakten van pashemden, maar ik heb heel duidelijk aan de tailor aangegeven wat ik wilde (dat was overigens een nazaat van Orian  8) ).

Enkele manchet, dikke knoopjes en een wide spread soft collar (want casual). Hij zorgt ervoor dat  de pasvorm zeer slank is ( ik heb boordmaat 39 en drop 8/9 8) . De extra aanpassingen ten opzichte van de normale fit zijn een 10 cm nauwere taille, nauwere armsgaten, 1,5 cm langere mouwen en een langere body.

Ik post foto's wanneer ik ze binnen heb. Dat wordt hoogstwaarschijnlijk de tweede week van mei.

Jacob

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.233
    • Bekijk profiel
Orian MTM
Reactie #1 Gepost op: 26 maart 2006 – 15:02:09
Waar?

Aaron

  • Gast
Orian MTM
Reactie #2 Gepost op: 26 maart 2006 – 15:29:59
Citaat van: "Jacob"
Waar?


Town & Country in Arnhem. Zij hadden vandaag een actie. Normaal zijn de prijzen namelijk dik over de 200. Tevens kon je een Canali aan laten meten voor 975, maar dat had op dit moment geen prioriteit

Vortex

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.181
    • Bekijk profiel
Orian MTM
Reactie #3 Gepost op: 26 maart 2006 – 16:42:14
Eej thmeky, hoe laat was je bij T&C? Kom er net vandaan en heb twee Orian hemden laten aanmeten.

In vergelijking met de andere Orian hemden die ik heb vind ik de MTM hemden die vandaag werden aangeboden voor 95 Euro een heel stuk minder. Maar je kunt een hemd van 300+ Euro niet vergelijken met een hemd van 95 euro dus dat ga ik dan ook niet doen.

Toen ik er was (13:30 ofzo) lagen er nog veel stalen op de toonbank en heb een mooie zomerse witte stof met donkerblauw streepje en een dunne stof met rood/blauw/witte strepen.

Ook ik mocht een hemd aantrekken (mt 38) en de man van Orian heeft toen de aanpassingen genoteerd. Zo moesten de mouwen langer, de schouders een 0,5 cm breder en moest het hemd getailleerd worden.

Qua boord en manchet viel er bjina niks te kiezen: je kon de hoogte van het boord aangeven en of je een dubbel of enkel manchet wilde (dat is wel heel erg beperkt!!). De MOP knoopjes zijn ook niet zo dik als ik gewend ben en de hanenpootsteek wordt niet toegepast op de knoopjes. Dingen als kleur kiezen van knoopsgaten zijn niet mogelijk.

Over het Canali maatwerk was ik helemaal geschokt, wat valt dat zwaar tegen zeg! Geen knopengulp (waarom zou je dat uberhaupt willen zegt de man van Canali, mijn mond viel open), standaard geen open knoopsgaten, geen after diner split (!), revers rollen niet lekker, geen hanenpootsteek, geen keuze uit knoopjes, geen keuze uit kleur voering.

Ze hadden dan wel weer soft shoulder, 2,5 knoops en mooi binnenwerk. Volgens de man van Canali komen ze volgend jaar met een andere lijn die meer de nadruk legt op het sartoriale deel van een pak.

Als ik Canali vergelijk met Caruso heb ik veel en veel liever Caruso!

Aaron

  • Gast
Orian MTM
Reactie #4 Gepost op: 26 maart 2006 – 19:16:47
Ik was er om half twaalf (volgens mij was ik zelfs de eerste klant). Om kwart voor een was ik echter weer vertrokken. De opties waren inderdaad erg beknopt, van het feit dat ze met pashemden werkten stond ik wel even te kijken :? . Kan jij me uitleggen wat daar precies mee bedoeld werd? Die rood/blauw/witte streep heb ik ook even in m'n handen gehad, zeer mooie stof overigens! Twee van mijn hemden zijn van dezelfde stof.

Ook had de tailor (overigens een zeer sympathieke kerel) allemaal vage size charts bij zich.

Ik vond die maatvoeringen wel een beetje vaag allemaal. Eerst stelde hij voor om een 39 te pakken, die te tailleren met waist darts en de mouwen en body te verlengen. Toch vond ik dat er nog veel te veel stof aan mijn armen en taille hing. Toen pakte hij een blaadje met een size-chart waar bij maat 39  de taille opeens 10 cm smaller was. Hij vertelde wel dat de mouwinzet meer naar het midden op zou kruipen, maar dat dat zeker níet ten koste van mijn bewegingvrijheid zou gaan. Ik zie het wel....

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Orian MTM
Reactie #5 Gepost op: 26 maart 2006 – 19:24:58
Met pashemden werken is heel normaal hoor. Doen ze oa bij Barba ook. Kan je ook gewoon een goed shirt mee krijgen.
This, madame, is Versailles.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Orian MTM
Reactie #6 Gepost op: 26 maart 2006 – 19:28:32
Het zullen best mooie hemden worden.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Aaron

  • Gast
Orian MTM
Reactie #7 Gepost op: 26 maart 2006 – 19:30:34
Citaat van: "gusto napolitano"
Het zullen best mooie hemden worden.


Dat verwacht ik ook wel, maar toch ben ik een beetje onzeker over de maatvoering. Weet jij of dit soort fabrikanten bij shirts ook met drops werken (dus taille/schouder verhoudingen)?

Vortex

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.181
    • Bekijk profiel
Orian MTM
Reactie #8 Gepost op: 26 maart 2006 – 19:30:48
Oow dan zijn we elkaar net misgelopen.

Deze Orian MTM sessie verloopt volgens mij anders dan een normale (Orian) MTM sessie.

Met zo'n pashemd en sizechart kan hij heel makkelijk de afwijkingen noteren. Je trekt een maat 39 aan, hij kijkt hoe het staat en meet de dingen die hij niet goed vindt (lengte hemd, lengte mouw etc).
Zo kunnen ze heel snel je opmeten en is het makkelijk noteren: hier cmtje erbij, daar eentje eraf. Die size charts zijn volgens mij de maten waar hij uit kan kiezen.

Zie ook wel hoe het gaat worden, neem aan dat ze weten wat ze doen. Heb in ieder geval nog niks hoeven te betalen, dus als het niks is hebben ze mooi pech daar :) Heb duidelijk een aantal dingen aangegeven: let op de lengte van m'n mouwen, let op de schouders en niet teveel stof (vooral niet om taille).

Heb je ook nog met die Canali makker gepraat? Dat ging echt helemaal nergens over, in plaats van z'n product te promoten stampte hij het de grond in (althans zo kwam het op mij over).

De rest van de T&C collectie kon me eerlijk gezegd niet zoveel boeien of vond jij er nog wat moois tussen hangen?

Vortex

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.181
    • Bekijk profiel
Orian MTM
Reactie #9 Gepost op: 26 maart 2006 – 19:32:36
Citaat van: "thmeky"
Citaat van: "gusto napolitano"
Het zullen best mooie hemden worden.


Dat verwacht ik ook wel, maar toch ben ik een beetje onzeker over de maatvoering. Weet jij of dit soort fabrikanten bij shirts ook met drops werken (dus taille/schouder verhoudingen)?


Ben je bang dat ze bij de taille te wijd uitvallen? Je kan natuurlijk zelf aangeven door aan de achterkant van het hemd te trekken hoe strak je het wil hebben.

Maatje 38 pastte me goed om taille e.d. alleen moest de mouwlengte langer, hemd langer en schouders een 0,5 cm erbij. Als ze dat doen ben ik hartstikke tevreden :)

Aaron

  • Gast
Orian MTM
Reactie #10 Gepost op: 26 maart 2006 – 19:36:10
Ze hebben wel een aantal leuke Incotexjes moet ik zeggen. Dat is eigenlijk het enige waar ik naar gekeken heb, afgezien van de shirts vandaag. Zelf heb ik twee weken geleden een mooie ijsblauwe gekocht (die overigens terug moet, omdat de pijpbreedte me niet bevalt). Ze vertelden me vandaag dat ze geen nieuwe kleuren van Incotex meer binnenkrijgen, omdat het anders te laat in het seizoen wordt. Zelf wilde ik nog een creme-kleurige kopen (zoiets als wat Cami in het eerste shirtsmakers-topic draagt), maar ik vrees dat ik daar toch echt voor naar Amsterdam moet  :wink: .

Vortex

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.181
    • Bekijk profiel
Orian MTM
Reactie #11 Gepost op: 26 maart 2006 – 19:38:17
Waar kom je trouwens vandaan? Je kan ook eens op bezoek gaan bij Tijssen in Nijmegen, winkel met erg veel mooie spulletjes (je moet de trap op daar hangt al het moois!).

Voor maathemden kun je ook nog naar Da Vinci Tailors in Nijmegen, heb daar enkele hemden van die me goed bevallen!

Huey

  • Gast
Orian MTM
Reactie #12 Gepost op: 26 maart 2006 – 19:39:03
Wie was er van Canali dan?

Vortex

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.181
    • Bekijk profiel
Orian MTM
Reactie #13 Gepost op: 26 maart 2006 – 19:40:08
Citaat van: "Huey"
Wie was er van Canali dan?


Een makker van de Canali boutique in A'dam (althans zo zei hij het zelf). Werd in ieder geval niet warm van wat hij te vertellen had, kwam beetje over als Boss spul.

Huey

  • Gast
Orian MTM
Reactie #14 Gepost op: 26 maart 2006 – 19:40:10
Citaat van: "thmeky"
Ze hebben wel een aantal leuke Incotexjes moet ik zeggen. Dat is eigenlijk het enige waar ik naar gekeken heb, afgezien van de shirts vandaag. Zelf heb ik twee weken geleden een mooie ijsblauwe gekocht (die overigens terug moet, omdat de pijpbreedte me niet bevalt). Ze vertelden me vandaag dat ze geen nieuwe kleuren van Incotex meer binnenkrijgen, omdat het anders te laat in het seizoen wordt. Zelf wilde ik nog een creme-kleurige kopen (zoiets als wat Cami in het eerste shirtsmakers-topic draagt), maar ik vrees dat ik daar toch echt voor naar Amsterdam moet  :wink: .


Twee weken geleden een broek gekocht, en nu nog terugbrengen omdat de pijpbreedte niet bevalt  :?

Als je bij mij aan zou komen op die manier zou ik je echt heel snel wegsturen.