Auteur Topic: Orian MTM  (29263 keer gelezen)

Aaron

  • Gast
Orian MTM
Reactie #45 Gepost op: 16 mei 2006 – 15:39:25
Ik ben net langsgeweest. Mijn ervaringen op een rijtje:

+ De stoffen zijn (zoals ik al wist) prachtig.

+ De afwerking is prima (ook al heb ik dat niet helemaal goed kunnen beoordelen omdat de shirts nogal gekreukt in de doos zaten)

+ het verlengen van de mouwen en de body tov. de confectiematen was goed doorgevoerd.

- De iele kunststof knoopjes zijn vreselijk (misschien breng ik ze naar een goede kleermaker om er dik parelmoer op stift op te laten zetten)

- Waar ik ook niet over te spreken ben is het ontbreken van een knoopje op de onderarm (achter het manchet).

- De pasvorm was oké, maar zeker niet cttb (zoals ik wilde). Ze laten mijn drie hemden extra tailleren bij hun kleermaker.

In feite waren de hemden maat 39 "slim fit" (dat staat ook in het label) met waistdarts. Nog waren ze te ruim. De verkoper heeft allebei de zijnaden afgespeld tot aan de oksel, waardoor de borst en tailleomvang goed waren.

Een aantal aanpassingen die ik graag wilde konden niet volgens hem; smallere mouwen, smallere schouderinzet & en een taillering bij de achterkant van de taille (kan dat laatste met een coupenaad?).

De verkoper zei dat ik de volgende keer boordmaat 39 icm. bodymaat 38 moet hebben :? .

Dan heeft Menco het toch beter voor elkaar met het maatnemen......

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Orian MTM
Reactie #46 Gepost op: 16 mei 2006 – 16:01:37
Duidelijk gevalletje van Made-To-Order in plaats van Made-To-Measure.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Napoleon

  • Gast
Orian MTM
Reactie #47 Gepost op: 16 mei 2006 – 16:11:58
Erg jammer, gelukkig heb je geen vermogen voor de shirts betaald, dat zou het extra vervelend maken

Vortex

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.181
    • Bekijk profiel
Orian MTM
Reactie #48 Gepost op: 16 mei 2006 – 18:30:04
Citaat van: "Napoleon"
Erg jammer, gelukkig heb je geen vermogen voor de shirts betaald, dat zou het extra vervelend maken


Heb ook twee hemden besteld en zelfde ervaring, als IK er een vermogen voor had moeten betalen had Orian de hemden weer terug gekregen.

Vortex

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.181
    • Bekijk profiel
Orian MTM
Reactie #49 Gepost op: 16 mei 2006 – 18:33:31
Citaat van: "thmeky"
- Waar ik ook niet over te spreken ben is het ontbreken van een knoopje op de onderarm (achter het manchet).


Je bedoelt de gauntlet button? Die zaten er bij mij wel op als ik het me goed herinner.

Citaat van: "thmeky"
Een aantal aanpassingen die ik graag wilde konden niet volgens hem; smallere mouwen, smallere schouderinzet


Smallere mouwen heb ik ook meteen laten doen, dit was geen probleem omdat de hele schouder toch los moest ivm veels te lange mouwen. Smallere schouderinzet is volgens mij uberhaupt een probleem bij MTM hemden.

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Orian MTM
Reactie #50 Gepost op: 16 mei 2006 – 18:39:32
Citaat van: "Vortex"
Citaat van: "thmeky"
- Waar ik ook niet over te spreken ben is het ontbreken van een knoopje op de onderarm (achter het manchet).


Je bedoelt de gauntlet button? Die zaten er bij mij wel op als ik het me goed herinner.

Citaat van: "thmeky"
Een aantal aanpassingen die ik graag wilde konden niet volgens hem; smallere mouwen, smallere schouderinzet


Smallere mouwen heb ik ook meteen laten doen, dit was geen probleem omdat de hele schouder toch los moest ivm veels te lange mouwen. Smallere schouderinzet is volgens mij uberhaupt een probleem bij MTM hemden.


Volgens mij is alleen Finamore hier goed in omdat die RTW ook al een smalle schouderaanzet hebben.
This, madame, is Versailles.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Orian MTM
Reactie #51 Gepost op: 16 mei 2006 – 18:40:05
Precies Rogier.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Immanuel

  • Gast
Orian MTM
Reactie #52 Gepost op: 16 mei 2006 – 19:04:30
Citaat van: "gusto napolitano"
Precies Rogier.


vergeet mazzarelli niet, die is slanker dan finamore :lol:

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Orian MTM
Reactie #53 Gepost op: 16 mei 2006 – 19:11:45
Citaat van: "Immanuel"
Citaat van: "gusto napolitano"
Precies Rogier.


vergeet mazzarelli niet, die is slanker dan finamore :lol:


Eerst Finamore maar eens proberen...
This, madame, is Versailles.

Immanuel

  • Gast
Orian MTM
Reactie #54 Gepost op: 16 mei 2006 – 19:12:34
en new tailor niet vergeten? :wink:

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Orian MTM
Reactie #55 Gepost op: 16 mei 2006 – 19:13:22
Citaat van: "Immanuel"
en new tailor niet vergeten? :wink:
Idd :D
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Aaron

  • Gast
Orian MTM
Reactie #56 Gepost op: 16 mei 2006 – 19:18:07
@ Vortex,

Is het geheel nou wel cut-to-the-bone bij jou? Ik vind het overigens wel vreemd dat de verkoper tegen mij zei dat de mouwen niet smaller konden :? . Ik zal daar morgen eens voor gaan bellen...

Ken jij een winkel in de buurt van Arnhem die mooie dikke parelmoeren knopen verkoopt? Ik zal mijn moeder eens aan het werk zetten :twisted: .

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Orian MTM
Reactie #57 Gepost op: 16 mei 2006 – 19:18:20
Citaat van: "Immanuel"
en new tailor niet vergeten? :wink:


Ben er vandaag geweest. Ze hebben echt veel stalenboeken, zowel voor shirts als pakken. Echt mooie stoffen gezien vandaag.

Finamore komt pas in de herfst schat ik in  :D
This, madame, is Versailles.

f430

  • Gebruiker
  • Berichten: 587
    • Bekijk profiel
Orian MTM
Reactie #58 Gepost op: 16 mei 2006 – 19:20:14
Citaat van: "thmeky"
@ Vortex,

Is het geheel nou wel cut-to-the-bone bij jou? Ik vind het overigens wel vreemd dat de verkoper tegen mij zei dat de mouwen niet smaller konden :? . Ik zal daar morgen eens voor gaan bellen...

Ken jij een winkel in de buurt van Arnhem die mooie dikke parelmoeren knopen verkoopt? Ik zal mijn moeder eens aan het werk zetten :twisted: .


Gewoon zelf doen Thmeky, is niet moeilijk:

http://www.stijlforum.nl/viewtopic.php?t=1419

Vortex

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.181
    • Bekijk profiel
Orian MTM
Reactie #59 Gepost op: 16 mei 2006 – 19:47:37
Citaat van: "Immanuel"
en new tailor niet vergeten? :wink:


Als ze Berg hemden gebruiken is hogere arminzet niet mogelijk volgens mij.