Auteur Topic: Hand Tailoring bij ZARA  (16983 keer gelezen)

Bond, James Bond

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.fitzroy-everest.nl
Hand Tailoring bij ZARA
Gepost op: 12 maart 2006 – 19:02:53
Vandaag toevallig even bij ZARA en even over de mannenafdeling gelopen.

Daar hing een grijs gestreept pak, even nader bekeken.

op het label in het pak  " Wool/Mohair  en handtailoring
Voering met de hand in het pak gezet met, leuk contrasterend, rood garen, mooie steek, alle zakken binnen aanwezig.  Paardenharen
schoudervulling.  Handgestikt langs de revers en zakken.
knopen op de mouwen kunnen open, presentatie was zelfs al met een knoopje los, gek genoeg was het laatste knoopsgat (waar de knoop dus los was) nog niet opengesneden. (anders gaat iedereen hem dicht doen denk ik)
op de knoopjes een tekst  "Sastrezia Sartoriale"  

Op het eerste gezicht een aardig pak voor.... Euro 279,-(norm. prijs)

Hoe bestaat het ?  Gaat het hier om mooie marketingkreten, (sartoriale)
hebben ze een machine die steekjes eruit laat zien alsof het handwerk is?
nep paardenhaar ?  kinderarbeid ?

Nu kan iedereen eruit zien alsof hij een "sartoriale" pak heeft. en door dat knoopsgat dicht te laten zodat je het knoopje niet dicht kunt doen lijkt het
alsof iedereen weet dat een knoopje los een teken van stijl is.

Zo zie je dat als je alle "correcte" stijlelementen aan een pak zet je de boel ook kunt bedotten.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Hand Tailoring bij ZARA
Reactie #1 Gepost op: 12 maart 2006 – 19:11:46
Als je naar de nette lijn van Zara kijkt dan ziet het er idd zeer goed uit.Zo ook de hemden hebben een goede prijs kwaliteit verhouding.Ik heb in een test van die lijn gelezen dat ze eigenlijk te duur gemaakt zijn voor die prijs.Men bedoelde daarmee de stof die van een goede kwaliteit is en hoe de kleding in elkaar is gezet is goed tot zeer goed.Overigens zag dat pak er zeker goed uit en al helemaal voor die prijs.Ook de hemden in de nette lijn zitten zeker cut to the bone wat je weer niet ziet in de hemden van suit supply rtw.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Hand Tailoring bij ZARA
Reactie #2 Gepost op: 12 maart 2006 – 19:22:54
Citaat van: "gusto napolitano"
Als je naar de nette lijn van Zara kijkt dan ziet het er idd zeer goed uit.Zo ook de hemden hebben een goede prijs kwaliteit verhouding.Ik heb in een test van die lijn gelezen dat ze eigenlijk te duur gemaakt zijn voor die prijs.Men bedoelde daarmee de stof die van een goede kwaliteit is en hoe de kleding in elkaar is gezet is goed tot zeer goed.Overigens zag dat pak er zeker goed uit en al helemaal voor die prijs.Ook de hemden in de nette lijn zitten zeker cut to the bone wat je weer niet ziet in de hemden van suit supply rtw.

De kleding van Zara worden toch in Spanje geproduceerd? of kwam het bedrijf alleen uit Spanje?

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Hand Tailoring bij ZARA
Reactie #3 Gepost op: 12 maart 2006 – 19:33:44
Zara komt idd uit Spanje de productie vind plaats over heel europa.

cheukert

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Hand Tailoring bij ZARA
Reactie #4 Gepost op: 12 maart 2006 – 19:34:32
Kheb hier een aantal truien liggen van Zara, oa gemaakt in Bulgarije (katoen) en China(zijde en cashmir)
ls de buren van hiernaast zo'n probleem maken van m'n Apache, dan verhuizen ze toch gewoon?!? Interesseert me vrij weinig :lol:

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Hand Tailoring bij ZARA
Reactie #5 Gepost op: 12 maart 2006 – 19:40:44
Citaat van: "cheukert"
Kheb hier een aantal truien liggen van Zara, oa gemaakt in Bulgarije (katoen) en China(zijde en cashmir)
Zijn best mooi die truien van hun .

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Hand Tailoring bij ZARA
Reactie #6 Gepost op: 12 maart 2006 – 19:43:31
Citaat van: "cheukert"
Zijn best mooi die truien van hun .

Als je niet veel geld te besteden hebt is de Zara een goed alternatief om er toch fatsoenlijk bij te lopen.  :lol: (hangt er natuurlijk vanaf wat je koopt en combineert)

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Hand Tailoring bij ZARA
Reactie #7 Gepost op: 12 maart 2006 – 19:49:14
Als je zo eens naar de nette hemden van hun kijkt zien die er echt niet verkeerd uit zeker voor die prijs.Het is natuurlijk geen maatwerk zoals hier op het forum besproken wordt.

Vodka

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Hand Tailoring bij ZARA
Reactie #8 Gepost op: 12 maart 2006 – 19:59:46
Productie van Zara gaat de hele wereld over, net waar het op dat moment het goedkoopste is :)
Sailing, an expensive way to travel for free"

cheukert

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Hand Tailoring bij ZARA
Reactie #9 Gepost op: 12 maart 2006 – 20:02:53
Voor de truien is het zeker de moeite waard, maar voor de overhemden spaar ik liever door, zijn wel mooie dingen, maar mist toch iets..
In die zaak hangt trouwens ook heel wat behoorlijk fout spul
ls de buren van hiernaast zo'n probleem maken van m'n Apache, dan verhuizen ze toch gewoon?!? Interesseert me vrij weinig :lol:

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Hand Tailoring bij ZARA
Reactie #10 Gepost op: 12 maart 2006 – 20:08:40
Citaat van: "Vodka"
Productie van Zara gaat de hele wereld over, net waar het op dat moment het goedkoopste is :)
Idd Vodka overigens niks mis mee met Zara.Het is wel geen maatwerk uit italie maar dat hebben de meesten wel door als ze voor de deur van Zara staan lijkt me.

Vodka

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Hand Tailoring bij ZARA
Reactie #11 Gepost op: 12 maart 2006 – 20:32:48
Idd Vodka overigens niks mis mee met Zara.Het is wel geen maatwerk uit italie maar dat hebben de meesten wel door als ze voor de deur van Zara staan lijkt me.

Precies, maar die conclusie was geloof ik al eens getrokken :)
Sailing, an expensive way to travel for free"

Bond, James Bond

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Hand Tailoring bij ZARA
Reactie #12 Gepost op: 12 maart 2006 – 23:51:35

Ook Roemenie ????  :wink:

Bond, James Bond

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Hand Tailoring bij ZARA
Reactie #13 Gepost op: 12 maart 2006 – 23:55:50
Als iemand dit pak zou kopen en posten in "Nieuwe aanwinst" en zou zeggen dat het een italiaans merk was, zouden we twijfelen met al deze sartoriale details?
Uiteraard met het nodige advies, tailleren, mouwen korter, broek korter, pijpen smaller, plooitjes hier plooitjes daar en andere goedgemeende
adviezen.

Persoonlijk denk ik van niet.  wat jullie ?

Alex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Hand Tailoring bij ZARA
Reactie #14 Gepost op: 13 maart 2006 – 00:02:45
Citaat van: "Bond, James Bond"
Als iemand dit pak zou kopen en posten in "Nieuwe aanwinst" en zou zeggen dat het een italiaans merk was, zouden we twijfelen met al deze sartoriale details?
Uiteraard met het nodige advies, tailleren, mouwen korter, broek korter, pijpen smaller, plooitjes hier plooitjes daar en andere goedgemeende
adviezen.

Persoonlijk denk ik van niet.  wat jullie ?

Wel met die prijs ;)