Auteur Topic: Hand Tailoring bij ZARA  (17061 keer gelezen)

Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
Hand Tailoring bij ZARA
Reactie #15 Gepost op: 13 maart 2006 – 16:16:36
Pakken zien er inderdaad wel prima uit. Maar tjonge jonge want een JUNK hangt er tussen die casual spullen daar... (heb trouwens een keer een mooi paar loafers gezien daar... 60 euro maar toen ik dacht he dat was eigenlijk best mooi voor 60 euro waren ze al op (een week later ofzo) mijn vriendin heeft laarzen van zara (made in Spain..) zijn best mooi..
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
Hand Tailoring bij ZARA
Reactie #16 Gepost op: 13 maart 2006 – 16:53:57
Citaat van: "gusto napolitano"
Citaat van: "Vodka"
Productie van Zara gaat de hele wereld over, net waar het op dat moment het goedkoopste is :)
Idd Vodka overigens niks mis mee met Zara.Het is wel geen maatwerk uit italie maar dat hebben de meesten wel door als ze voor de deur van Zara staan lijkt me.


hmm, waarom haal je me nu uit die droom?

shabbychique

  • Berichten: 22
    • Bekijk profiel
Re: Hand Tailoring bij ZARA
Reactie #17 Gepost op: 16 maart 2006 – 10:29:34
Citaat van: "Bond, James Bond"
Vandaag toevallig even bij ZARA en even over de mannenafdeling gelopen.

Daar hing een grijs gestreept pak, even nader bekeken.

op het label in het pak  " Wool/Mohair  en handtailoring
Voering met de hand in het pak gezet met, leuk contrasterend, rood garen, mooie steek, alle zakken binnen aanwezig.  Paardenharen
schoudervulling.  Handgestikt langs de revers en zakken.
knopen op de mouwen kunnen open, presentatie was zelfs al met een knoopje los, gek genoeg was het laatste knoopsgat (waar de knoop dus los was) nog niet opengesneden. (anders gaat iedereen hem dicht doen denk ik)
op de knoopjes een tekst  "Sastrezia Sartoriale"  

Op het eerste gezicht een aardig pak voor.... Euro 279,-(norm. prijs)

Hoe bestaat het ?  Gaat het hier om mooie marketingkreten, (sartoriale)
hebben ze een machine die steekjes eruit laat zien alsof het handwerk is?
nep paardenhaar ?  kinderarbeid ?

Nu kan iedereen eruit zien alsof hij een "sartoriale" pak heeft. en door dat knoopsgat dicht te laten zodat je het knoopje niet dicht kunt doen lijkt het
alsof iedereen weet dat een knoopje los een teken van stijl is.

Zo zie je dat als je alle "correcte" stijlelementen aan een pak zet je de boel ook kunt bedotten.




Laatste knoopje is dicht gelaten om eventueel nog de mouwlengte iets te kunnen verlengen, eenmaal open zijn correcties "onmogelijk"
estudeerde nonchalance

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
Hand Tailoring bij ZARA
Reactie #18 Gepost op: 16 maart 2006 – 13:10:45
Dat moet je even wat beter uitleggen denk ik. Zoals ik 't nu lees zijn de bovenste drie knopen dicht en kunnen niet open gedaan worden, en de onderste knoop is open maar kan niet dichtgedaan worden omdat het gat dicht is. Wat heeft dat voor zin bij het verlengen van de mouw?
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

shabbychique

  • Berichten: 22
    • Bekijk profiel
Hand Tailoring bij ZARA
Reactie #19 Gepost op: 16 maart 2006 – 13:12:45
bovenste 3 knoopsgaten zijn reeds open alleen de laatste (nog) dicht.
zolang die nog niet opengeknipt is kan er iets verlengd worden,
in het geval van verkorten verdwijnt het knoopsgat maar dan is de stof nog niet doorgesneden. Top kleermakers maken dan een nieuw extra knoopsgat
boven de oorspronkelijke knoopsgaten of twee dan worden t 5 knoopsgaten wel zo strak, vinnik.
Dan wel even het originele garen opvragen bij de fabrikant. Zo weet ik dat bij Sartoriale di Pal Zileri kostuums er een klosje wordt meegeleverd in de binnenzak met extra knopen. :wink:
estudeerde nonchalance

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
Hand Tailoring bij ZARA
Reactie #20 Gepost op: 16 maart 2006 – 13:14:39
Wat heeft dat dan nog voor zin voor het verlengen!? Mij lijkt het alleen zinnig voor het verlengen als er όberhaupt nog geen knoopsgaten zijn gemaakt...
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

shabbychique

  • Berichten: 22
    • Bekijk profiel
Hand Tailoring bij ZARA
Reactie #21 Gepost op: 16 maart 2006 – 13:23:39
als je op deze manier met een RTW afkan scheelt dat in geval van een topitaliaan 500 euros, Mtm heeft de mouwlengte direkt goed, dus alle knoopsgaten open maar is vet duurder en soms zie je wat moois maar is er geen stof meer op hem Mtm te maken...
estudeerde nonchalance

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
Hand Tailoring bij ZARA
Reactie #22 Gepost op: 16 maart 2006 – 13:34:00
Klopt maar als er al knoopsgaten zijn gemaakt zullen die bij verlengen hoe dan ook verder van het uiteinde van de mouw af komen te liggen. Of ze nu al geopend zijn of niet.
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Jason

  • Gast
Hand Tailoring bij ZARA
Reactie #23 Gepost op: 21 maart 2006 – 18:59:51
Ik heb vandaag dat pak even bekeken en het zag er erg goed uit. De afwerking is erg mooi, ook bij de broek. Het jasje is niet geplakt. De zakken aan de binnenkant zijn afgewerkt met de stof van de buitenkant. De broek is ongeveer hetzelfde gemaakt als incotex, met gepitte gulp, zelfde sluiting, klein zakje in de rechterbroekzak en in de broeksband. Dat het onderste knoopsgat dicht is gelaten op de mouw is om aanpassingen te kunnen doen, zo kun je de mouw makkelijk korter maken.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Hand Tailoring bij ZARA
Reactie #24 Gepost op: 21 maart 2006 – 19:02:18
Eerlijk gezegd dat pak kan zo bij oger hangen als een nieuw label.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Jason

  • Gast
Hand Tailoring bij ZARA
Reactie #25 Gepost op: 21 maart 2006 – 19:06:18
inderdaad.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Hand Tailoring bij ZARA
Reactie #26 Gepost op: 21 maart 2006 – 19:11:11
Citaat van: "Jason"
inderdaad.
Als je er een label opzet van Luciana Calabrese bijvoorbeeld en je promoot hem net als boglioli of caruso.Denk dat ze hem dan zo verkopen als een nieuw jong merk.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

shouldermaker

  • Gebruiker
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Hand Tailoring bij ZARA
Reactie #27 Gepost op: 23 maart 2006 – 22:05:49
Die Zara pakken komen uit China en binnenkort ookuit Portugal.  (verkoop 199 Euro . Niet te geloven maar geheel ongeplakt en fully traditional)
 Laatste knoopsgat is alleen met garen voorzien dus nog niet met een gat.  Door het garen eruit te halen en de mouw indien nodig korter te maken heb je dus speling in je mouwlengte. (langer maken kan niet)

Groet

Shouldermaker

shouldermaker

  • Gebruiker
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Hand Tailoring bij ZARA
Reactie #28 Gepost op: 23 maart 2006 – 22:09:12
Open knoopsgaten kosten in de produktie maar een paar euro meer. Maar aangezien elke Euro telt zie je het nog zelden. Het is dus geen dure grap op zich.  Een knoopsgat dat met de hand gemaakt is echter kost vele uren meer en een man of vrouw die dat kan.  Dit is wel zeldzaam en van een ongekende schoonheid indien goed gedaan.  Kijk maar eens op een KITON pak.  Je durft er amper aan te komen. Zo mooi

Gr
Shouldermaker

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Hand Tailoring bij ZARA
Reactie #29 Gepost op: 23 maart 2006 – 22:11:07
Citaat van: "shouldermaker"
Open knoopsgaten kosten in de produktie maar een paar euro meer. Maar aangezien elke Euro telt zie je het nog zelden. Het is dus geen dure grap op zich.  Een knoopsgat dat met de hand gemaakt is echter kost vele uren meer en een man of vrouw die dat kan.  Dit is wel zeldzaam en van een ongekende schoonheid indien goed gedaan.  Kijk maar eens op een KITON pak.  Je durft er amper aan te komen. Zo mooi

Gr
Shouldermaker


Ik heb laast een jasje gekocht (zie topic: wat dragen de heren vandaag) en is het eventueel mogelijk om de knoopsgaten alsnog open te laten maken?