Auteur Topic: Hand Tailoring bij ZARA  (17045 keer gelezen)

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
Hand Tailoring bij ZARA
Reactie #30 Gepost op: 23 maart 2006 – 22:14:56
volgens mij wel ja.
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Alboreto

  • Gebruiker
  • Berichten: 374
    • Bekijk profiel
Hand Tailoring bij ZARA
Reactie #31 Gepost op: 23 maart 2006 – 22:35:26
Citaat van: "Bachelor"
Citaat van: "shouldermaker"
Open knoopsgaten kosten in de produktie maar een paar euro meer. Maar aangezien elke Euro telt zie je het nog zelden. Het is dus geen dure grap op zich.  Een knoopsgat dat met de hand gemaakt is echter kost vele uren meer en een man of vrouw die dat kan.  Dit is wel zeldzaam en van een ongekende schoonheid indien goed gedaan.  Kijk maar eens op een KITON pak.  Je durft er amper aan te komen. Zo mooi

Gr
Shouldermaker


Ik heb laast een jasje gekocht (zie topic: wat dragen de heren vandaag) en is het eventueel mogelijk om de knoopsgaten alsnog open te laten maken?
Een tijdje geleden was ik bij het Vingerhoedje (de kleermaker van Oger Amsterdam, ook in de PC tegenover Ralph Lauren), en daar vroegen ze of ik de knoopsgaten van mijn jasje open wilde laten maken. Het kan dus wel maar ik weet niet meer hoeveel het zou kosten. En ik weet ook niet of je naar het Vingerhoedje moet gaan om het te laten doen. Misschien hebben anderen meer en/of betere ervaringen met deze kleermaker?
esus saves, George Nelson withdraws!

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Hand Tailoring bij ZARA
Reactie #32 Gepost op: 23 maart 2006 – 23:23:03
Volgens mij is het niet zo moeilijk, gewoon kwestie van beetje opletten en open snijden. Lijkt me niet iets dat veel geld moet kosten.

Edit: Oja je moet de knopen er natuurlijk afhalen en opnieuw aanzetten. Minor detail :wink:
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Hand Tailoring bij ZARA
Reactie #33 Gepost op: 24 maart 2006 – 02:12:47
Knopen open laten maken is geen probleem.

Wats vandaag in de Zara en heb even zo'n pakje bekeken. Voor dat geld inderdaad erg mooi.
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

AmInAm

  • Berichten: 5
    • Bekijk profiel
Hand Tailoring bij ZARA
Reactie #34 Gepost op: 24 maart 2006 – 14:36:22
Citaat van: "Alboreto"
Een tijdje geleden was ik bij het Vingerhoedje (de kleermaker van Oger Amsterdam, ook in de PC tegenover Ralph Lauren), en daar vroegen ze of ik de knoopsgaten van mijn jasje open wilde laten maken. Het kan dus wel maar ik weet niet meer hoeveel het zou kosten. En ik weet ook niet of je naar het Vingerhoedje moet gaan om het te laten doen. Misschien hebben anderen meer en/of betere ervaringen met deze kleermaker?


Ja, ik heb onder de "Wat dragen de heren vandaag" onderwerp iets geschreven over mijn eerste (goede) ervaring met het Vingerhoedje, en ik heb net vandaag een jasje en een broek vandaar opgehaald.  Voor het jasje worden de mouwen ietsje korter gemaakt en worden de knoopsgaten open gemaakt (ik heb het in Saks in NYC tijdens de kerstvakantie gekocht, en alhoewel de mouwen klaar voor openknoopsgaten waren—"basted sleeves"—heeft de kleermaker bij Saks de knopen zonder gaten geplaatst.  En natuurlijk heeft hij de mouwen te lang gesneden, als het altijd in de VS is gedaan).  In ieder geval zien de nieuwe knoopsgaten keurig uit en zijn de knopen "kissing" (zij overlappen een kleine beetje).  Volgens mij was het 20 euro om de mouwen korter te maken en 45 euro om de knoopsgaten open te maken.

AmInAm

Lex

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.667
    • Bekijk profiel
Hand Tailoring bij ZARA
Reactie #35 Gepost op: 24 maart 2006 – 14:48:00
ik dacht dat het bij suitsupply iets van 5 of 8 euro kost om de knopen open te laten maken....
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Napoleon

  • Gast
Hand Tailoring bij ZARA
Reactie #36 Gepost op: 24 maart 2006 – 14:49:45
ik vond het ookal prijzig

AmInAm

  • Berichten: 5
    • Bekijk profiel
Hand Tailoring bij ZARA
Reactie #37 Gepost op: 24 maart 2006 – 15:22:17
Citaat van: "Napoleon"
ik vond het ookal prijzig


Ja, misschien wel, maar bij Saks was het, denk ik, ook $40 (dus 30-35 euro) extra voor open knoopsgaten—ik vroeg ze toen ik hem ophaaldde en zag dat knoopsgaten niet open waren.

AIA

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
Hand Tailoring bij ZARA
Reactie #38 Gepost op: 24 maart 2006 – 15:23:23
Citaat van: "Lex"
ik dacht dat het bij suitsupply iets van 5 of 8 euro kost om de knopen open te laten maken....


maar ook bij jasjes die daar niet gekocht zijn?

TimMureau

  • Gebruiker
  • Berichten: 970
    • Bekijk profiel
Hand Tailoring bij ZARA
Reactie #39 Gepost op: 24 maart 2006 – 19:09:59
Ik zo net eens op de Zara site gekeken zitten best leuke dingen tussen. Ik had het meer verwacht als de H&M maar het is wel wat mooier qua collectie zoals ik het zie.
Return to innocence...

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Hand Tailoring bij ZARA
Reactie #40 Gepost op: 24 maart 2006 – 19:15:13
De site van H&M is mooier bedoel je.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

TimMureau

  • Gebruiker
  • Berichten: 970
    • Bekijk profiel
Hand Tailoring bij ZARA
Reactie #41 Gepost op: 24 maart 2006 – 19:17:07
Nee ik vind de Zara collectie mooier maar ik drukte me wat verkeerd uit zag ik net :oops:
Return to innocence...

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Hand Tailoring bij ZARA
Reactie #42 Gepost op: 24 maart 2006 – 19:18:40
Citaat van: "TimMureau"
Nee ik vind de Zara collectie mooier maar ik drukte me wat verkeerd uit zag ik net :oops:
Zara is zeker mooier als je er zo naar kijkt.De nette hemden zien er ook goed uit.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Elmer

  • Gebruiker
  • Berichten: 373
    • Bekijk profiel
Hand Tailoring bij ZARA
Reactie #43 Gepost op: 26 maart 2006 – 11:58:16
Knopen open laten maken kan toch nooit 8 euro kosten? Moet open gesneden worden en weer gestikt worden...

Verder is het bij de productie echt niet helemaal met de hand hoor, ik heb dit zelf bij Odemark in duitsland gezien en met een speciale naaimachine is in 1 sec. het ''open knoopsgat'' er.

Heb het pak een tijd geleden ook al gezien! Ziet er top uit, jammer dat ze geen lengtematen hadden!

Elmer

  • Gebruiker
  • Berichten: 373
    • Bekijk profiel
Hand Tailoring bij ZARA
Reactie #44 Gepost op: 26 maart 2006 – 11:59:16
Denk trouwens dat die pakken van Zara gewoon goed zijn... vergelijk ze maar eens met pakken van 200 euro meer!!