Auteur Topic: Hand Tailoring bij ZARA  (17062 keer gelezen)

Jacob

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.233
    • Bekijk profiel
Hand Tailoring bij ZARA
Reactie #45 Gepost op: 26 maart 2006 – 12:05:51
Ik vond die Zara pakken niet lekker aanvoelen.

Knopen openmaken bij jasjes die daarvoor geschikt zijn (met dubbele stof bij de mouwknopen, zoals SuSu) kost ong 10tje. Als er geen dubbele stof is dan ong 50 euro, allemaal handwerk.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Hand Tailoring bij ZARA
Reactie #46 Gepost op: 26 maart 2006 – 13:32:58
Ben pas ook even gaan kijken toen ik in de buurt was. Pak is inderdaad ongeplakt zo op 't eerste oog. Binnenwerk 'hing' los en revers was ook los, gepiqueerd aan de achterkant.

Maar let op; de handgestikte randen waar James Bond het over had zijn niet handgestikt. Dit zijn gepitte naden die op handwerk lijken, maar als je aan de achterkant kijkt, zie je dat het machinaal is. Zo ook bij de voering. Laat je niet misleiden ;)

Ik kon geen handwerk aan het pak ontdekken, knoopsgaten ben ik volgens mij vergeten te bekijken. Maar dat kun je ook niet verwachten voor die prijs. Pakken worden inderdaad in China gemaakt. Ik word dan ook benieuwd wat we in de toekomst van dit land op pakkengebied kunnen verwachten...

Desalniettemin is ongeplakt voor 279,- zeker niet slecht natuurlijk, concurrent in de categorie SuitSupply erbij.
Fashion can be bought. Style one must possess.

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Hand Tailoring bij ZARA
Reactie #47 Gepost op: 27 maart 2006 – 10:59:07
Ik ben ook even de Zara binnengelopen afgelopen vrijdag en toen stond net iemand zo'n 'Hand Tailored' pak te passen. Ik vond het 3x niks: aardappelzakkige pasvorm, inderdaad geen aantrekkelijke of comfortabele stoffen, enorm wijde mouwinzet. Wel goed dat Zara voor die prijs een ongeplakt pak kan aanbieden, maar er zijn meer zaken die het verschil tussen een mooi en lelijk pak maken, daar zijn deze pakken een goed voorbeeld van. Lijkt me SuSu toch nog een betere deal.